امروز: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی کیش نگین انگشتر گردشگری کیش است

کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی کیش نگین انگشتر گردشگری کیش است

کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی کیش نگین گردشگری کیش است

علی اقتصاد مدیرعامل جامعه کلوپ داران کیش گفت: با انحصار مخالفیم اما ارائه مجوز برای فعالیت کلوپ های جدید نیاز به تامین زیرساخت و مطالعه کارشناسی دارد.
به گزارش دولتخانه کیش علی اقتصاد گفت :شنیدیم که شرکتی آمده و کارشناسی کرده این دلیل موجهی نیست چون آن شرکت هزینه کارشناسی گرفته و کار خودش را انجام داده است هر جایی در کیش نمی‌توان کلوپ تاسیس کرد اقدام غیر کارشناسی به گردشگران آسیب می زند.
وی افزود: کلوپ سی مستر، کشتی یونانی و اسکله تفریحی سفین واگذار شد اما قابل استفاده نیست.
واگذاری بی رویه مجوز کلوپ چهره کیش را خدشه دار می کند و احتمال بروز حوادث را افزایش می دهد.
وی در خصوص مشکلات زیست محیطی گفت : در زمان مدیرعامل اسبق جامعه کلوپ داران قصد داشتند هواپیمایی را غرق کنند و تبدیل به سایت غواصی شود مکاتباتی هم انجام شد اما جلوی این کار گرفته شد.
وی گفت : یکی از اهداف جامعه کلوپ داران ایجاد سایتهای حفاظت شده غواصی است.
علی اقتصاد افزود : سازمان منطقه آزاد باید کنار حوزه گردشگری و بخش خصوصی نقش حمایتی ایجاد کند.
وی افزود : سودآوری گردشگری در تعامل و حمایت است، بهترین مشاوران برای مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش مدیران جوامع مختلف هستند که با مشکلات و اقلیم کیش آشنایند.
علی اقتصاد تامین سوخت، مدت زمان اجاره ها و دریافت درصدی از سود کلوپ داران را از مشکلات اصلی این جامعه دانست و گفت :مشکلات ما هنوز حل نشده است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گام های موثری برداشته است اما همچنان باید این حوزه را حمایت کرد.
وی گفت: در حوزه سوخت چون در حریم ۸۰۰ متر فعالیت می‌کنیم زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش هستیم و سازمان می تواند مشکلات ما را برطرف کند.
وی در خصوص اجاره های معوق هم گفت : تیم مدیریتی جدید میانگینی را برای اجاره های معوق در نظر گرفتند و برای ۱۰ درصد از فروش هم دستور بررسی دادند.
وی گفت : کیش ۲۳ کلوپ دارد که ۲۱ کلوپ آن فعال است، در هر کلوپ ۳۰ تا ۵۰ نفر کار می‌کنند حدود ۹۲۰ نفر و حدود ۳۶۰۰ خانوار به صورت مستقیم از این حوزه ارتزاق می‌کنند.
علی اقتصاد گفت: بدون قرارداد فعالیت می کنیم و در حوزه تامین سوخت با مشکل جدی روبرو هستیم ۳۰۰ درصد افزایش اجاره و ۱۰ درصد از فروش که ۳۰ تا ۳۵ درصد از سود کلوپ ها را تشکیل می دهد برای جامعه کلوپ داران هزینه سنگینی است.
وی گفت :سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش مکاتبه کرده است که در هیئت مدیره آی نده دستور بررسی و لغو شود. وی گفت :در این دوره مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش امیدواریم اتفاقات مطلوبی بیفتد.
وی گفت: جوامع گردشگری کیش امروز به حمایت سازمان منطقه آزاد نیاز دارند. علی اقتصاد گفت: در حال حاضر ماهانه سهمیه ۵۹۰۰ لیتر بنزین برای کلوپ ها تعیین شده است قبلاً این سهمیه دو برابر بود یعنی دو سهمیه ۵۹۰۰ لیتری درماه داشتیم بعد تبدیل به ۳۰۰۰ لیتر در ماه شد با پی‌گیری‌های اخیر به ۵۹۰۰ لیتر بازگشت که این میزان تنها کفاف ۱۰ روز کلوپ ها را می‌دهد و مابقی نیاز است که به صورت آزاد تامین شود کلوپ ها روزانه به صورت میانگین ۵۰۰ لیتر سوخت نیاز دارند و با توجه به سفر های اخیر این میزان سوخت برای کلوپ ها بسیار کم است.
علی اقتصاد گفت: فروردین ۹۸ در ۲۴ روز ۱۴۰ هزار لیتر یکی از جایگاه ها، سوخت توزیع کرد که مصرف تعداد کمی از کلوپ ها بود.
قبل از نوروز ۱۴۰۱ اگر این مشکل برطرف نشود در ایام نوروز با توجه به سفر تعداد زیادی از گردشگران به کیش با مشکلات زیادی روبه رو می شویم.
وی در خصوص ایمنی کارکنان ه
کلوپ ها گفت : کمیته تخصصی و تیم بازرسی تشکیل دادیم وقتی می‌دانیم زیرساخت نداریم نمی‌توانیم به درستی مدیریت کنیم.
قرار نبود کلوپ داران با دبه ۲۰ لیتری و بشکه بنزین بیاورند اما الان این مشکل به وجود آمده است حتما هر کلوپ باید ۴۰۰ لیتر ذخیره داشته باشد تا بتواند چند ساعت سوخته خود را تعمیر کند.
علی اقتصاد گفت: سال ها پیش در کلوپ ها داخل زمین بشکه‌های ۱۵۰۰ لیتری فرو میکردند و این مخازن را از سوخت پر می‌کردند سازمان منطقه آزاد کیش اخطار داد که این روش ایمن نیست الان به شرایطی بدتر از ۸ سال پیش رسیدیم بنزین را با گالن های ۲۰ لیتری تهیه می‌کنیم و این اصلا برای سرمایه‌گذاران مناسب نیست و البته ایمنی هم ندارد. علی اقتصاد در خصوص ایمنی کارکنان کلوپ ها هم گفت: سازمان منطقه آزاد کیش باید به جوامع اعتماد کند و کار نظارت را تفویظ کند چون جوامع بهتر و بیشتر با کارکنان آشنا هستند.
مدیرعامل جامعه کلوپ داران در خصوص راه اندازی کلوپ های جدید هم گفت: حداقل فاصله این کلوپ ها باید ۱۰۰ متر باشد اما در حال حاضر برخی گروه‌ها با فاصله ۳ متر از هم فعالیت می‌کنند که این شرایط ایمنی نیست
وی گفت :اختصاص فضای مناسب به کلوپ ها به ارائه خدمات مطلوب کمک می کند.
وی با اشاره به ضرورت تعامل با سازمان منطقه آزاد در خصوص توسعه تفریحات دریایی گفت :کلوپ ها برای توسعه و تنوع تفریحات دریایی آمادگی دارند اما کلوپ داران اعتمادی به قراردادها و آینده شان ندارند، قبلاً قرارداد ها ۲۰ ساله بود کم کم به ده سال، پنج سال و الان به یک سال کاهش یافته است.
علی اقتصاد گفت: به روز شدن کلوپ های دریایی ۵ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که این هزینه فقط برای بهسازی تجهیزات فعلی است و اگر بخواهند تجهیزات جدید وارد کند بیش از این باید سرمایه‌گذاری کنند.
مدیرعامل جامعه کلوپ داران در خصوص توسعه گردشگری گفت ۸۰ درصد گردشگران از خدمات کیش راضی نیستند باید برگردیم به پنج سال قبل که رضایتمندی بالا بود.
وی گفت :تنها مشوقی که گردشگران را به کیش جذب می‌کند تفریحات دریایی است.
سازمان منطقه آزاد کیش باید این حوزه را تقویت کند تا نتیجه مثبتی در گردشگری دریافت شود.
وی گفت در حوزه آموزش کارکنان پشتیبانی و خدماتی برنامه ریزی شده است مدرسی برای تدریس مشتری مداری دعوت شده است که هر ۶ ماه دوره های آموزشی برای کارکنان کلوپ ها برگزار کند
علی اقتصاد گفت: ستاد پس از نوروزی هم باید تشکیل شود که برای زمان کاهش گردشگر هم برنامه‌ریزی کند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (61) سازمان منطقه آزاد کیش (185) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (61) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (96) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (51) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (118) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه