امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

از طلا بودن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید

مناطق آزاد تاریخ انتشار: 98/03/14 بدون نظر   894 بازدید

اندازه فونت    

بگذارید کیش این نعمت لوکس و زیبای خدادادی با همین داشته هایش حفظ شود.


تصویب قوانین خلق الساعه امان مناطق آزاد را بریده است، ممنوعیت ورود کالا و مشکلات تحمیلی و پیچ در پیچ ثبت و سفارش کالا و عدم تعلق ارز کافی برای تولید و واردادت مناطق آزاد و ممنوعیت ورود خودرو ، اجرای سلیقه ای و گزینشی قوانین مصوب چگونگی تشکیل مناطق آزاد بخشی از مشکلات موجود در در مناطق ذکر شده است . .
تغییرات پی در پی مدیران عامل مناطق، وعدهای رنگین و دهان پرکن مسئولین که اکثرا عملی و عملیاتی نمیشود، نبود بودجه های کافی و مناسب برای توسعه طرح های عمرانی و زیرساختی و از همه اسفبارتر اتلاف منابع و بیت المال بر اثر برخی سوء مدیریت تیشه بر ریشکن نمودن سرمایه ها برداشته که توصیه میشود اگر توان  مدیریت و تعالی امور را نیست بیش از این دست به ترکیب و قوانین و مقررات مناطق آزاد نزنند که مس ماندن این آب و خاک را بر  طلا شدن سراب گونه است ترجیح میدهیم..   
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مدیران شورای عالی مناطق آزاد لطفا قوانین مصوب چگونگی تشکیل مناطق آزاد در کشور را مجددا مطالعه و مرور و اجرایی بکنید


و اما کیش جزیره زیبا و بی همتا در میان آبهای نیلگون خلیج تا ابد فارس. 


کیش سرزمینی است در میانه آبهای خروشان خلیج فارس با سواحلی ماسه ای و آبهای مرجانی با محدویت های متعدد جغرافیای و ظرفیت های خاص و منحصر بفرد، شهری که با سرمایه و همت مردمی و حضور مدیرانی خردمند و دلسوز در دورهای خاص تبدیل به مدینه ای امن و پاک و زیبا و بی بدیل در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و شهرنشینی شده است.
شهری که سومین فرودگاه پرتردد کشور با مسافرت سالانه بیش از ۱/۵ میلیون نفر جمعیت را در کشور یدک میکشد.
کیش جزیره ای که در آن قوانین رانندگی و عدم وجود چراغ قرمز و نبود متکدی و دست فروش و مزاحمت ها و بزه های خیابانی و کیف قاپی و ممنوعیت تردد موتور سیکلت های بنزینی و وجود آرامش و آرامشی بی پایان برای آسودن و زیستن و ده ها مورد از المانهای زیبا و بی همتای طبیعی و خدادادی که این جزیره زیبا را بسمت شهری فاضله و مدرن و امن سوق داده است. 
  دفع زباله و حفظ محیط زیست یکی از مهم ترین چالش های پیش پای کیش است، دغدغه و معلولی است که اگر روزانه و مداوم با همین ظرفیت موجود و آمار نفوس و گردشگر ورودی مدیریت و جمع آوری و دفع و بازیافت نشود میتواند به فاجعه و مشکلی بزرگ تبدیل گردد که پیامدهای اسفبار اجتماعی و بهداشتی چون وقوع انواع بیماریها داشته باشد ، نبود برخی زیرساخت های مهم و أساسی بخصوص تامین سوخت و مایحتاج مردم بجهات مختلف اقلیمی بخصوص وضعیت آب و هوایی موارد مهم دیگری است که نیاز به تامل و دقت نظر و برنامه ریزی جدی دارد.
اینکه همه جای ایران سرای من است کاملا درست و قابل تامل است ، ولی جهت دریافت هر امتیازی باید بهائی پرداخت شود و بهائی آمد و شد به جزیره رعایت قوانین و پرداخت هزینه هاست که خواسته نامعقولی نیست.
 کیش همچون هواپیمایی است که ظرفیت بار و سرنشین آن تعریف شده بیشتر از حجم و ظرفیت خطر سقوط را در پی خواهد داشت ، کیش مانند لیوان آبی است که ریختن آب بیشتر از حجم باعث سریز و هدر رفت آب خواهد شد، کیش همچون سدی است که حجم و ظرفیت آب آن مشخص و اندازه تعریف شده دارد،  ورود آب بیشتر باعث شکستن سد و نابودی هر آنچه بین راه است خواهد بود.
 پس کمک بکنیم برای حفظ این جزیره لاکچری خدادادی که حاصل عمر و تلاش و سرمایه های مردمی است. کیش این دردانه ایران زمین که برای سرسبزی و آبادانی و آرامش و امنیتش هزینهای مادی و معنوی  فراوانی صرف شده است، بگذارید کیش را نمونه ای از یک اجتماع فرهیخته شهر نشینی حفظ نموده و برای سأختن مدائن فاضله ای دیگر در کشور نمونه ای بارز داشته باشیم.
 ایران بزرگ لیاقت داشتن مدائنی زیبا و امن چون کیش را دارد، جزیره ای که میتواند سردمدار شهرهای فاضله ایران باشد. و اما نکته مهم برای حاکمیت و قانونگذاران مناطق آزاد بخصوص جزیره زیبای کیش ، باید قوانین نوشته شده و مصوب چگونگی ورود و اشتغال و اسکان افراد به کیش دقیقا و بدون ملاحظه بررسی و فیلتراسیون و پیاده و اجرا گردد، و فروش زمین برای سأختن بناهای مسکونی هم  بیش از این در کیش نباید جایز باشد ، کیش منطقه مهم با خمیرمایه گردشگری است پس بفکر ساخت و افزایش جاذبه های گردشگری ناب در کیش باید بود و بس.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه