امروز: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مشکل تامین سوخت صیادان کیش پس از سال‌ها بلاتکلیفی حل شد

اجتماعی , انرژی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , فرهنگی , فرودگاه و بندرگاه , محیط زیست تاریخ انتشار: 02/04/15 بدون نظر   1723 بازدید

اندازه فونت    
مشکل تامین سوخت صیادان کیش پس از سال‌ها بلاتکلیفی حل شد

با پیگیری رسانه های کیش مشکل تامین سوخت صیادان کیش پس از سال‌ها بلاتکلیفی حل شد

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش طی سالیان گذشته، چگونگی تامین سوخت قایق‌ و لنج‌های صیادی در کیش به یک مشکل اساسی برای صیادان تبدیل شده و آنان را بین ادارات سرگردان کرده بود، اما با ورود مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان به این موضوع و برگزاری جلسه مشترک با دستگاه‌های ذیربط،‌ این مشکل صیادان زحمتکش جزیره حل شد و آنان نفسی راحت کشیدند.

ماجرا از این قرار بود که پس از تایید لیست لنج‌های صیادی مجوزدار، شرکت نفت کیش موظف بود تا طبق این لیست سوخت مورد نیاز آنان را با اشل تعیین شده بر اساس قدرت حجم موتور به تعاونی صیادان تحویل دهد؛‌ اما متاسفانه این تایید لیست از سوی شرکت نفت با تاخیر انجام می‌شد و عملا در برخی مواقع تا نیمه هرماه لنج‌های صیادی بدون سوخت می‌ماندند و مجبور بودند تا سوخت مورد نیاز خود را به قیمت‌های بسیار بالاتر و به صورت غیر مجاز تهیه کنند.

طی ماه گذشته، «احمد سالاری‌فر» مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان پس از اطلاع از جزئیات مشکلات صیادان کیش در تامین سوخت به خبرنگار ایرنا گفته بود که دولت سیزدهم تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات و حل مشکلات دیرینه صیادان به کار گرفته و در همین راستا طی روزهای آینده مشکلات مربوط به تامین سوخت صیادان کیش را حل خواهد شد.

در همین راستا امروز جلسه‌ای با حضور مدیران استانی شرکت نفت،‌ شیلات و معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش به همراه مدیران دستگاه‌های ذیربط و صیادان کیش تشکیل شد تا این گره دیرینه به دست مدیران دولتی باز شود.

مشکل تامین سوخت صیادان کیش پس از سال‌ها بلاتکلیفی حل شد

شرکت نفت: مشکل تامین سوخت صیادان کیش حل شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان در این جلسه با بیان اینکه بازرسان شرکت نفت پس از گزارش خبرگزاری ایرنای کیش برای بررسی جزئیات به جزیره اعزام شدند، گفت: خوشحالیم که اعلام کنیم مشکل تامین سوخت صیادان کیش حل شد.

«احمد سالاری‌فر» با تاکید بر اینکه دولت مردمی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار گرفته است، اظهار کرد: طی سالیان گذشته تامین سوخت قایق‎های لنج‌های صیادی نیز با مشکل مواجه بود که با تدابیر اندیشیده شده این مشکل نیز حل شد و پس از این صیادان دغدغه‌ای برای تامین سوخت قایق‌هایشان نیز نخواهند داشت.

مشکل تامین سوخت صیادان کیش پس از سال‌ها بلاتکلیفی حل شد

سوخت تنخواه به تعاونی صیادان تعلق گرفت

وی با بیان اینکه پس از تایید لیست صیادان کیش از سوی شیلات، سوخت مورد نیاز آنان تامین می‌شود، اضافه کرد: سوخت تنخواه لازم نیز برای جلوگیری از هرگونه مشکل، تحویل تعاونی صیادان کیش می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با اشاره به توزیع روزانه بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر سوخت مایع از استان هرمزگان به نقاط مختلف کشور، بیان کرد:‌ کل سوخت مایع مورد نیاز روزانه جزیره کیش حدود ۱۳۰ هزار لیتر است که در مقایسه با میزان کل سوخت توزیع شده از استان هرمزگان عددی ناچیز به شمار می‌رود؛ وقتی توزیع سوختی به این حجم در استان هرمزگان مدیریت می‌شود، تامین سوخت صیادان یک جزیره حتی در حد یک مشکل نیز مطرح نیست؛ معتقدم که مشکل تامین سوخت صیادان کیش ناشی از برخی ناهماهنگی‌ها بود که با همکاری دستگاه‌های ذیربط رفع شد.

صرفه جویی روزانه ۱.۳ میلیون لیتر سوخت در هرمزگان

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بهبود نظام توزیع سیستم نفتی، گفت:‌ با اجرای این سیاست‌ها در استان هرمزگان، شاهد کاهش روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر مصرف فرآورده‌های بنزینی هستیم.

«سالاری فر» توزیع فرآورده‌های نفتی برای مصرف کننده واقعی را یک ماموریت برای شرکت نفت توصیف کرد و افزود: در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از قاچاق، حتی تحمل قاچاق یک لیتر سوخت را نیز نداریم.

صیادان حاضر در این جلسه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا و دولتخانه کیش حل مشکلات مربوط به تامین سوخت لنج‌ها و قایق‌های صیادی پس از سال‌ها بلاتکلیفی قدردانی کردند.

نقش بازدیدهای میدانی مدیران در حل مشکلات و گره‌های کور ایجاد شده غیر قابل انکار است که در نهایت منجر به امید آفرینی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، ۳۵ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۲۴ لیتر گازوئیل به شناورهای صیادی هرمزگان داده شده است و هیچ کمبودی در این راستا وجود ندارد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه