امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نتایج ثمربخش اجرای راهبردهای نوین بازارهای مالی در کیش

اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , صنعت و تجارت تاریخ انتشار: 99/08/23 بدون نظر   4664 بازدید

اندازه فونت    


مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان عالی ترین نهاد حاکمیتی در جزیره کیش، بر اساس چشم انداز، مأموریت ها و ارزشهای بنیادین سازمان و با تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای منطقه و با توجه ویژه به اسناد بالادستی برنامه راهبردی سازمان را تدوین نمود.

به گزارش دولتخانه کیش، ناصر آخوندی عضو هیات مدیره و معاون توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب گفت: بر این اساس، دورنمایی ازبرنامه ها، اقدامات و فعالیت ها از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ تبیین شده و واحدهای مختلف همسو، یکپارچه و بصورت نظا م مند، در جهت مأموریت ها و اهداف بلند مدت سازمان و منطقه هدایت گردیده اند.

وی افزود: این برنامه مورد پشتیبانی و حمایت کامل ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل محترم سازمان قرار داشته و در کلیه مراحل طراحی و تدوین آن از مشاورت صاحب نظران خبره و حمایت شورای مطالعات و تحقیقات راهبردی استفاده شد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تأمین مالی و اجرای پروژه های توسعه ای کیش گفت:در نخستین گام، سازمان منطقه آزاد کیش با هدف توسعه متوازن و انضباط مالی به بررسی موانع و معضلات پیش روی سرمایه گذاری در این منطقه پرداخت و در این راستا شورای عالی تأمین مالی در سطح مدیران ارشد سازمان و همکاری خبرگان حوزه های اقتصاد و تأمین مالی تشکیل و به بررسی و ارایه راهکار در این خصوص مبادرت ورزید.

در این راستا، سعی شد تا ضمن ارایه راهکارهای مناسب، نحوه تأمین مالی اقتصاد کیش با استفاده از پتانسیلهای بازار سرمایه به عنوان یک فرصت کم نظیر، بررسی و عملیاتی شود. عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: رشد ۶۰۰ درصدی درآمدهای سازمان منطقه آزاد کیش از محل تصویب پروژه های جدید، برگزاری جلسات کمیسیون اقتصادی و ارزشیابی و بررسی صدها طرح پیشنهادی اولیه با ۵۰۶ درخواست بود که

در این میان ۹۰ مورد واگذاری در حوزه های گردشگری، نمایشگاهی، خدماتی، آموزشی و فرهنگی و مسکونی صورت گرفت. برای اجرای ۹۰ طرح مصوب شده، بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال زمین واگذار شد که این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۷ در حدود ۶۰۰ درصد افزایش یافته است. درعین حال، با احتساب سایر ارقام قراردادها و الحاقیه ها درآمد سازمان از محل واگذاری و الحاقیه ها به بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گفته وی، جلوگیری از خام فروشی زمین با کاربری مسکونی در قالب مشارکت از دیگر برنامه های مد نظر بود که با هدف جلوگیری از خام فروشی و کنترل قیمت و درعین حال ایجاد ارزش افزوده مناسب برای این نوع کاربری، زمینهای مسکونی قابل واگذاری را با محوریت هلدینگ سرمایه گذاری و توسعه کیش در قالب مشارکت با سرمایه گذاران واقعی به فراخوان گذاشت.

ناصر اخوندی افزود: بهره مندی سازمان منطقه آزاد کیش از شیوه های نوین تأمین مالی بازار سرمایه یکی دیگر از برنامه های اتخاذ شده بود که دستاوردهای زیادی به دنبال داشت؛ انتشار ۳ هزار میلیارد ریال صکوک اجاره به منظور توسعه ترمینال فرودگاهی کیش، آماده سازی شرکت هواپیمایی کیش ایر برای عرضه سهام در بورس و یا فرابورس و برنامه ریزی برای افزایش سرمایه آن تا سقف ۱۲ هزار میلیارد ریال، ثبت هلدینگ سرمایه گذاری و توسعه کیش نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و آماده سازی آن برای عرضه سهام در بورس و یا فرابورس، طراحی ۲ صندوق زمین و ساختمان به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال با هدف جذب نقدینگی سرگردان در جامعه از طریق بازار سرمایه، ایجاد ارزش افزوده مناسب و جلوگیری از خام فروشی زمین؛ طراحی نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بر پایه دارایی های راکد و استیجاری سازمان

منطقه آزاد کیش و شرکتهای تابعه، انتشار ۶ هزار میلیارد ریال اوراق دین بر پایه چکهای آتی دریافتی از سرمایه گذاران در جزیره کیش با هدف تزریق آن به پروژه های زیربنایی و در نهایت کاهش هزینه مالی و تسویه بخشی از بدهی ها به پیمانکاران پروژه های زیربنایی در قالب تهاتر، اتفاقات ارزشمندی است که محقق شده اند.

معاون توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سازمان منطقه آزاد کیش ۲۲۰۰ میلیارد ریال از بدهی خود به پیمانکاران را که عمدتاً در حوزه زیربنایی صورت گرفته در قالب تهاتر با املاک تسویه کرده است. این املاک عمدتاً از محل بخشی از بدهی سرمایه گذاران به سازمان که توان پرداخت آن را نداشته و پروژه ها متوقف شده بود، دریافت و با طلب پیمانکاران از سازمان تسویه شده است. همچنین تسویه بخشی از بدهیها به پیمانکاران پروژههای زیربنایی در قالب LC داخلی انجام شده است.

این درحالی است که سازمان منطقه آزاد کیش با هدف تسویه بدهی خود به پیمانکاران و تقویت بنیه مالی ایشان برای ادامه اجرای پروژه ها، طی تفاهم با بانکهای صادرات و ملت به گشایش اعتبار اسنادی داخلی به نام پیمانکاران و با ضمانت و تسویه سازمان منطقه آزاد کیش تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه ازاد کیش در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه مجمع عمومی سازمان در تهران گفت: پس از دریافت گزارش حسابرس در موعد مقرر به تاریخ ۲۲ تیرماه، به دلیل وضعیت خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در تیر و مرداد، طبق تشخیص مجمع در تاریخ ۱۹ شهریور ماه برگزار شد.

وی افزود: پس از تائید صورتهای مالی با توجه به گزارش حسابرس، اعضای محترم مجمع از دو منظر گزارش حسابرس و عملکرد مدیریت منعکس در صورتهای مالی رضایت خود را ابراز داشتند.

به گفته ناصر آخوندی، فقدان بند عدم رعایت قوانین در گزارش حسابرس، پیشرفت قابل ملاحظه در فعال نمودن پروژه های تاخیر دار گذشته در طول سال ۹۸ و همچنین عملکرد مطلوب در وصول مطالبات سنوات گذشته در منظر نخست مورد رضایت اعضاء قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در حوزه عملکرد مدیریت که از آذر سال ۹۷، عهده دار مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش شد، نشانگر سود قابل ملاحظه نسبت به سالهای پیش و بیانگر استفاده بهینه از منابع موجود بوده است. بر اساس آمار ارائه شده در مجمع که مورد تائید حسابرس قرار گرفت، حاشیه سود از منفی یک درصد به مثبت ۵۹ درصد رسیده است. سود خالص در سال قبل ۱۴ درصد فروش و در سال ۱۳۹۸، معادل ۶۹ درصد فروش تحقق یافته است.

معاون توسعه و مدیریت سازمان در این باره گفت: شرایط بهتر نقدینگی با توجه به رشد درآمد، به سوی طرح های سالهای قبل که از برنامه زمان بندی جا مانده بودند، هدایت شد. تکمیل ترمینال بزرگ مسافربری هوایی با ظرفیت پذیرش ۶ میلیون نفر در سال از آن جمله است که امسال به بهره برداری می رسد. استفاده از سایر منابع تامین مالی نیز برای اولین بار در این دوره در کیش مورد توجه و استفاده قرار گرفت که منجر به توسعه زیرساختها و رونق اقتصاد جزیره می گردد.

وی در پایان گفت: بر این اعتقادیم که با حمایت ملی مسئولان عالی سیاسی و اقتصادی و نیز همراهی مدیران ارشد و کارکنان فهیم سازمان منطقه آزاد کیش،استادان دانشگاه، صاحبنظران، اقتصاددانان ، کیش به مرکز همتراز سازی اقتصاد جهان با ایران و مرکز اجتماع نخبگان اقتصاد و گردشگری تبدیل شود. رویایی و خواستی که با وحدت، تلاش و همدلی، دور از دسترس نیست.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه