امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تشکیل فدراسیون ورزشهای دریایی و بادبانی بنام کیش به کام مرکز نشینان 

تشکیل فدراسیون ورزشهای دریایی و بادبانی بنام کیش به کام مرکز نشینان 

تشکیل فدراسیون ورزشهای دریایی و بادبانی بنام کیش به کام مرکز نشینان

گردهمایی روسای فدراسیون های ورزشی با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ۲۶ آبان ۱۴۰۱ در مرکز همایش های کیش با یکی از تاریخی ترین تصمیمات ورزشی با تصویب تاسیس ۲ فدراسیون ورزش های ساحلی و بادبانی برگزار شد.

چندین دهه از تشکیل فدراسیون های ورزشی میگذرد و بیش از پنجاه فدراسیون ورزشی تخصصی در کشور شکل گرفته است.

از کشتی و پهلوانی باستانی ، فوتبال و والیبال پرطرفدار تا گلف و هاکی خاص.

اما ورزشهای بادبانی و دریایی هر کدام بصورت پراکنده در فدراسیون های مختلف ورزشی بنا نهاده شده بود بغیر از تنها یک اسم عملاً وجود خارجی نداشت و در گوشه انبارهای فکری مدیران ورزشی و فدراسیون های کشور دهه های متمادی خاک میخورد و انبوه سرمایه های انسانی و خیل عظیم نوجوانان ، جوانان ساحل نشین در شمال و جنوب کشور و جزایر از نعمت فعالیت های ورزشی محیطی و دریایی خود محروم بودند.

نمونه اش ورزشهای بادبانی پر مدال جهانی که بیش از ۲ دهه در فدراسیون قایقرانی خاک خورد و هیچ اهمیت و جذابیتی برای روسای ادوار فدراسیون هایشان نداشت.

حال نزدیک به یکماه است که از تصمیم و اقدام هوشمند و جسورانه وزیر ورزش بابت تشکیل فدراسیون بادبانی و تصمیم قطعی ایجاد مقر اصلی آن فدراسیون در جزیره کیش به عنوان یکی از مهمترین قطب های ساحلی و دریایی کشور میگذرد.

اقدامی که در همان نگاه نخست می تواند طرح آمایش سرزمینی در حوزه ورزش و بهره گیری از ظرفیت های تخصصی ، انسانی، اقلیمی خطوط دریایی و ساحلی را در حوزه ورزش به خدمت گرفته و شکوفا نماید.

این اتفاق ارزشمند و مثبت که می توان بارقه امید دیده شدن و به حساب آمدن را چشمان جوانان و نوجوانان علاقمند را از بندر ترکمن در گلستان ، جزیره ابوموسی در خلیج همیشگی فارس تا چابهار در خلیج مکران و مرزنشینان غیور کشور دید.

لازم بذکر است مطابق توافقات وزارت ورزش و سازمان منطقه آزاد کیش ،  شاهد همراهی مجدانه مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از زمان تصویب و تاسیس فدارسیون بادبانی و ورزشهای بودیم و کمال همکاری را برای تشکیل ساختار و استقرار آن فدراسیون داشته و برابر گزارش های دریافتی در نظر دارد یکی از بهترین فضاهای خود را جهت استقرار دفاتر مقر اصلی آن فدراسیون را در اختیار قرار دهد.

ضمن اینکه در نظر دارند در بعد تخصصی و تجهیزاتی نیز حمایت های مالی و تجهیزاتی بلندمدتی از این فدراسیون یعنی ورزشهای بادبانی داشته باشند و عملاً مناطق آزاد را به خدمت توسعه ورزش کشور درآورد.

اما بنظر می آید کار به همین آسانی ها پیش نخواهد رفت و به این سادگی ها ساختار و مقرر این فدارسیون در کیش مستقر نخواهد شد و همانند هر تغییر مثبت دیگری که در این کشور قرار است اتفاق بیفتد با هزار مانع مواجه شده و به عبارتی “خان ببخشد و شیخ علی خان نبخشد” قرار نیست مدیران و روسای مرکز نشین یک اتفاق و تصمیم مثبت مقام عالی را به فال نیک گرفته و نگاه ملی داشته باشند.

در حالیکه مهمترین دلیل تفکیک این فدراسیون و استقرار آن در منطقه عملیاتی (جنوب کشور) بهره گیری از همه ظرفیت های کشور در توسعه ورزشهای بادبانی و دریایی و تصمیم گیری در محل باشد.

این درحالی است که اقدامات و رفت آمدهای منصوبین وزیر در این فدراسیون ها (سرپرستان فدراسیون ها) نشان از علاقه و پیگیری مجدانه آنها خلاف جهت منویات مقام معظم رهبری ، مجلس ، دولت و شخص وزیر آقای سجادی بوده و آنها به دنبال بهانه تراشی برای تشکیل دفاترشان فقط در تهران هستند تا روزانه بتوانند در راهروهای وزارت و کمیته ملی المپیک قدم بزنند و از نمد این ورزش ها برای شخص خود کلاهی ببافند و علاقه ای به پیگیری امور دیگر ندارند و در استقرار محل فدراسیون در کیش سنگ اندازی میکنند.
آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، سجادی با آنها شرط کرد و در جلسه ای با حضور تمامی روسای فدراسیون های ورزشی گفت ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت و اصحاب رسانه نیز نوشتند و گفتند.

ظاهرا مدیران و سرپرستان به خوبی نشنیده اند.

حال سوال اینجاست آقایان اگر می خواهید به کشور خدمت کنید…بسم الله …به مانند همه مرزنشینان و مرزبانان غیور کشور لباس رزم بپوشید…از اتاق های زیبا و امکانات مرکز دور شوید… به منطقه عملیاتی بروید و پرچم ایران سرفراز در میدان ورزشهای دریایی و بادبانی را در سرتاسر خلیج فارس ، دریای عمان و خزر به اهتزاز در آورید.

اگر هم نمی توانید خدمت در مقر و جنوب کشور را به انجام رسانید و همچنان تمایل به مرکز نشینی دارید ، فضا و صندلی را در اختیار جوانان علاقمند و متخصصین ، دلسوزان و زحمت کشان ورزش کشور قرار دهید.

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه