امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

لزوم ایجاد استقلال و خودکفایی در جامعه ورزشی بانوان/اولویت برگزاری ورزش های بین المللی در جزیره کیش

لزوم ایجاد استقلال و خودکفایی در جامعه ورزشی بانوان/اولویت برگزاری ورزش های بین المللی در جزیره کیش

لزوم ایجاد استقلال و خودکفایی در جامعه ورزشی بانوان/اولویت برگزاری ورزش های بین المللی در جزیره کیش

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر مهارت آموزی و توانمند سازی جامعه ورزشی از استقلال و خودکفایی ورزش بانوان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست هم اندیشی با روسای فدراسیون های ورزشی که روز پنجشنبه ۲۶ آبان در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش با حضور مدیرعامل سازمان برگزار شد، گفت: ورزش بانوان در سطح ورزش آقایان با مهارت آموزی و توانمند سازی به استقلال و خودکفایی ارتقاء خواهد یافت به گونه ای که می توانند در حوزه های مختلف به ویژه داوری، مربیگری و آنالیز مسائل فنی مستقل عمل کنند.

حمید سجادی با اشاره به نقش مهم بانوان در حفظ ارزش ها، برگزاری اردوهای ورزشی و تصمیم گیری ها، اظهار داشت: با استقلال و خودکفایی ورزش بانوان، زمینه تربیت “مدیر، داور، ورزشکار و استعداد یابی” فراهم می شود.

سجادی با بیان این که بر اساس شاخص های تعریف شده در مدال آوری ورزشکاران، رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم، افزود:  با قضاوت نزدیک به ۱۵۰ رویداد بین المللی و دارای بیش از ۴۰ مورد ورزشکار لژونر در رشته های مختلف ورزشی”هندبال، والیبال و فوتبال” بانوان نقش آفرینی می کنند.

وی از ایجاد ساختار جدید در بدنه وزارت با عنوان معاون ورزش بانوان خبر داد و یاد آور شد: قبل از دولت سیزدهم یک مشاور به عنوان مسوول ورزش بانون استان این مسوولیت را بر عهده داشته است.

وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: با توجه به این که المپیک پاریس را در پیش رو داریم نخستین سهمیه  المپیک در رشته تیر اندازی را یک بانوی ورزشکار ایرانی به خود اختصاص داد.

حمید سجادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه طرح های نیمه تمام، بیان داشت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم بیش از ۵ هزار طرح نیمه تمام داشتیم که با یک اقدام جهادی بیش از یک هزار طرح به اتمام رسید و هم اکنون حدود بیش از ۴ هزار طرح نیمه تمام در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است.

سجادی با بیان این که تا پایان امسال میزان قابل توجهی از این طرح ها به اتمام می رسد، افزود: در ۱۲ ماه اول آغاز به کار دولت ۲ میلیون متر مربع فضای ورزشی کشور افزایش یافته است.

فعالیت هیئت ورزشی های چوگان، موتورسواری و بیلیارد با دستور وزیر ورزش و جوانان در جزیره کیش برگزار می شود.

اولویت برگزاری ورزش های بین المللی در جزیره کیش

 حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نشست هم اندیشی با روسای فدراسیون های ورزشی، با اشاره به زیرساخت ها و آب و هوای مناسب جزیره کیش با اولویت این منطقه از برگزاری ورزش های بین المللی خبر داد و گفت: مسابقات قهرمانی آسیایی بیلیارد در کیش برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸۰ نفر از ایران ۴۵۰ سمت از کرسی‌های بین‌المللی را بر عهده دارند که برای انجام امور بین المللی، نیازمند مرکزی برای فعالیت های مختلف از جمله “نشست ها، مکاتبات، جلسات، ملاقات، برنامه ریزی ها و … “دارند که کیش یکی از مناطق پیشنهادی وزیر ورزش بود.

سجادی به احیای هیئت موتور سواری و بیلیارد در کیش اشاره کرد و افزود: از دیگر ورزش هایی که می توان با توجه به ظرفیت موجود در جزیره کیش نسبت به فعالیت آن اقدام کرد ورزش چوگان بوده و با توجه به فضای ۵۵ هکتاری زمین سوارکاری مناسب برای این ورزش اقدامات لازم جهت راه اندازی هیئت چوگان نیز در دستور کار قرار گرفته و فرهنگ سوارکاری در جزیره کیش احیا خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مسابقات کیش گیمز بیان داشت: مسابقات لذت بخش کیش گیمز تنها مخصوص جزیره نیست و تمام ایرانیان در هر نقطه از کشور می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

حمید سجادی با بیان این که بازی های آسیایی ناشنوایان در پیش است، افزود: میزبانی این دوره از مسابقات باید به نحو مشایسته ای برگزار شود.

به گفته سجادی ضروری است تا روسای فدراسیون های مختلف ورزشی و هیئت های ورزشی  جزیره کیش با یکدیگر دیدار کنند.

وی همچنین به استقلال هیات‌های ورزشی جزیره کیش و داشتن حق رای آن‌ها در انتخابات مجامع فدراسیون‌های ورزشی کشور اشاره کرد و گفت: با پایش، رصد فعالیت ها، ارائه برنامه ها و ارائه نکات پیشنهادی، هیئت های ورزشی می توانند در این زمینه موفق تر عمل کنند.

شایان ذکر است در این نشست با تصمیم گیری و نهایی شدن استقلال هیات‌های ورزشی جزیره کیش و داشتن حق رای آن‌ها در انتخابات مجامع فدراسیون‌های ورزشی کشور، آیین نامه جدید هیئت های ورزشی استان ها با دستور وزیر ورزش و جوانان ابلاغ شد

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه