امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

رویدادهای فاخر هنری که موجب جذب گردشگر به کیش گردد حمایت میشود

آموزشی , اجتماعی , جشنواره , فرهنگی , گردشگری , مذهبی , هنری تاریخ انتشار: 01/03/04 بدون نظر   2403 بازدید

اندازه فونت    
رویدادهای فاخر هنری که موجب جذب گردشگر به کیش گردد حمایت میشود

رویدادهای فاخر هنری که موجب جذب گردشگر به کیش گردد حمایت میشود

دست به دست هم بدهیم و رویدادهایی را در کیش رقم بزنیم که موجب افزایش ورود گردشگر و توسعه اقتصادی کیش شود.

یاسر شاه پیری سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با اصحاب رسانه با تاکید بر استفاده از ظرفیت های رسانه ها در جزیره کیش گفت :رویدادهای فاخر می تواند موجب جذب گردشگر شود و توسعه گردشگری کیش به توسعه اقتصادی و رشد و بالندگی کیش کمک می کند.
وی افزود: با یک امضا به جزیره کیش آمدم و مسئولیت را پذیرفتم و با یک امضا هم جزیره را ترک می کنم در این بازه زمانی مسئولیتم تمام تلاشم برای رشد و توسعه کیش است.
شاه پیری گفت: روزهای اولی که به کیش آمدم صحبت های زیادی در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی به گوشم رسید اما بهتر است به جای حاشیه پردازی و شایعه سازی دست به دست هم بدهیم تا فعالیت های ماندگاری انجام شود و برای توسعه کیش موثر باشیم. وی گفت: دیدار با افراد مختلف در مساجد و محله ها و پیگیری امور معلولان در اولویت برنامه های من است و البته تلاش می کنم به مطالبات به حق و قانونی اصحاب رسانه نیز رسیدگی کنم.
وی گفت: باید دست به دست هم دهیم تا صندوق هنر و بیمه خبرنگاران در جزیره کیش به صورت ریشه‌ای و قانونی حل شود.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص موضوعاتی که نیاز به خبر سازی و اطلاع رسانی دارد گفت : ذخیره آرد جزیره کیش محدود است و باید تلاش کنیم مشکلات این زمینه را بررسی کنیم و با راه اندازی یک سوله آرد می توانیم ظرفیت ذخیره آرد جزیره را افزایش دهیم.
وی گفت: یکی از نظارت های من در این مدت بررسی مشکلات ذخیره آرد است.
وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی زیر شاخه های زیادی دارد و رسیدگی به همه مشکلات و مسائل زمان‌بر است و از عهده ی یک معاونت بر نمی آید گفت : ۴ هزار افغانستانی در کیش حضور دارند که ۱۵۰۰ نفر آنها بدون مجوز در کیش فعالیت می کنند و حتماً باید اتباع افغان ساماندهی شوند.
وی با اشاره به اینکه شورای ترافیک زیر نظر معاونت اجتماعی فعالیت می کند گفت: بهتر است تفویض اختیار شود تا معاونت اجتماعی و فرهنگی هم فراغ بال بیشتری برای رسیدگی به امور فرهنگی داشته باشد.
یاسر شاه پیری با اشاره به مشکلات سوخت شناورهای دریایی، افزایش کرایه های تاکسی، مشکلات مسکن و معیشت معلمان در کیش گفت: معلمان سرمایه های جزیره کیش هستند و حتماً باید به مشکلات آنها رسیدگی شود.
وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی زیادی در اختیار مدارس غیر دولتی است و معلمان مدارس آموزش و پرورش از امکانات مسکن برخوردار نیستند گفت: این موضوعات باید دسته بندی، اولویت بندی و رسیدگی شود تا منفعت این برنامه‌ریزی‌ها به همه مردم کیش برسد. وی با اشاره به اینکه موضوعات پنهانی در سطح جزیره کیش وجود دارد و خبرنگاران می‌توانند با بررسی ریشه ای مشکلات برای رفع آن به معاونت اجتماعی و فرهنگی کمک کنند گفت مشکلات زنان خودسرپرست، مشکلات معلولان و مشکلات معلمان موضوعاتی است که در اولویت قرار دارد.
وب با اشاره به اینکه بخش زیادی از بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی به ادارات و نهادهای دیگر اختصاص پیدا می‌کند گفت: با حدود پنج تا شش میلیارد تومان نمی شود مشکلات فرهنگی کیش را برطرف کرد، افرادی که معتقدند فضای فرهنگی مناطق آزاد مشخص نیست و ضعف های فرهنگی وجود دارد باید بدانند که بودجه حوزه فرهنگ هم کافی نیست.
وی خطاب به خبرنگاران گفت: تولیدات شما در فضای مجازی و مطبوعات باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان زیادی درخواست روزنامه، هفته نامه و یا تولیدات خبری شما را داشته باشند.
وی گفت : ضعف در اطلاع رسانی و تولیدات فاخر وجود دارد و خبرنگاران و معاونت فرهنگی و اجتماعی می توانند دوشادوش هم این ضعف را برطرف کنند.
یاسر شاه پیری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی یکی از اولویت های مهم معاونت فرهنگی و اجتماعی است گفت: ساماندهی هزینه‌ها و بهره‌گیری از توان هنری فرهنگی و اجتماعی سرمایه های کیش برای معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است.
شاه پیری سیاستهای اصلی خود را در چند گروه تقسیم بندی کرد و گفت: ساماندهی امور، قانون‌گرایی، توجه به تولید آثار فاخر و جذب گردشگر مهمترین اولویت های معاونت اجتماعی فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های مساجد در کیش گفت ۱۴ مسجد فعال در کیش داریم و قطعا این مساجد به محله فرهنگی و به نوعی فرهنگسراهای مهم جزیره کیش تبدیل خواهد شد.
وی در خصوص فعالیت های رسانه ملی نیز گفت: ظرفیت بسیار خوبی در جزیره کیش به نام رسانه ملی وجود دارد و در دیداری که با مدیر کل صدا و سیمای مرکز کیش داشتم مشکلات در دو حوزه بررسی شد.
وی گفت : معاونت فرهنگی و اجتماعی نمی تواند همه مشکلات صدا و سیما را برطرف کند اما به سهم خودش برای حل مشکلات رسانه ملی کمک خواهد کرد.

در این نشست

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (50) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه