امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

صدور مجوز فعالیت اقتصادی به شرط داشتن بیمه آتش‌سوزی فعال در کیش

اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , صنعت و تجارت تاریخ انتشار: 99/06/05 بدون نظر   1952 بازدید

اندازه فونت    

هیچگونه مجوز فعالیت اقتصادی بدون داشتن بیمه آتش‌سوزی فعال در کیش صادر نمی‌شود

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به حادثه پلاسکو و تجربه تلخ آن، از لزوم بیمه آتش‌سوزی فعال برای صدور مجوز خبر داد

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرنگار اقتصاد ملی علی امیدی با بیان اینکه مجموعه مدیریت بازرگانی، زیرمجموعه معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و شامل ۳اداره “اداره بازرگانی و صدور مجوزها”، “اداره تنظیم بازار” و “اداره توسعه تجارت” می‌باشد، اظهار داشت: در این مجموعه صدور پروانه‌های تخصصی به فراخور فعالیت حوزه‌های مختلف صورت می‌پذیرد. و ادامه داد: کلیه خدمات صدور مجوز، از طریق سامانه http://biz.kish.ir ارائه می‌شود، و تنها برای اصالت‌سنجی مدارک، حضور الزامی است.

امیدی در خصوص اداره “تنظیم بازار” در شرایط متخاصم اقتصادی، با تاکید بر اینکه در اوج شیوع ویروس کرونا، تمام اقلام ضروری و غیرضروری مردم تامین شد و با کوچک‌ترین مشکلی مواجه نشدیم، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی و تحریم‌ها، دولت نهایت سعی خود را برای تامین معیشت مردم کرده است اما فشاری که بر مردم می‌آید قابل انکار نیست که در کشورهای مرفه نیز با تلنگری مثل شیوع کرونا، این آشفتگی اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به تامین اقلام موردنیاز و ضروری مختلف و متعدد در طرح تنظیم بازار، گفت: پنج جلسه تنظیم بازار برای چگونگی توزیع این اقلام برگزار شده است.

امیدی با عنوان این مطلب که در قیمت سربار میوه، تفاوت‌های بنیادی وجود دارد، تصریح کرد: برای کیش همیشه میوه ممتاز خریداری شده است و هزینه‌هایی مثل “بار خر”، “حمل زمینی و دریایی”، “بارنامه” و “کاپوتاژ” و تلف شدنِ بار میوه افت محسوس آب و رطوبت میوه در مسیر، بر نرخ آن تحمیل و اضافه و سرشکن می‌شود.

وی همچنین، تایید نهایی کارت‌های بازرگانی را مربوط به اداره توسعه تجارت دانست و گفت: ثبت سفارش‌ها نیز در این حوزه انجام می‌پذیرد.

امیدی تعداد مجوزهایی صادره در سال را حدود ۴۸۰۰ مجوز در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در ابتکاری راه‌گشا در حوزه صدور مجوزها، برای کوتاه کردن زمان دریافت مجوز در شرایط خاص، مجوزهای موقت را صادر کردیم تا فعالیت متقاضیان با هیچ مانعی روبه‌رو نشود.
وی “بخشودگی جرایم” را در مرحله‌های مختلف از دیگر اقدامات این حوزه در جهت تسهیل در کار و اقبال فعالانی که از نگرانی جریمه نسبت به دریافت مجوز اقدام نکرده بودند، دانست و تصریح کرد: طی سه سال گذشته، سه بار شیوه‌نامه‌های حوزه، به‌روزرسانی و بومی شده است و این امر نیز، دریافت مجوز را برای متقاضیان تسهیل کرد.

مدیر بازرگانی کیش، همچنین با اشاره به دریافت مجوز یکساله برای املاک بدون پایان‌کار با اخذ تعهدهای قانونی، راهی برای برون رفتن از شرایط بحرانی و رساندن به مرحله پایان کار عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه افزایش تعرفه در خصوص عوارض پذیره طی ۴سال اخیر صورت نگرفته است، گفت: در آینده نزدیک، مجوزها به مجوز هوشمند تبدیل خواهند شد و این موضوع کمک شایانی به جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی فیزیکی خواهد کرد.

امیدی تامین سوخت برای فعالین اقتصادی را مربوط به سامانه “تجارت آسان” عنوان کرد و گفت: برای تایید اصالت در تمام حوزه‌ها، سه راهکار “پورتال سازمان”، “سامانه صدور مجوزها” و “http://biz.kish.ir” در نظر گرفته شده است و این حوزه از هفته گذشته فعال شده است.

امیدی تصریح کرد: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، کلیه مجوزهای فعالیت اقتصادی بدون نیاز به حضور و تقاضا، تا پایان خرداد ماه تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالینی که دارای مجوز فعالیت اقتصادی هستند به فراخور کسب خود، می‌توانند کارت ورود کالا نیز دریافت کنند، خاطرنشان کرد: طرح تغییر مبلغ عوارض به حداکثر ده درصد ساالیانه، باعث کاهش ملموس نرخ عوارض پذیره عنوان، و با تاکید بر استفاده حداکثری از توان حقوقی سازمان برای تسهیل در امور فعالین، تصریح کرد: در خصوص غرفه‌هایی که کاربری غیرمرتبط داشته و بخشی از بازار با رکود ظاهری روبه‌رو کرده‌اند، برای تغییر کاربری یا نقل مکان، مساعدت و فرصت لازم گاهی تا یک‌سال داده شده است.

مدیر بازرگانی کیش، تصریح کرد: همه مردم، خصوصا اصحاب رسانه ناظرین افتخاری و چشمِ مجموعه باشند تا اشراف ما بر بازار و تخلف‌های احتمالی بیشتر و دقیق‌تر باشد.

وی عنوان کرد: ۱۷هزار بازرسی صنفی در سال ۹۸ صورت گرفت و برای حدود ۱۹۸ مورد، درخواست توقف فعالیت صنفی صادر شده است و ۱۰۲ مورد نیز مشمول جریمه شدند.
وی اقدامات نظارتی این حوزه را در سال۹۹، به علت شیوع ویروس کرونا، افزون بر سال‌های گذاشته عنوان کرد و گفت: نیروها و رئیس ادارات طی پنج ماه ابتدایی سال حضور مستمر داشته و تعداد ۱۶هزار و پانصد مورد نظارت انجام دادند و درنهایت با همراهی مجموعه‌های دیگر موفق شدیم در سطح کشور به نمونه‌ای مثال‌زدنی تبدیل شویم.

امیدی افزود: آزمون مشاورین املاک بعد از دو مرحله فراخوان، در بهترین شرایط برگزار شد و افراد دارای صلاحیت موفق به اخذ مجوز شدند.

امیدی تخصیص ۴۳میلیون دلار ارز نیمایی برای تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تجهیزات پروژه‌های صنعتی در کیش را از اقدامات موثر این مجموعه عنوان کرد و افزود: حدود ۵۰۰ پرونده در این خصوص داشته‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: بعد از حادثه پلاسکو و تجربه تلخ آن، با جدیت دستور داده شده است که: “هیچ مجوزی بدون بیمه آتش‌سوزی فعال صادر نمی‌شود”

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه