امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

اعمال قانون و اقدام به دلیل عدم تمکین ، اخطار پلمپ برای ۳۳ واحد صنفی متخلف

اقتصادی تاریخ انتشار: 98/04/12 بدون نظر   796 بازدید

اندازه فونت    

در سه ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۳۸۱۶ واحد صنفی مورد بازدید صدور ۳۳ مورد اخطار جهت پلمپ واحد متخلف با رسیدگی به ۲۰۰ مورد شکایت واصله

به گزارش خبرنگار مهر علی امیدی مدیر بازرگانی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت در راستای برنامه ریزیهای صورت گرفته در جهت کنترل و نظارت مستمر بر فعالیت صنوف خدماتی و تجاری در سطح جزیره زیبای کیش و با توجه به افزایش نرخ ارز در سال ۹۷ موجب شد تا با تکیه بر سوابق و تجربیات سنوات گذشته و در راستای اهداف تعیین شده ، کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات سازمان اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزیهای لازم را در یک فرایند اجرایی و عملیاتی در دستور کار قرار دهد.

– در همین راستا در سه ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۳۸۱۶ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته است. لازم به ذکر است عمدتا بازدیدهای روزانه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر هر کدام در دو یا سه تیم نظارتی مطابق با برنامه ریزیهای صورت گرفته در حال انجام می باشد.

– با توجه به بازدید ناظران این سازمان در راستای اجرای طرح نظارتی با لحاظ نمودن شرایط جدید ورود کالا به منطقه و مشکلات ناشی از این قوانین نسبت به شناسایی متخلفین و اعمال قانون اقدام و به دلیل عدم تمکین متخلفان ، در سه ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۳۳ مورد اخطار جهت پلمپ واحد متخلف به اداره اماکن صادر گردید.

علی امیدی مدیر بازرگانی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش اهم اقدامات انجام شده در سه ماهه اول سال ۹۸ را به شرح ذیل گزارش داد و گفت،

برگزاری ۹ جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور اعضاء جلسه، واحدهای نظارتی و شرکتهای توزیع کننده اقلام تنظیم بازاری در جهت چگونگی و نحوه توزیع اقلام و نظارت موثر بر آنها.

اقدام لازم در خصوص تعیین مباشر و تأمین میوه تنظیم بازاری شامل پرتقال و سیب به میزان ۱۱ تن و توزیع در دو محل پر تردد جزیره اقدام به عمل آمد.

پیگیری و هماهنگی های لازم در خصوص اخذ سهمیه شکر تنظیم بازاری به میزان ۳۱ تن در دو مرحله و توزیع بازار خرده فروشی منتخب، واحدهای صنعتی تولید زولبیا و همچنین مساجد و هیاتهای مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان که این توزیع همچنان ادامه دارد.

پیگیری و هماهنگیهای لازم در خصوص اخذ و توزیع سهمیه گوشت تنظیم بازاری ویژه مصارف عمده (مراکز پذیرایی و هتل ها) به میزان ۵۰ تن و ویژه مصارف خانوار به میزان ۲۵ تن.

بررسی شکایات واصله از سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۲۴ در کمترین زمان و در صورت امکان حل و فصل موضوعات واصل شده در همان روز که در همین تا کنون بیش از ۲۰۰ مورد شکایت واصل شده مورد رسیدگی قرار گرفته و پس از بررسی کارشناسی، عمده شکایات حل و فصل گردیده است.

اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته کمیته از طریق رسانه ها.

برگزاری سه جلسه هماهنگی با نمایندگان شرکتهای واردکننده اقلام تنظیم بازاری در خصوص چگونگی و نحوه توزیع اقلام و نظارت موثر و هدفمند.

اجرای طرح نظارتی در ایام ماه مبارک رمضان با بازدید از واحدهای صنفی توزیع کننده اقلام مرتبط.

وی اقدامات مدیریت بازرگانی و کمیته تنظیم بازار کیش ویژه نوروز ۹۸ را هم به شرح ذیل توضیح دادند،

تهیه و تصویب طرح نظارتی نوروزی ۱۳۹۸ برای کلیه واحدهای نظارتی سازمان و جوامع صنفی با هدف پیشگیری از کمبود کالا، ممانعت از افزایش غیررسمی و غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات در این ایام و برخورد با متخلفان و بازرسی از ۲۹۳۳ واحد صنفی در راستای اجرای طرح فوق.

ارائه طرح تعیین و معرفی ناظرین افتخاری با عنایت به محدودیتهای ناشی از تعداد ناظرین سازمان و تعدد مراکز پذیرایی، تجاری، خدماتی و …. که مسئولیت اجرایی آن به مدیریت بازرسی و رسیدگی به شکایات واگذار گردیده است.

پیگیری و برگزاری جلسه هماهنگی با جامعه بازاریان جهت اطلاع رسانی تخلفات صنفی به منظور پیشگیری از تخلفات و افزایش سطح رضایتمندی مسافرین و گردشگران نوروزی.

پیگیری و مکاتبه با فرماندار لنگه جهت تقویت اقدامات نظارتی و کنترل قیمت اقلام سوپرمارکتی در مبادی ورودی کیش به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در افزایش نامتعارف کالا و خدمات.

پیگیری جهت تخصیص انبار ذخیره مواد غذایی ضروری در ایام نوروز ۱۳۹۸ با توجه به احتمال بروز شرایط نامساعد جوی و اختلال در انتقال مواد غذایی از سرزمین اصلی.

پیگیری و مکاتبه با پلیس راهور جهت تسهیل ورود خودروهای حامل اقلام اساسی از سرزمین اصلی به منظور پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در روند عرضه کالاهای اساسی و اقلام ضروری، فاسد شدنی و سوختی.

پیگیری، مکاتبه و برگزاری جلسه هماهنگی با جامعه بازاریان و تأمین کنندگان عمده کالا در سطح جزیره در خصوص تأمین کالا و نظارت بر فعالیت بهره برداران مراکز تجاری و خدماتی در ایام نوروز ۱۳۹۸.

پیگیری و برگزاری جلسه هماهنگی با مدیران مراکز تجاری و خدماتی به منظور تسریع در رسیدگی به شکایات و برخورد با متخلفان صنفی در ایام نوروز ۱۳۹۸.

پیگیری و برگزاری جلسه با جامعه بازاریان و پلیس راهور در زمینه برنامه ریزی و اطلاع رسانی به موقع محدودیتهای ترافیکی تردد خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی در سطح جزیره.

پیگیری و برگزاری جلسه هماهنگی با سرپرست محترم اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی ویژه کیش در خصوص برخورد و پلمپ واحدهای متخلف علیرغم محدودیتهای موجود در ایام نوروز.

اطلاع رسانی ۱۲۴ در کلیه مراکز خدماتی و تجاری.

هماهنگی لازم به منظور رفع محدودیتهای اعمال شده در زمان انتقال خودرو های حامل سوخت و مواد غذایی در جهت تامین به موقع مایحتاج اساسی منطقه توسط شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه کیش و اولویت انتقال خودروهای فوق از بنادر ورودی به جزیره کیش.

در بخش میوه و تره بار با پیش بینی های صورت گرفته و برگزاری جلسه هماهنگی با جامعه بازاریان و نمایندگانی از صنف میوه فروشان نسبت به کارشناسی و تعیین قیمت عادلانه برای میوه و تره بار پر مصرف و اطلاع رسانی از طریق جامعه بازاریان به منظور تنظیم بازار.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه