امروز: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تلاش برای حل مشکل گمرکی ارسال کالا و سوغاتی از طریق پست کیش

اجتماعی , اخبار ایران , استاندارد , تجاری , صنعت و تجارت , فرهنگی , فناوری , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 01/07/18 بدون نظر   669 بازدید

اندازه فونت    
تلاش برای حل مشکل گمرکی ارسال کالا و سوغاتی از طریق پست کیش

تلاش برای حل مشکل گمرکی ارسال کالا و سوغاتی از طریق پست کیش

محمود لیایی مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی در افتتاحیه رویداد اینوتکس در رابطه با برگزاری این رویداد اظهار کرد:

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، نهم اکتبر به نام روز جهانی پست نامگذاری شده است و ۱۷ مهر که مصادف با این تاریخ است در کشورمان به عنوان روز جهانی پست ثبت شده است. با مشارکت بسیار خوب سازمان منطقه آزاد کیش و با توجه به شعار سال که سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است ارتباط خوبی برقرار شد تا در جزیره زیبای کیش اولین رویداد اینوتکس پست را برگزار کنیم.

این رویداد سومین حرکتی است که در زمینه نوآوری و استفاده از ظرفیت های بالقوه ی شرکت های دانش بنیان در کشور برگزار می شود.

وی افزود: امیدواریم با هم افزایی که بین این شرکتها ایجاد می شود بتوانیم از توانایی آن ها برای ارتقا خدمات صنعت پست کشور استفاده کنیم.

لیایی در ادامه گفت: با توجه به نامگذاری امسال و اهمیت زیادی که برای شرکت های دانش بنیان قائل شده اند، مهمترین حمایت ما این است که به عنوان شرکت ملی پست، خریدار محصولات آنها هستیم. شاید در حوزه های دیگر یکی از دغدغه های شرکت های دانش بنیان این باشد که آیا خریداری برای محصول شان وجود دارد یا نه، ولی ما از همان ابتدا مشتری این محصولات هستیم و خرید راه حل ها و زحماتی که شرکت های دانش بنیان در این حوزه انجام می دهند را تضمین میکنیم.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی صنعت اضافه کرد: پست صنعتی است که به نسبت به بقیه صنایع تک مشتری می باشد، بازار عمومی عام ندارد و این موضوع بار ما را در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سنگین می کند و به نوعی بازار را محدود میکند.
در تلاش هستیم تا محدودیت ها را برداریم و خرید محصولات دانش بنیان را تضمین کنیم .

محمود لیایی در زمینه مشکلات ارسال محصولات از کیش به سرزمین اصلی گفت: با حضور در جزیره، جلسات متعددی را با گمرک و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان محلی داشته ایم تا انشالله این مشکل را در حاشیه این همایش برطرف کنیم.

وی افزود: در رابطه با استقرار دبیرخانه دائمی اینوتکس تعامل خیلی خوبی با سازمان منطقه آزاد کیش برقرار کردیم تا بتوانیم استارت دبیرخانه دائمی اینوتکس کیش را بزنیم و شاهد استقرار دبیرخانه دائمی در منطقه آزاد کیش باشیم.
با توجه به ظرفیت ها و فرصتهای بسیار خوبی که در جزیره وجود دارد کیش می تواند درگاه ورود پست بین الملل در کشور باشد. خدمات و صنایع زیادی در حوزه پست در جهان تعریف شده است که نیاز است برای پایلوت ، شهری در ایران را برای این کار انتخاب نماییم که به نظرم جزیره کیش انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. در صورتی که با سازمان منطقه آزاد بتوانیم این تعامل را داشته باشیم کیش را به عنوان پایلوت برای ارائه خدمات نوین پستی انتخاب خواهیم کرد.

این مقام مسئول در رابطه با پرداخت خسارات پستی نیز گفت: ما سامانه غرامات پستی را داریم و آمار ما در این حوزه آمار مناسبی است. ارسال ۹۸ درصد محصولات پستی موفق است و برای آن مقدار کمتر از ۲ درصد نیز سامانه ای پیش بینی شده و در صورتی که مرسوله در زمان مقرر به دست گیرنده نرسد از طریق سامانه غرامات پستی متناسب با بیمه اظهار شده در زمان ارسال، خسارت فرستنده یا گیرنده را در اسرع وقت پرداخت خواهیم کرد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: بحث هوشمندسازی لجستیک پستی در دستور کارمان قرار دارد که طی سه مرحله کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در حال برنامه ریزی راه اندازی لجستیک هوشمند پستی هستیم. برای کوتاه مدت استفاده از ظرفیت ناوگان موتورهای برقی و راه اندازی لجستیک روستایی، در برنامه میان مدت بحث پست لجستیک را فعال خواهیم کرد و در بحث بلند مدت نیز فعال سازی سرویس های هوشمند پستی را در برنامه خود قرار داده ایم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (115) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه