امروز: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

لاواتزا (Lavazza) و تاریخچه اش

اجتماعی , استاندارد , جشنواره , صنعت و تجارت , مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش تاریخ انتشار: 02/04/17 بدون نظر   430 بازدید

اندازه فونت    
لاواتزا (Lavazza) و تاریخچه اش

لاواتزا (Lavazza) :

لاوازا نام یک شرکت ایتالیایی تولید محصولات قهوه است، این شرکت در سال ۱۸۹۵ توسط لوئیجی لاوازا در شهر تورین ایتالیا تأسیس شد.

تاریخچه شرکت لاوازا (Lavazza) :

لاوازا

در سال ۱۸۹۵ ، یک کارآفرین جوان به نام لوئیجی لاوازا یک فروشگاه مواد غذایی کوچک در تورین ایتالیا افتتاح کرد و به فروش کالاهای خشک و مواد مصرفی پرداخت. لوئیجی به دلیل مخلوط کردن قهوه های مختلف با توجه به سلیقه مشتریان شروع به معروف شدن کرد و همین امر او را بسیار محبوب کرد. با گذشت زمان، آنچه در گذشته یک فروشگاه مواد غذایی کوچک بود به یک کافی شاپ تبدیل شد. لوئیجی لاوازا مردی با ابتکار عمل و اشتیاق برای کار خود بود. وی ریشه ها و ویژگی های مختلف گیاهان ، قهوه را کشف کرد و برای برآورده کردن سلیقه مشتریان ، به مطالعه مخلوط کردن آنها و ساخت‌ترکیبی برای رضایت مشتریان پرداخت. سفرش به برزیل به او آگاهی بیشتری از پتانسیل این نوشیدنی داد.

لاوازا

قهوه های لاوازا که امروز می نوشیم نتیجه ایده او برای ترکیب قهوه از نقاط مختلف جهان است.

لاوازا در سال ۱۹۲۷ :

تخصص در طعم دادن دانه های قهوه و فروش مخلوط های قهوه خانگی آنقدر شهرت زیادی به این نهاد داده بود که سرانجام  لوئیجی لاوازا SpA (Luigi Lavazza SpA ) در سال ۱۹۲۷ تاسیس شد دفتر مرکزی آن در کورسو ژولیوس سزار ۶۵ بود و به این ترتیب مقدمات تجارت رسمی قهوه آغاز شد. این شرکت شامل لوئیجی لاوازا ، همسرش امیلیا و فرزندانش ماریا ، ماریو و جوزپه معروف به بپه ( Beppe ) بود. آنها شرکت لوئیجی لاوازا را با سرمایه ۱.۵ میلیون لیر افتتاح کردند. پس از آن لاوازا به لطف ناوگان خودرو و شبکه فروشش شروع به تسخیر تورین کرد. (دو تن از پنج موسس شرکت زن بودند، املیا و ماریا.)

در همین زمان لاوازا ، پرگامین ( Lavazza Pergamin ) را پیاده سازی کرد : ( بسته بندی شامل دو لایه کاغذ است که تمام طعم قهوه را حفظ می کند.) این امر به خانواده ها این امکان را می داد تا مقادیر بیشتری از مخلوط قهوه را خریداری کرده و آن را برای چند روز در خانه ذخیره کنند.

لاوازا

این اولین قدم به سمت بسته بندی لاوازا که امروزه در فروشگاه ها مشاهده می کنیم بود.

لاوازا

لاوازا در سال ۱۹۴۷ :

سالهای تولد دوباره پس از جنگ جهانی دوم. ایتالیا در سال ۱۹۴۶ به جمهوری تبدیل شد. جنگ و سالهای تحریم قهوه به پایان رسید. ماریو و بپه که از بینش لازم برخوردار بودند تصمیم گرفتند بدون هیچ سستی روی فروش قهوه بسته بندی شده ، تمرکز کنند.

در سال ۱۹۴۷ اولین لوگوی لاوازا ، توسط Aerostudio Borghi در میلان طراحی شد. حرف اصلی و مرکزی “A” که از حروف دیگر بزرگتر است ، هنوز مشخصه لاوازا است.

سال ۱۹۵۰ :

دو سال بعد ، لاوازا یک ظرف استوانه ای با پوشش فشار ( بسته بندی وکیوم قلع) ارائه کرد :

قهوه ای که امروز می خریم همچنان در بسته بندی وکیوم ارائه داده می شود. از بسته بندی وکیوم قلع تحت فشار برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ برای حفظ رایحه قهوه و حفظ عطر و طعم آن استفاده شد. این یک ایده خلاقانه بود که کل صنعت بازار قهوه را تغییر داد بسته بندی وکیوم قلع برای حفظ رایحه قهوه و تمام عطر و طعم آن استفاده شد. این کار باعث حفظ طولانی مدت، توسط مشتریان و همچنین امکان توزیع بسیار گسترده‌تر را فراهم کرد.

لاوازا

در سال ۱۹۵۰ (Miscela Lavazza) تولید شد.

سال ۱۹۵۵ :

امیلیو لاوازا، پسر بپه، در ۱۹۵۵ به شرکت پیوست و ایده‌های فوق العاده و نو آورانه‌ اش را ارائه داد.

کارخانه بزرگ روست لاوازا در دفتر مرکزی در کورسو نوارا ( Corso Novara ) ساخته شد و چرخه پردازش نوآورانه این شرکت را قادر ساخت تا بیش از ۴۰،۰۰۰ کیلوگرم قهوه در روز را با استفاده از فرآیند تولید فراوری عمودی موثرتر پردازش کند. این یک نوآوری واقعی در ایتالیا بود.

دو سال بعد ، در سال ۱۹۵۹ ، اولین قهوه بدون کافئین لاوازا تولید شد.

 

رشد صنعتی لاوازا با افتتاح بزرگترین کارخانه تولید روست قهوه در اروپا در سال ۱۹۶۵ ، در ستیمو تورینزه  ( Settimo Torinese ) ادامه یافت.

دهه ۷۰ :

دهه ۷۰ دوره اقتصادی دشوار برای ایتالیا بود ، و این کشور دچار بحران بود برای پشت سر گذاشتن بحران نیاز به نوآوری ،تحقیق و پژوهش بود. مخلوط Qualità Rossa در بسته های وکیوم ؛ جدید با حفظ یکپارچگی طعم و عطر قهوه وارد قفسه ها شد.

نینو مانفردی در سال ۱۹۷۷ چهره تبلیغاتی لاوازا شد. وی ۱۶ سال سفیر لاوازا ماند.

نینو مانفردی

نینو مانفردی

نینو مانفردی

در سال ۱۹۷۹ ، مرکز لوئیجی لاوازا ( Luigi Lavazza ) برای مطالعه و تحقیق در مورد قهوه تأسیس شد. فعالیتهای اصلی آن یادگیری در مورد مصرف قهوه ، تحقیقات در مورد نوشیدنی ، تأثیرات و تبلیغ آن بود

لاوازا

دهه ۸۰ :

در سال ۱۹۸۲ ، لاوازا اولین دفتر مرکزی خود را در خارج از ایتالیا ، در وینسنس ، پاریس افتتاح کرد.

در نیمه دوم سال ۱۹۸۰ ، اولین تبلیغات در مطبوعات و تلویزیون های خارجی راه اندازی شد :

لاوازا

لاوازا

با اولین دستگاه قهوه با دوز کپسول ، اسپرسو به مکان های کاری ، ادارات ، و خانه ها در سراسر جهان راه پیدا کرد. بخش توزیع خودکار در سال ۱۹۸۹ با سیستم Espresso Point Lavazza ، تشکیل شد ، یک دستگاه اسپرسو  که از کپسول های قهوه از پیش بسته بندی شده استفاده می کرد. این شرکت همچنین مارک های Bourbon و Suerte را به دست آورد.

لاوازا

دهه ۹۰ :

پس از تأسیس اولین شرکت تابعه خارجی ، قهوه لاوازا  Ltd در سال ۱۹۹۰ در لندن تاسیس شد تا قهوه ایتالیایی را در انگلیس محبوب کند. امیلیو لاوازا ریاست فدراسیون اروپا انجمن های قهوه رست شده (EUCA) را بر عهده داشت. این شرکت شروع به در نظر گرفتن کل اروپا به عنوان یک بازار داخلی کرد.

لاوازا

 

در سال ۱۹۹۲ لاوازا ترکیب Gualtiero Marchesi را راه اندازی کرد. این اولین قدم در همکاری با سرآشپزهای بزرگ بود ، که مارشی یکی از چراغهای پیشرو در آن زمان بود.

لاوازا

Claudio Caramel گرافیکی را برای محدوده نوار Lavazza Segno تهیه کرد و یک لیوان از طراحی خود را که تا امروز مورد استفاده قرار می گیرد ، ثبت اختراع کرد.

لاوازا

اولین تقویم لاوازا از نشستی بین جوزپه لاوازا و هلموت نیوتن در سال ۱۹۹۳ ایجاد شد. سیاه و سفید بود ، در پاریس و مونت کارلو تنظیم شد و پیوند عمیق بین لاوازا و قهوه را نمایش می داد.

سال ۲۰۰۴ :

تعهد ؛ مسئولیتی است که شرکت لاوازا همیشه آن را گرامی داشته و به آن پایبند بوده است لاوازا پروژه های مسئولیت اجتماعی که خانواده لاوازا همواره بصورت خصوصی انجام داده اند را به تعهداتش اضافه کرد. موسسه جوزپه و پریسله لاوازا  – NPO با هدف بهبود شرایط زندگی در کشورهای تولید کننده قهوه – در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد.

– ¡Tierra! پروژه مهم لاوازا  است که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و تا به امروز ادامه دارد.

از طریق این ابتکار مهم ، لاوازا به تدریج شرایط زندگی بیش از ۳۰۰۰ کشاورز در هشت کشور را بهبود بخشید ، و باعث رشد اقتصادی ، افزایش سطح زندگی آنها و معرفی روشهای جدید و پایدارتر و سودآور کشاورزی شد.

پروژه ¡Tierra! :

استیو مک کوری یک رپورتاژ عکاسی در مورد پروژه ¡Tierra! ( یک ابتکار پایدار) را انجام داد که هدف آن ترویج توسعه اجتماعی و رشد اقتصادی جوامع در مقیاس کوچک است. در هندوراس ، کلمبیا و پرو آغاز شد و هم اکنون در شش کشور گسترش یافته است.

سال ۲۰۱۲ :

در سال ۲۰۱۲ لاوازا گزارش نتایج پایداری را ارائه داد. بر این اساس  ،لاوازا به کار خود ادامه می دهد تا در هر سطح فرآیند تولید ، اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهد. در این گزارش لاوازا تعهدش را در زمینه پایداری نشان داده است.

طی این سال ها  لاوازا برنامه هایی برای ارزیابی عملکرد زیست محیطی برخی از محصولات اصلی خود ارائه کرده است : این برنامه ها شامل روش شناختی – ارزیابی چرخه زندگی – مطالعه مواد اولیه ، قهوه سبز ، روش های پردازش در کشورهای مبدا قهوه و کارخانه های تولیدی ، بسته بندی ، دستگاه های قهوه ساز ، حمل مواد اولیه و محصولات نهایی استفاده شده (ضایعات ) می شود.

پروژه ¡Tierra! : این پروژه همچنین به برزیل ، هند، پرو و ​​تانزانیا گسترش می یابد و شامل تعداد فزاینده ای از کشاورزان و جوامع روستایی می شود.

سال ۲۰۱۵ :

لاوازا با جهشی به سمت آینده ۱۲۰ سالگرد خود را جشن گرفت.

 ! اولین اسپرسو در فضا !

چشم انداز لاوازا همیشه به آینده بوده است. در سال ۲۰۰۴ تقویم ایجاد شده توسط تیری له گوس، و ایجاد تصویرهای علمی ‌تخیلی ده شصت و هفتاد میلادی قهوه را در فضا نمایش می داد.

این رویا فقط ده سال بعد هنگامی که اسپرسو ایتالیایی سوار ایستگاه فضایی بین المللی شد ، تحقق یافت. لاوازا ، با همکاری آرگوت و سازمان فضایی ایتالیا (ASI) ، اسپرسو ایتالیایی را به فضا بردند.

(اولین دستگاه قهوه در فضا)

لاوازا

لاوازا

لاوازا همچنین بودجه تحقیق در مورد ژنوم قهوه Arabica را تأمین کرد.

تقویم ۲۰۱۵ ، طراحی شده توسط استیو مک کاری، به نام مدافعان زمین :

بیش از ۱۲۰ سال بعد نام تجاری لاوازا  هنوز هم به کیفیت و اعتبار در قهوه و به نمادی از تعالی ایتالیا تبدیل شده است. لاوازا با بیش از ۱۲۰ سال با کیفیت و تعالی ، پیگیری های نوآوری و کشف را ادامه داده است. با تمرکز بر پایداری با پروژه های مختلف خود ، در تلاش است تا آینده ای را در پی داشته باشد که به تبع آن و در سنت بنا شده باشد.

جهانی شدن لاوازا :

سالها تجربه و توجه بی امان به جزئیات ، لاوازا را به عنوان رهبر بازار در ایتالیا ساخته و با حضور در بیش از ۶۰ کشور جهان ، آنها هم اکنون در غلاف های قهوه نیز در رده های جهانی قرار دارند. بیش از ۲۰ میلیون غلاف قهوه لاوازا هر روز به همراه طیف کاملی از مخلوط ها و محصولات مبتنی بر قهوه برای هر نوع سلیقه تولید و مصرف می شوند. در ایتالیا و خارج از کشور ، شرکت لاوازا شهرت دارد که همیشه یک قدم جلوتر از روند مصرف کننده در خانه ، محل کار و در محیط های تجاری متنوع است.

امروز قهوه لاوازا :

لاوازا

امروزه لاوازا با داشتن شبکه گسترده و پخش گسترده آن، در بیش از ۹۰ کشور از سوئد به نیوزیلند، با عبور از آفریقای جنوبی و بولیوی، می تواند بهترین انواع قهوه را از سراسر جهان به کشورهای مختلف و فرهنگ های مختلف ارائه دهد. سالانه ، (Lavazza) تخمین می زند حدود ۲ میلیارد کپسول قهوه و ۱۴ میلیارد فنجان قهوه بفروشد ، یعنی حدود ۳۸ میلیارد کیلوگرم قهوه (۸۴ میلیارد پوند). و جای تعجب نیست که ۶۰٪ از درآمد ۱.۲ میلیارد سالیانه از بازار ملی آن ، ایتالیا ناشی می شود … جایی که نوشیدن قهوه نه تنها یک مراسم روزمره بلکه یک روش زندگی است.

لاوازا

لاوازا قطعاً در مقابل تاریخ موفقیت قرار دارد اما همچنین در مقابل تاریخچه خانواده ای زحمتکش و متعهد است که در طی چهار نسل مستقیم با اشتیاق کار کرده است تا بتواند نه تنها یک استاندارد با کیفیت بالا روی قهوه خود به دست آورد بلکه در حفظ سنت خاص و گرانبهای خود نیز مؤثر باشد. طعم و اصالت مشخصه به شکلی که همه در سراسر جهان آن را بشناسند علاوه بر این ، لاوازا به ایجاد یک فرهنگ اصیل و قانونی از اسپرسو کمک کرد و این لذت معمولی ایتالیایی را به مردمی که لباس های مختلف داشتند ،منتقل می کند ، اما از آن زمان تاکنون ، به طور مثبت پذیرای تعالی نه تنها قهوه لاوازا بلکه همه مارک های قهوه ایتالیایی نیز بوده است.

نمونه ای از محصولات لاوازا :

کوالیتا اورو (Qualita Oro)، کوالیتا روسو (Qualita Rosso)،

کلاب (Club)، کافه اسپرسو (Caffe Espresso)،

ایل پرفتو اسپرسو (Il Perfetto Espresso)، کافه کرما (Caffe Crema)،

گرن آروما بار (Gran Aroma Bar)، سوپر کرما (Super Crema)،

کرما ای گوستو (Crema e Gusto)، کرما ای آروما (Crema e Aroma)،

تاپ کلس (Top Class)، گرند اسپرسو (Grand’Espresso)،

دک (Dek، قهوه دکافئین) و قهوه‌های کپسولیِ اَ مودو میو (A Modo Mio)،

اسپرسو پوینت (Espresso Point) و بلو (Blue).

ارزش های لاوازا :

لاوازا

تاریخچه لاوازا از مشاغلی است که بیش از ۱۲۰ سال است که بر اساس اشتیاق به کار ، برای محصول و زمینی که در آن فعالیت دارد ، چشم انداز شرکت را دنبال کرده است. این ارزش ها از زمان تأسیس در سال ۱۸۹۵ در DNA لاوازا ریخته شده و توسط چهار نسل کارآفرین تأیید شده است. هر یک از اعضای خانواده که در این شرکت کار کرده است ، به رشد آن کمک کرده است و آن را به شرکتی تبدیل کرده است که امروز است ، اما هنوز هم در مورد خصوصیات شور و نوآوری که از لوئیجی لاوازا به ارث رسیده است صادق است.

لاوازا حتی در توسعه کشورهایی که در آن فعالیت می کنند سرمایه گذاری می کند. بیش از ده سال است که لاوازا به طور مستقیم با پروژه های پایداری در حمایت از جوامع محلی در آمریکای مرکزی و جنوبی ، آفریقا و آسیا همکاری می کند و به تولیدکنندگان کوچک قهوه با برنامه هایی برای بهبود اقتصاد محلی ، زندگی جامعه (مدرسه ، کار) و حفاظت از محیط زیست. کمک می کند. اینها ویژگی ها و خصوصیاتی هستند که هر روز بر ارزش شرکت تأکید می کنند و این امکان را می دهند تا در سراسر جهان به عنوان یک گروه عالی شناخته شود ، نه فقط برای تولید قهوه پریمیوم بلکه برای رویکرد لاوازا به کار و تعهدات اجتماعی.

درباره لازاوا :

لاوازا

لازاوا در سال ۱۸۹۵ در تورین به عنوان یک تجارت خانوادگی کوچک تأسیس شد ، امروز ، بیش از ۱۲۰ سال و چهار نسل کارآفرین بعد ، لاوازا یک گروه بین المللی با بیش از ۳۰۰۰ کارمند است . همچنان به صادرات هنر ترکیب قهوه در سراسر جهان با مارک های مختلف بین المللی می پردازد. لاوازا به ارزش تعالی اعتقاد دارد. به تحقیق به عنوان ابزاری و نوآوری در خدمت مردم ایمان دارد. به پیشرفت اعتقاد دارد که به سرزمینها و کسانی که در آنجا زندگی می کنند احترام می گذارد. پیوستن به لاوازا به معنای تجارت با اشتیاق است ، دانستن اینکه تأثیر کار لاوازا فراتر از کیفیت زنجیره تولید است. لاوازا یک خانواده بزرگ است و دائما در جستجوی استعدادهای جدیدی هست که ارزشهای خود را با لاوازا در میان می گذارند و می توانند تیم را غنی سازند.

ساختار لاوازا :

در سالهای اخیر ، گروه (Lavazza) روند توسعه بین المللی را با هدف تقویت استقلال و توانایی رقابت در سطح جهانی آغاز کرده است.

شرکتهای تابعه :

دانمارک .. امریکا.. برزیل.. آرژانتین..فرانسه..استرالیا..هند..آلمان..سوئد..اتریش..بریتانیا

+۹۰
کشورهایی که (Lavazza) در آن حضور دارند

+۴۰۰۰
همکاران

+۵۰
مرکز آموزش در سراسر جهان

۶۴٪
از درآمد حاصل از بازارهای خارج از ایتالیا

۳۷٪
رهبر بازار خرده فروشی در ایتالیا با سهم بازار از نظر ارزش

۱،۸۷ میلیارد یورو
درآمد خالص: در مقایسه با ۱.۷۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ ، ۹.۳٪ رشد داشته است

شماره ۳۸
در رتبه بندی موسسه اعتبار جهانی Global RepTrak® ۲۰۱۹ از ۱۰۰ مارک برتر جهان است

کارخانه های تولیدی لاوازا :

سیستم صنعتی لاوازا به شش کارخانه تولیدی تقسیم می شود :

سه مورد در ایتالیا مستقر هستند ، یکی در فرانسه ، دیگری در هند و دیگری در برزیل.

محصولات ساخته شده در سایت های ایتالیایی برای بازار بین المللی در نظر گرفته شده است ، در حالی که محصولات سایت های خارجی برای بازار محلی است.

کارخانه تولیدی در تورین :

رست کردن و بسته بندی محصولات دانه ای و زمینی .

تورین یکی از بزرگترین و مدرن ترین  جهان برای رست کردن و تولید قهوه است.

هر مرحله از فرآیند توسط یک سیستم رایانه ای به صورت خودکار کنترل می شود.

کارخانه تولیدی در گاتینارا :

جایی که توزیع خودکار متولد شد کپسول های سیستم های : Lavazza Espresso Point ، Lavazza BLUE و Lavazza A Modo Mio در گاتینارا ساخته شده اند. این شرکت اخیراً سرمایه گذاری های مهمی را برای افزایش فعالیت تولید و برای ارتقاء فن آوری کارخانه انجام داده است

کارخانه تولیدی در پوتزیلی :

کارخانه تولیدی پوتزیلی که در سال ۱۹۹۱ تأسیس شده است با استفاده از دی اکسید کربن به ترکیب کافی قهوه سبز اختصاص داده شده است.

کارخانه تولیدی در فرانسه :

در بازار فرانسه با Carte Noire در سال ۲۰۱۶ ، لاوازا کارخانه تولید فرانسوی در Lavérune ، در منطقه Languedoc-Roussillon ، را در ساختار صنعتی خود ادغام کرد. به این ترتیب ، خود را در یکی از پنج بازار برتر قهوه جهان قرار داد که امروزه از نظر اهمیت برای این شرکت دوم است.

کارخانه تولیدی در هند :

لاوازا

محصولاتی برای بازار فروش محلی در سال ۲۰۰۷ ، لاوازا نهمین شرکت تابعه این گروه را در هند افتتاح کرد. کارخانه تولید هند در شهر سری ، در ایالت آندرا پرادش نیازهای بازار فروش محلی را پوشش می دهد و تولید قهوه را برای بازار داخلی فراهم می کند.

کارخانه تولیدی در برزیل :

از Bemposta ، قهوه برای برزیل در سال ۲۰۰۸ ، لاوازا دو شرکت : Café Grão Nobre و Café Terra Brasil را به دست آورد. کارخانه تولید برشته برزیل در تفرجگاه ترس ریوس ، در ایالت ریو دوژانیرو ، در خدمت کانال خدمات محلی غذا است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (115) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه