امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مبارزه با قاچاقچیان کالا و سوخت و مرزبانی مهم ترین وظیفه نیروی انتظامی و دریابانی کیش است.

اجتماعی , انتظامی , نظامی و دفاعی تاریخ انتشار: 00/07/17 بدون نظر   2734 بازدید

اندازه فونت    
مبارزه با قاچاقچیان کالا و سوخت و مرزبانی مهم ترین وظیفه نیروی انتظامی و دریابانی کیش است.

مبارزه با قاچاقچیان کالا و سوخت و دفاع از مرزهای آبی کشور مهمترین وظیفه فرماندهی انتظامی و دریابانی کیش است.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده منطقه انتظامی کیش در نشست خبری با تبریک هفته نیروی انتظامی به نقش موثر مرزبانان و مرز نشینان در حفاظت و حراست از میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در کیش هم وظایف انتظامی و هم وظایف دریابانی را بر عهده دارد و به طور مشترک در حال هدایت و برنامه ریزی است و ماموریت های مجزا و ماموریت های مشترکی برعهده دارد.
وی افزود: همزمان با شروع هفته نیروی انتظامی امیدواریم ما مرزبانی هوشمند و امنیت پایدار داشته باشیم که با همت اصحاب رسانه این دستاوردها منعکس می شود.
سرهنگ جمالی با اشاره به شعار پلیس گفت: یکی از روزهای هفته نیروی انتظامی به یاد مرزبانی ، ایثار و شهادت به نام روز مرزبانی نام گرفته است . وی گفت: در هفته نیروی انتظامی ۳۲ برنامه متنوع اجرا می شود و بنا به تقاضای مردم و خواست مرزبانی ، نیروهای دریابانی را تقویت کردیم و با بهره گیری از نیروهای جوان و ولایتمدار توانستیم از ابتدای امسال تا کنون کشفیات بیشتری داشته باشیم .
فرمانده منطقه انتظامی کیش گفت: حمایت دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی کاملا مشهود است و از آنان قدردانی می کنم.
وی گفت : از ساحل تا نوار مرزی ماموریت ها را اجرا کردیم تا امنیت منطقه حفظ شود.
سرهنگ جمالی با قدردانی از بومیان کیش و هندورابی گفت: این عزیزان وظیفه حمایت از مرزها را برعهده دارند و از قدیم در این جزایر حضور داشتند و مرزبان حریم دریایی کیش و هندورابی بودند .
وی تاکید کرد : در هفته نیروی انتظامی نشستی با مرز نشینان عزیز خواهیم داشت.
سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه جزیره کیش ۱۶۰ مایل مرز دریایی با کشورهای همسایه دارد که پاسداری از آن وظیفه مرزبانی فرماندهی انتظامی کیش است .
وی گفت: در سال گذشته این مرز را حراست کردیم و مشکلی در مرزهای آبی نداشتیم .
سرهنگ جمالی با اشاره به شعار سال ، تولید پشتیبانی و مانع زدایی گفت : یکی از ماموریت های مرزبانی برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان کالا است که برای حفظ منافع و سرمایه های ملی به این موضوع توجه جدی می شود.
وی گفت : در حوزه استحفاظی کیش محلی برای جولان قاچاقچیان سوخت و کالا و سوداگران مرگ وجود ندارد و ماموران نیروی انتظامی با تیز بینی از حریم کشور و منافع ملی حفاظت می کنند.
فرمانده منطقه انتظامی کیش از حمایت های مرزبانان استان هرمزگان که ماموریت های مشترک با کیش دارند هم قدردانی کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون به منظور حمایت و حراست از مرزهای آبی و سرزمینی کشور اقدامات موثری انجام شده است ، ۱۶۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ۲۶ فروند شناور حامل قاچاق سوخت توقیف شده است و ۸۸ قاچاقچی نیز دستگیر شدند و با پرونده قضایی ، برای رسیدگی به تخلفات و جرایم آنان در اختیار قوه قضاییه قرارداده شدند.
وی گفت: در این مدت ۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و ۱۵ شناور حامل کالای قاچاق توقیف شدند و ۱۱۳ قاچاقچی کالا نیز دستگیر شدند .
وی البته تاکید کرد : این کالای قاچاق با مبدا و یا مقصد کیش نبودند اما از آب های کیش عبور کردند که شناسایی و توقیف و به حوزه قضایی معرفی شدند.
سرهنگ جمالی در خصوص صید غیر مجاز هم که باعث نارضایتی صیادان است گفت: ۴۳ فروند شناور صیادی غیر مجاز از ابتدای سال تا کنون توقیف و ۱۳۹ نفر صیاد غیر مجاز نیز دستگیر و ۳۱ هزار کیلوگرم انواع آبزیان و فرآورده های شیلاتی که با روش های غیر مجاز صید شده بودند کشف شدند و ۳۸ هزار متر تور منوفلامنت که غیر مجاز است کشف و به مراجع قضایی معرفی شدند.
خبرنگار نقد دولتخانه کیش در این نشست با اشاره به سوخت و صید قاچاق در آب های کیش گفت: آیا صید در آب های کیش و انتقال به کشورهای حوزه خلیج فارس که موجب هدر رفت سرمایه کشورمان می شود و کسب و کار صیادان زحمتکش را به مخاطره می اندازد چگونه نظارت می شود و با متخلفان چگونه برخورد می وشد؟
سرهنگ جمالی در پاسخ به خبرنگار نقد دولتخانه کیش گفت: آبزیان متعلق به کیش است وافرادی که اقدام به صید غیر مجاز می کنند متخلف هستند و در صورت برخورد با این افراد دستگیر می شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه مرزهای دریایی حوزه پهناوری است صد در صد نمی توان بر آن احاطه داشت اما ماموران دریابانی با دقت سوخت و کالای تمام شناورهای را رصد می کنند و با افرادی که کالای غیر مجاز حمل می کنند به شدت برخورد می شود.
وی در خصوص حضور یگان حفاظت شیلات نیز گفت: فرمانده این یگان مشخص شده است اما شیلات هم باید همکاری کند تا اسکان و امکانات اولیه زندگی نیروهای حفاظت دریایی شیلات در کیش فراهم شود با دو شناور و تعداد اندکی نیروی انسانی نمی شود کار را پیش برد.
سرهنگ جمالی در خصوص تجاوزات مرزی هم گفت: در ماموریت های اخیر در نوار مرزی با توجه به اقدامات بازدارنده و دستگیری های اخیر ما تجاوز مرزی نداشتیم اما ممکن است در استان های همجوار داشته باشیم اما چیزی اعلام نشده است.
وی در پایان گفت: اجازه نمی دهیم کسی به آب های جمهوری اسلامی ایران دست اندازی کند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه