امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کارگری کیش را با جدیت دنبال می کنیم

پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کارگری کیش را با جدیت دنبال می کنیم

پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کارگری کیش را با جدیت دنبال می کنیم

 

“مهدی ادیبان” از پیگیری و اجرایی شدن مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش و قوانین مغفول مانده در پیشگیری از مواد مخدر در محیط های کارگری خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عضو هیات مدیره این سازمان در مراسم تقدیر از فعالین عرصه مبارزه با مواد مخدر که در سالن اجتماعات مرکز فرماندهی نیروی انتظامی کیش برگزار شد. گفت: یکی از محیط‌های اصلی اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد، محیط های کاری است که از اهمیت به سزایی برخوردار است و سازمان منطقه آزاد کیش درصدد است این امر مهم و ضروری را با جدیت دنبال کند.

 

مهدی ادیبان با اشاره به آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر در سطح جامعه و اثرات فردی و اجتماعی آن بویژه در محیط های کاری و کارگری، بر لزوم توجه و ارتقاء سطح آگاهی مردم با برنامه ریزی مناسب تاکید کرد و افزود: آسیب شناسی و آگاهی بخشی به عموم مردم از مولفه های پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در سطح جامعه است.

 

همچنین علی فائقی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کیش نیز با بیان این که آموزش پیشگیری از اعتیاد به شکل ویژه ای در دستور کار این شورا قرار دارد و در این راستا حضور در مدارس و برگزاری دوره های مختلف بین دانش آموزان و دانشجویان از مهمترین محورها است. افزود: “سازمان‌های مردم نهاد” نقش بسیار مهمی در مبارزه با مصرف مواد مخدر در جزیره کیش ایفا می¬کنند و در این میان فعال نمودن مجموعه های مردمی، صنوف و جوامع کارگری و بسیج عمومی دستگاه ها در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به امضاء ۳۲ تفاهم نامه با صدا و سیمای مرکز کیش، از تشکیل تیم های بازرسی از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر درکیش خبر داد و تاکیدکرد: اعزام معتادان متجاهر از جزیره کیش بنا به تشخیص نیروی انتظامی، طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کیش ادامه داد: تهیه بسته های آموزشی به همت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش و برنامه سازی های صدا و سیما درزمینه پیشگیری و افزایش آگاهی خانواده ها در زمینه ایجاد شهری از عاری از مواد مخدر از جمله اقدامات این شورا است.

 

یاسین مطهری زاده رییس دادگستری جزیره کیش نیز در این مراسم با بیان این که طرح ساماندهی معتادان با جدیت در دستور کار قرار گرفته و نیازمند حمایت های همه جانبه است؛ تاکید کرد: مشارکت عموم جامعه و دستگاه های اجرایی در اجرای برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر کیش، تاثیر بسزایی در مهار اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

 

وی بر بکارگیری تمام ظرفیت ها و امکانات برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مبارزه با باندهای ورود مواد مخدر و برخورد جدی، مستمر و قانونی با سوداگران مرگ، سیاست ما در رسیدن به جزیره پاک است.

 

همچنین شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار پلیس در مبارزه با مواد مخدرگفت: آسایش و امنیت جزیره کیش که از آن به عنوان جزیره سلامت یاد می شود؛ مدیون هوشیاری، درایت و تجربه نیروی انتظامی منطقه ویژه کیش، سربازان گمنام و همدلی و همراهی مسوولان و مردم کیش در مبارزه با سوداگران مرگ، توزیع کنندگان این پدیده خانمان سوز است.

 

وی با قدردانی از اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر کیش در ساماندهی معتادان و اعزام آنان به کمپ های اعتیاد رایگان و ارائه آموزش های لازم به آنان تاکید کرد: جای تقدیر دارد که همه مسئولان دستگاه های مختلف با اولویت قرار دادن موضوع آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد، شورای مبارزه با مواد مخدر کیش را در انجام وظایف خود یاری می کنند.

 

محمد عباسی دادستان کیش نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت اهتمام جدی دستگاه های اجرایی در آگاهی بخشی به خانواده ها درخصوص این بلای خانمان سوز و آموزش نسل جوان با اثرات مخرب هر یک از گونه های مواد مخدر تاکید کرد و افزود: بحث آموزش و درمان باید در اولویت قرار گرفته و از آنجا که درمان اعتیاد هزینه بر است از اینرو ایجاد مکان هایی که رایگان اقدام به ترک اعتیاد نموده و زمینه بازگشت فرد را به جامعه فراهم می کند؛ الزامی است.

 

همچنین فرج نظری جانشین فرماندهی انتظامی ویژه کیش در این مراسم گفت: توجه به مقوله اعتیاد و پشتیبانی از مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر، امنیت و آسایش خانواده ها و گردشگران کیش را به دنبال دارد.

 

وی از برخورد قاطع مراجع قضایی کیش و همکاری آنان با نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد و افزود: همکاری و تعامل مراجع قضایی کیش در به ثمر نشاندن تلاش های ماموران مبارزه با مواد مخدر و موفقیت آنان در برقراری امنیت و آسایش خانواده ها و جلوگیری از آسیب های اجتماعی اعتیاد، نقش مهمی داشته است.

 

گفتنی است در پایان مراسم با اهداء لوح از تمامی فعالین عرصه مبارزه با مواد مخدرکیش تقدیر شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه