امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

برپایی همایش بزرگ شیلات و محیط زیست حفاظت دریایی و نمایشگاه غذاهای دریایی در کیش

برپایی همایش بزرگ شیلات و محیط زیست حفاظت دریایی و نمایشگاه غذاهای دریایی در کیش

برپایی همایش بزرگ شیلات و محیط زیست حفاظت دریایی و نمایشگاه غذاهای دریایی در کیش

اواخر بهمن ماه سال جاری همایش بررسی الزامات زیست محیطی دریا و شیلات و حفاظت دریایی و مرزبانی همراه با برگزاری نمایشگاه غذاهای دریایی در مرکز بوم‌شناسی کیش برپا میشود

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش سعید پورزادی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه هماهنگی برپایی اولین همایش علمی شیلات محیط زیست و حفاظت و دریابانی و نمایشگاه غذاهای دریایی اظهار کرد: در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی و ماموریت های حاکمیتی این سازمان در بحث های زیست محیطی، شیلاتی و آبزیان، حفاظت از تنوع زیستی دریایی جزیره به عنوان جذابیتی گردشگری حفاظت از این تنوع زیستی یکی از اولویت های پیش رو است.
سعید پورزادی با بیان اینکه غنای زیستی این جزیره با سلامت مرجان ها ارتباط تنگاتنگی داشته و در این راستا ساماندهی فعالیت های صیادی در جزیره از اهمیت خاصی پیدا می کند افزود: برای تحقق این اهداف پایداری صیادی توسط بومیان، تقویت تعاونی صیادان جزیره، جلوگیری صید غیرمجاز و حمایت از فعالیت های قانونی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش است.
وی افزود: با توجه به اینکه صیادان بومی نیز مختالف صید بی رویه و موافق ساماندهی این مساله در آب های جزیره کیش هستند که به منظور تحقق این هدف نیز تفاهم نامه ای با سازمان شیلات کشور در بخش های آموزشی و تجهیزاتی به امضا می رسد.
پورزادی یادآور شد: این ماموریت ها هم اکنون از سوی اداره های شیلات و محیط زیست جزیره در حال پیگیری است که به منظور تقویت حرکت ها در صدد هستیم همایش یک روزه علوم شیلاتی و غذاهای دریایی در این جزیره برگزار شود.
وی گفت: این همایش با محورهای گردشگری و آموزشی در جزیره کیش برگزار می شود که در بخش علمی به دنبال بررسی مشکلات آبزیان کیش با حضور کارشناسان و صاحب نظران بخش شیلات کشور برای رسیدن به یک هدف مشخص در خصوص حفط تنوع زیست دریایی جزیره هستیم.
وی یادآور شد: بخش جشنواره غذایی این همایش نیز با هداف معرفی تنوع غذاهای دریایی جزیره با همکاری بومیان بین گردشگران انجام می شود.
رییس اداره محیط زیست جزیره کیش هم در این جلسه گفت: مدت ها بود که به فکر برگزاری همایشی در خصوص شیلات با توجه اهمیت این مساله در جزیره کیش بودیم که این اقدام با همکاری اداره شیلات به صورت یک روزه برنامه ریزی شده است.
مریم محمدی با بیان اینکه حضور مدیران شیلات کشور در جزیره می تواند فرصت را فراهم کند که مشکلات حوزه شیلات جزیره به ویژه در خصوص صیادی غیرمجاز که در اطراف جزیره به فراوانی مشاهده می شود به صورت ویژه بررسی شود.
وی افزود: همچنین می توانیم در این جشنواره از توان انجمن های مردم نهاد کشور که در حوزه شیلات به ویژه صیدهای غیرمجاز و ترال فعالیت دارند نیز در راستای کاهش این معضلات بهره ببریم.
حمید رضا بارگاهی رییس اداره شیلات و آبزیان جزیره کیش نیز در این جلسه با بیان اینکه این جزیره خاطر موقعیتی که در خلیج فارس دارد می تواند کانون توجه در رویدادهای مهم کشور از جمله حوزه غذا باشد.
وی افزود: این جزیره محل صید و پرورش آبزیان و طبخ غذاهای دریایی است و با همکاری اداره محیط زیست این فرصت مغتنم شمرده شده و رویدادی جشنواره غذایی طراحی کنیم تا با اجرای آن در سطح کشور قدم مثبتی در در زمینه فرهنگ سازی غذای سالم برداشته شود.
رییس اداره شیلات و آبزیان کیش افزود: می توانیم در کنار استفاده از توان کارشناسان برای غنای بخش علمی، از توان برخی فعالان حرفه ای صنعت غذای دریایی در بخش غذایی این همایش نیز در سطح ملی و بین المللی نیز بهره برداری کنیم.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه از آمادگی این معاونت برای برگزاری این همایش یک روزه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این جزیره از ۳۰ بهمن تا چهارم اسفند میزبان جشنواره غذای ملل است پیشنهاد می شود این همایش همزمان با این جشنواره برگزار شود.
مرتضی رمضانی افزود: توسعه فرهنگ استفاده از غذاهای دریایی رویکرد هر ۲ رویداد است که می توان با قرار گرفتن کنار همدیگر این موضوع را تقویت کرد.
وی گفت: همچنین پیشنهاد می شود زمان همایش یکروزه به اردیبهشت سال آینده تغییر پیدا کند تا بتوانیم این همایش را به صورت ملی برگزار کنیم.

 

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه