امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آقای محمد، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/ شفاف بگویید، منظور از فشار افراد معلوم الحال و سودجو چه کسانی هستند

اجتماعی , اقتصادی , دلنوشته , سازمان منطقه آزاد کیش , فرهنگی , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/12/18 بدون نظر   3041 بازدید

اندازه فونت    
آقای محمد، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/ شفاف بگویید، منظور از فشار افراد معلوم الحال و سودجو چه کسانی هستند

آقای محمد ، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/ شفاف بگویید، منظور از فشار افراد معلوم الحال و سودجو چه کسانی هستند.

 

جناب آقای سعید محمد دبیر محترم شورای عالی مناطق آزاد کشور
لطفا شفاف و روشن به مردم بگویید منظور از فشار افراد معلوم الحال و سودجو و متخلف چه کسانی هستند و چگونه نتوانستید از پس آنها برآید.؟

با این نوع عقب گرد و عملکرد قرار است چه بر سر مناطق آزاد کشور بخصوص منطقه آزاد مهم و استراتژیک کیش بیاید.؟

جنابعالی در اولین حضور خود در جزیره کیش سامانه شفافیت سازمان منطقه آزاد کیش را راه اندازی کردید و شعار مطلق شما مبارزه با فساد و رانت و مافیای هفت سر و زیاده خواهی و عدم صدور مجوز ها و دادن امضاهای طلایی بود.

اکنون چه اتفاقی افتاد که در آستانه عید نوروز کیش را وارد حاشیه و جریان شکننده ای کردید و به راحتی استعفای مدیری را که تازه راه و روش مدیریت بر ارکان مختلف کیش را آموخته و افراد تحت امر خود را محک زده و بخش فعال خصوصی را شناخته و از همه مهم تر حکم تایید از مراجع بالا دستی دریافت کرده بود را پذیرفتید.!؟

نقطه به نقطه دست نوشته های آقای لواسانی و پارگراف جنابعالی جای تامل و سوال دارد.!!؟؟

محمد رضا نوایی لواسانی در نامه سرگشاده خود توضیح داده.

۱_عدم تعیین تکلیف و تغییر اعضای هیئت مدیره سازمان پس از گذشت ۸ ماه از تغییر دولت قبلی که مانع بزرگی برای‌ اخذ بسیاری از تصمیمات بوده و چه بسا کاری از پیش نرفت و سرمایه گذار و کار آفرین بلاتکلیف مانده و زمان و فرصت ها سوختند و عقب ماندگی حاصل شد.!؟

۲_در بخشی از نامه سرگشاده نوایی لواسانی آمده است در آستانه نوروز بجهت هزینه های چند میلیاردی صورت گرفته در ادوار گذشته بابت پذیرایی از میهمانان نوروزی که با روح انقلابی گری و فرامین رهبری منافات دارد از سمت خود کناره گیری میکنم که راهگشا باشد برای مدیر بعدی بابت عدم پرداخت و تحمیل چنین هزینه های به سازمان.!؟

۳_ ایشان در بند سه نامه سرگشاده می‌گویند، اقدامات مختلفی در جهت تسهیل و تسریع و تحول در امور اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کیش صورت گرفته که در آینده اثرات آن برای کیش و کیشوندان محسوس و قابل توجه خواهد بود.

۴_ نوایی لواسانی در قسمتی دیگر و مهم نامه به جنگ خود با اژدهای فساد ۷ سر که به تعبیری اژدهای ۷۰ سر عنوان کرده اند پرداخته و از تبعات و آثار تخریبی و فشار های بیشمار و بداخلاقی های وارده سخن گفته که بجهت کارگشایی در کار کردم استعفا میدهند که صد البته جنابعالی هم در مرقومه خود صراحتا به وجود افراد معلوم الحال و فاسد و سودجو اشاره میکنید.!؟

و در پایان خبر از ناگفته ها و رنج نامه های میدهد که در صورت صلاح دید برای بیان آن اعلام آمادگی میکند.!؟

آقای دکتر سعید محمد عزیز، مردمان کیش بخصوص سرمایه گذاران و فعالیین بخش خصوصی پس از ۲ سال تحمل فشار سنگین تعطیلی های کرونا، نور امیدی بر دل داشتند که عید امسال میتواند جبران برخی از ضرر و زیانهای را بجای آورده و جبران ضرر و زیانهای که در ۲ سال گذشته ناخواسته بر کسب و کارشان تحمیل شد نماید.

اکنون کیش با تمام دارایی های مردمی خود در شوک و استرس و هیجان و بلاتکلیفی سخت تری فرو رفته که متاسفانه حاکمان بدون دغدغه برای آن نسخه می‌پیچند.

آقای محمد مردم نگرانند ، شاکی و گلایه مند هستند و الحق که این بی سرو سامانی ها جای بسی نگرانی و یاس و ناامیدی وجود دارد.

متاسفانه سرنوشت یک منطقه مهم و مردم و هزاران هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی بازیچه دست افراد معلوم الحال میشود و جناب آقای لواسانی پس از ۴ ماه اعلام برکناری میکند و جنابعالی در کمال تعجب میپذیرد!؟
آنهم تنها ۲ هفته مانده به ایام نوروز که جزیره کیش شدیدا نیاز به مدیریت جهادی امور برای استقبال شایسته از میهمانان خود دارد.!؟

سوال.؟؟

جناب آقای سعید محمد جریان این اژدهای هفت سر و افراد معلوم الحال چیست.!؟
البته به فرموده نوایی لواسانی اژدهای ۷۰ سر.!؟

اگر فسادی بوده و حتما بوده و هست که ما هم منکر آن نیستیم و باید ریشه آن خشکانده شود، چرا به نفر و مدیر مورد وثوق خود قدرت و اقتدار و اختیار کافی و لازم جهت ادامه طریق ندادید که با تمام توان در راه مبارزه با زیاده خواهی و رانت که با این اژدهای فساد بجنگ ، در حالی که روحیه مقابله و جنگ را داشتند..!؟

سوال دیگر اینکه کدام عوامل و بازیگردانان معلوم الحال بوده و هستند که موجبات فشار، دلزدگی افراد مصلح جامعه را راهبری میکنند و باعث عقب افتادگی امور مملکت و جزیره و ملت میشوند.؟؟

چگونه ممکن است علیرغم صدور تأییدات لازم برای حکم مدیر عاملی آقای لواسانی برابر دست نوشته و اعلام شماره نامه مراجع نظارتی در متن نامه ایشان، جنابعالی حکم مدیر عاملی وی را صادر نکردید و میدان به حدی برای افراد سودجو باز ماند که کار را بدین نقطه رسانند و نگذاشتند حکم مدیر مورد وثوق شما صادر و توسط مقامات بالا دستی امضا شود.!؟

سوال اصلی و مطالبه عمومی اینجا مطرح است که چرا شفاف با مردم سخن نمی‌گویید.!؟

مگر وعده ها و شعارهای دولت انقلابی و مردمی مبارزه با فساد و شفافیت و گره گشایی از کار و امور ملت نیست.!؟
امروز چه بر سر مناطق و مدیریت شما آوردند که جنابعالی صراحتا می‌فرمایید بعلت فشارهای افراد معلوم الحال با استعفای شما « لواسانی» موافقت میگردد..!؟

چرا در این مدت اعضای هیئت مدیره دولت قبل تغییر نکردند عامل و بانی این سنگ اندازیها کیست.!؟

جناب آقای محمد اکنون چه تضمینی برای مدیر بعدی خود میدهید و اساسا چه تضمینی وجود دارد که نفر بعدی و انتخابی شما برای مدیریت بر جزیره در اهمیت کیش در مقابله با اژدهای فساد و رانت با وجود انبوهی از دست های پنهان و آشکار مانع ساز کم نیاورده و باز افراد معلوم الحال بر امور حاکم و مسلط نشده و هجمه ایجاد نکنند و مجددا شاهد استعفا مدیر بعدی و پذیرش آن از جانب شما در ماه های بعد نباشیم.!؟

مگر اینکه قائده بازی به نفع همان اهالی عوض شود و یا فردی از جانب آنان که بعنوان سوجو و معلوم الحال  نام میبرید منتخب و جایگزین شود.

اساسا لازم و ضروری است مشخص شود این اژدهای فساد از کجا ریشه گرفته و درصد و میزان آن در بطن حاکمیت و خارج از آن چه ابعاد و اندازه ای  دارد.؟

مردم بزرگ و آبادگران و سرمایه گذاران کیش میخواهند بدانند ، جزیره مظلوم کیش تا کی باید تاوان بازیهای سیاسی و سهم خواهی و قدرت نمایی افراد معلوم الحال و غیره را در مراکز تصمیم سازی و سیاست گذاری بدهند..!؟

چگونه میشود با سرنوشت و سرمایه های کلان بیش از ۸۰ درصدی مردم که در آبادانی جزیره کیش هزینه و صرف کردند با تصمیمات و تغییرات پی در پی بازی کرد و آنها را به کما و خواب مصنوعی کشاند و امورات مردم را فلج کرده و بلاتکلیف گذاشت.!؟

بنظر این گونه اقدامات نه در دایره احکام شرعی دین و اسلام می گنجد و نه در اصول اخلاقی و منطق مدیریت و نه در انصاف و عدالت.

برادر ارجمند،  پایان تلخ به از تلخی بی پایان…

به تایید و یقین همگان شخص جناب عالی علیرغم تلاش ها و داشتن انگیزه های وافر برای خدمت که در روحیات شما سراغ داشته و یافته اند، بهتر است تکلیف خود را با نهادهای قدرت و نفوذ و سیاست و اصحاب معلوم الحال روشن کرده و حجت را برای همیشه تمام کنید.

مطمئنا در مقاطعی از تاریخ راه سلحشوری و سرداری این است که بخاطر ملت و اعتلای وطن شجاعانه فریاد برآورید بدون تعارف و مصلحت اندیشی برای شخص و یا احدی از جامعه لب بر سخن بگشایید.

یا اینکه پایان دهید تکیه بر این مسند پر حاشیه را ، درد را با خدا درمیان بگذارید و با اهالی درد و دلسوزان وطن …
صد البته ، سخت امیدواریم راه اول را پیش بگیرید و مقتدرانه فریاد برآورید.

که؛

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست

 

بهمن عبدالهی؛ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه