امروز: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

شعار سازمان جهانی گمرک، توسعه تحول دیجیتالی در گمرک با پذیرش فرهنگ داده‌ها 

اجتماعی , اخبار ایران , استاندارد , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار: 00/11/06 بدون نظر   1586 بازدید

اندازه فونت    
شعار سازمان جهانی گمرک، توسعه تحول دیجیتالی در گمرک با پذیرش فرهنگ داده‌ها 

شعار سازمان جهانی گمرک، توسعه تحول دیجیتالی در گمرک با پذیرش فرهنگ داده‌ها

نشست خبری مدیرکل گمرک کیش با اصحاب رسانه با محوریت فعالیتهای گمرک و شعار سازمان جهانی گمرک

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش عبداله کریمی مدیرکل گمرک کیش گفت: شعار امسال سازمان جهانی گمرک، توسعه تحول دیجیتالی در گمرک با پذیرش فرهنگ داده‌ها و ایجاد محیط پویایی گمرکی است.
وی گفت :گمرک نسبت به سازمان های دیگر در حوزه دیجیتالی شدن پیشرو بود. وی با اشاره به اینکه سامانه‌ای طراحی شده که ارتباطات سازمانها با یکدیگر به صورت دیجیتالی باشد تا فعالیت های گمرکی نیز تسهیل شود گفت: مهمترین هدف سازمان جهانی گمرک تعامل دیجیتالی بین کشورها می‌باشد اما در کشور ما زیرساخت این حوزه هنوز موجود نیست.
کریمی گفت: در گمرک کیش ارتباط با فرودگاه و سایر بخش ها باید به صورت فیبر نوری باشد تا فعالیت ها تسهیل شود اما توسعه فیبر نوری هنوز انجام نشده است.
وی گفت: از سازمان منطقه آزاد کیش انتظار داریم با پیگیری مجدانه این مشکل را برطرف کند چرا که هنگام بارندگی و ناپایداری های جوی ارتباطات اینترنتی قطع می شود و این موضوع برای گمرک و مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
کریمی گفت :سازمان گمرک کشور زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی اداره می‌شود و رئیس گمرک به عنوان وزیر اقتصاد در منطقه است.
کریمی با اشاره به اینکه گمرک موظف است قوانین را کاملاً اجرا کند گفت: وظایفی بر عهده گمرک است و سازمان گمرک موظف است این وظایف را به نحو احسن انجام دهد.
برخی مسافران ممکن است از سخت‌گیری‌های گمرک گلایه‌مند باشند اما همه تلاش گمرک برای تسهیل امور مردم است.
وی گفت : قوانینی در حوزه کالای مسافری، واردات، صادرات، ترانزیت، کاپوتاژ وجود دارد که همه اینها برای خدمت‌رسانی به مردم انجام میشود. رئیس گمرک کیش گفت: یکی از وظایف گمرک نظارت بر خروج کالای همراه مسافر است.
هر مسافر مجاز است ۸۰ دلار کالا با معافیت گمرکی از جزیره‌کیش خارج کند اما اگر بیش از این کالا داشته و قصد خروج از مناطق آزاد را نیز داشته باشد باید عوارض گمرکی پرداخت کند البته گمرک با مسافران و ساکنان کیش تعامل و همکاری لازم را دارد اما به هر حال قوانین باید با دقت اجرا شود.
کریمی گفت :خروج خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی به استناد مصوبه هیات وزیران از مناطق آزاد از جمله جزیره ی کیش ممنوع است.
وی گفت: خودروهای آمریکایی نیز مجاز نیستند به سرزمین اصلی وارد شود البته خروج خودرو از کیش به شهرهای دیگر مراحلی دارد که ابتدا باید از سازمان منطقه آزاد نامه خروج خودرو دریافت، از بانک نامه و ضمانتنامه دریافت کنند و با ارائه این مدارک به گمرک و تکمیل فرآیند خروج خودرو از منطقه آزاد مجوز سفر به سایر نقاط کشور را دریافت کنند. کریمی گفت: در گمرک سایر نقاط کشور اتاقی به نام تک پنجره وجود دارد که نماینده همه سازمان ها در این اتاق حضور دارند تا بتوانند به مردم خدمات ارائه دهند.
وی گفت :وجود این اتاق در گمرک کیش نیز می تواند به تسهیل امور کمک کند هم در وقت و هم در هزینه ها صرفه جویی می شود.
کریمی با اشاره به اینکه خروج لوازم منزل از جزیره کیش نیز تابع قانون و مقررات است گفت: به طور متوسط روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ نفر از جزیره کیش خارج می‌شوند و برای بررسی اظهارات گمرکی مجبوریم کامیون های حامل اثاثیه منزل را در گمرک بازرسی کنیم این روند گاهی برای مردم مشکلاتی را به همراه می آورد اما گمرک کیش از نظر نیروی انسانی بضاعت زیادی ندارد تا بتواند برای هر کامیونی که اثاثیه منزل را خارج می کند نیروی انسانی در محل مستقر کند.
مدیرکل گمرک کیش گفت :گمرک با ۲۴ سازمان در ارتباط است لذا باید با شفافیت و نظارت کامل قوانین و مقررات را اجرایی کند.
وی گفت :در حال حاضر گمرک کیش ٧٠ نفر به عنوان نیروی انسانی فعال دارد که تنها در فرودگاه و بندرگاه سه شیفت به مسافران خدمات رسانی می کنند.
وی در خصوص آمار خروج کیشوندان در ۱۰ ماهه گذشته از کیش گفت: افرادی که قصد مهاجرت از کیش را دارند با باطل کردن کارت کیشوندی از جزیره ی کیش خارج می شوند، تقریباً در ۱۰ ماه گذشته ۷۰۰ تا ۸۰۰ خانوار از جزیره‌کیش خارج شدند.
وی در خصوص ممنوعیت خروج مرجان از جزیره کیش هم گفت: بر اساس دستورالعمل محیط زیست خروج مرجان به هر شکل از جزیره ممنوع است و گمرک جلوی این تخلف را میگیرد.
وی در خصوص کشفیات کالای قاچاق هم گفت: قاچاق در کیش بسیار اندک و نزدیک به صفر است امسال ١٠ پرونده قاچاق داشتیم که بسیار جزیی بود و کالای زیاد با ارزش بالا را شامل نمی شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (185) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (96) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (51) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (117) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه