امروز: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مردم میتواند با اشراف کامل به قانون، حقوق تضعیف شده خود را از محاکم قضایی مطالبه کنند

اجتماعی , استاندارد , اقتصادی , انرژی , سازمان منطقه آزاد کیش , عمران و شهرسازی , فناوری تاریخ انتشار: 02/06/06 بدون نظر   689 بازدید

اندازه فونت    
مردم میتواند با اشراف کامل به قانون، حقوق تضعیف شده خود را از محاکم قضایی مطالبه کنند

مردم میتواند با اشراف کامل به قانون ، حقوق تضعیف شده خود را از محاکم قضایی مطالبه کنند

باز و پس گیری حقوق بحق و قانونی سرمایه گذار بخش خصوصی کیش از شرکت آب و برق با حکم صادره از جانب محاکم قضایی کیش و دادگاه بدوی و جدید نظر استان

مهندس فرید موسی زاده از سرمایه گذاران با سابقه جزیره کیش در گفتگو با خبرنگاران جزیره کیش اظهار داشت: از آنجایی که معضل آب و برق کیش مردم عادی و سرمایه گذاران حاضر و فعال د. جزیره را آزار می دهد وظیفه خود دانستم از این تریبون اعلام کنم که اگر مردم پیگیر حقوق قانونی خود از مراجع قضایی باشند بلا شک جواب خواهند گرفت.
وی افزود ، بنده معتقدم برای دریافت انشعاباتی که از سال ۹۵ هزینه کامل پرداخت کرده‌ بودیم اگر سکوت میکردیم تا مدیران کاری بکنند به نظرم امروز نمی توانستیم به حقوق قانونی خود دست یافته و به نتیجه قطعی برسیم.
وی یاداور شد: باور دارم موضوع آب و برق مسئله مهمی است که حتما و باید به آن پرداخته شود تا مردم کیش بیش از این بابت تامین این خدمت مهم مشکل پیدا نکند بنده الان که اینجا نشسته ام در موضع قدرت هستم و بابت آن سخن نمی گویم بلکه به دنبال آن هستم که به مردم آگاهی داده شود اینکه اگر مردم مطالبه گری کنند حتما به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

موسی زاده گفت: شکایت بنده از شرکت آب و برق مربوط به خرید انشعابی است که در سال ۱۳۹۵ طی یک قراردادی بین سرمایه گذار و شرکت آب و برق کیش با تنظیم کنندگی بخش حقوقی آب و برق کیش تنظیم شده که هم اکنون به دادگاه ارائه گردیده و منجر به صدور رای بدوی و تجدید نظر مبنی بر محکومیت شرکت آب و برق کیش شده است.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۵ که قراردادی که بسته شده است همه تسویه حساب ها توسط سرمایه گذار در همان سال کامل انجام شده و بعد از آن ۲ پست اختصاصی که شامل ۲ ترانسفورماتور بوده به موجب این صورت جلسه تحویل دادیم چرا که شرکت آب و برق براساس یک هبه نامه مالک پست های اختصاصی مجتمع ها می شوند.
موسی زاده افزود: جالب اینجاست که در این صورتجلسه تحویل ذکر شده «بدیهی است شرکت آب و برق کیش برای اعمال سیاستهای آتی شبکه توزیع برق با حفظ کیفیت برق تحویلی به این مشترک می تواند از پست در اختیار بر اساس ضوابط خود بهره برداری کند » به عبارتی برق تولیدی و انتقالی ابتدا به ساکن در اختیار مشترک اصلی و در صورت وجود مازاد در اختیار دیگران قرار میگیرد.

وی اظهار داشت تعهدات من از ابتدا تا انتهای مفاد قرارداد کامل اجرا شده و حتی بعد از تعهدات اکنون برای تمام ۱۵۴ واحد مسکونی آب و برق با نرخ نامه و تعرفه خانگی به ما داده اند.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان مدیریت و مالکیت آب و برق کیش متفاوت بود و ما مرحله به مرحله از ۱۶۵ انشعاب خریداری شده بلوک به بلوک کنتور تحویل و نصب می کردیم تا اینکه گروه جدید شرکت آب و برق را تحویل گرفتند و وضعیت را با موارد غیر اصولی تغییر دادند.!
موسی زاده گفت: شرکت آب و برق تا اسفند ۱۴۰۰ کنتور های ۱۳۸ واحد را به ما تحویل داده اما  ۲۷ دستگاه کنتور باقی مانده که مخصوص مشاعات و محوطه پروژه است که تا امروز تحویل نداده اند.

وی اظهار داشت ، از ابتدای سال ۱۴۰۰ مدیرعامل و مدیر امور مشترکین جدید در شرکت آب و برق مستقر شدند که در مدت تصدی ایشان بنده اجازه پیدا نکردم ملاقاتی برای رفع مشکلات با این عزیزان داشته باشم.
این سرمایه گذار با سابقه جزیره کیش یادآور شد: نهایتا امور مشترکین آب و برق کیش به ما اعلام کرد به دلیل اینکه شما مشمول نرخ جدید هستید نمی توانیم به شما انشعابات باقی مانده را تحویل دهیم این درحالی است که شرکت آب و برق سال ۱۳۹۵ با بنده  تسویه حساب کامل کرده بود.
وی گفت: تا سال ۱۴۰۰ آن مجموعه به کار خودش ادامه می داد انگار اموال من که هزینه آن طبق مقررات در سال ۱۳۹۵ پرداخت شده در اداره به عنوان امانت مانده و چندباری نامه نگاری داشتیم که شرکت آب و برق اعلام کرده بود که کنتور جهت تحویل موجود نیست که به محض تامین به شما تحویل خواهیم داد و بنده نیز چون در حال ساخت مجموعه بودم با این قضیه مدارا می کردم.
وی افزود: بعد از اسفند ۱۴۰۰ که متوجه شدیم که شرکت آب و برق از تحویل ۲۷ دستگاه کنتور امتناع می کند بنده پیشنهاد دادم که آبرو برق کیش برای مبلغ مازاد درخواستی فیش صادر کند تا بدانیم ریز بدهی ما به شرکت از چه محلی است که برای صادر کردن فیش نیز امتناع کردند.
موسی زاده یاداور شد: حدود چند ماه بنده برای امتناع از شکایت و اقدام حقوقی، به صورت غیر حقوقی پیگیر قضیه بودم اما آنها مقاومت می کردند و حتی نصایح برادرانه ما را برنتابیدن و همچنان مطالبه مبالغی بدون صدور فیش و جدول رسمی بودند.
وی اظهار کرد: بعد از اینکه چندین مرحله وساطت سازمان را طی نامه نگاری های مختلفی خواستار شدیم اما متاسفانه سازمان هم نتوانست کاری در این راستا انجام دهد و آب و برق این موضوع را به دلیل انحصاری که داشت به صورت اپیدمی ادامه داد ما هم در انتها به عنوان اولین سرمایه گذار مجبور شدیم به دستگاه قضایی پناه ببریم و به صورت حقوقی از اسفند ۱۴۰۱ شکایت و دادخواست خود را تقدیم مرجع قضایی دادیم.

موسی زاده گفت در نهایت دادگاه فروردین ۱۴۰۲ رای بدوی به نفع بنده صادر و همچنین رای تجدید نظر  و رای بدوی نیز تایید و صادر و ابلاغ گردید .

این سرمایه گذار بخش مسکن جزیره کیش افزود: در حکم دادخواهی صادره به صراحت الزام آب و برق به ایفای تعهد برابر قرارداد سال ۱۳۹۵ را ابلاغ شده.

متاسفانه شرکت آب و برق در دادگاه برابر مدارکی که موجود است اعلام کرده که مجموعه ما پایان کار ندارد که این مسئله نیز در دادگاه بدوی و تجدید نظر رد شد چرا که در قرار داد کاری فی مابین  عنوانی به نام الزام صدور پایان کار برای تحویل کنتورها نبود.

وی تصریح کرد: تنها چیزی که خواسته قلبی بنده در این جدال نابرابر بود آگاهی دادن به مردم برای دفاع از حقوق قانونی خودشان بود که اگر بخش دولتی و خصوصی بخواهد دست در جیب مردم کند بدون شک با پیگیری مردم میشود از حقوق خود دفاع و متخلف را ملزم به رعایت قانون نمود.

موسی زاده با بیان اینکه پیگیر وضعیت جبران خسارت وارده خواهم بود افزود به علت عدم تحویل به موقع انشعابات نتوانستیم در زمان مقرر واحدهای آماده را فروخته و تحویل دهیم.
وی در ادامه گفت: متاسفانه آب و برق کیش از وضعیت موجود جزیره و نیاز مبرم کیشوندان به این ۲ کالای حیاتی و استراتژیک از مردم سودجویی کرده و به عبارتی اخاذی می کند.
موسی زاده  عنوان کرد ؛ برای جلوگیری از این قضیه تلخ و ناامیدکننده لازم است دستگاه قضا به صورت جدی و بعنوان مدافع حقوق عمومی « مدعی العموم » به این امر مهم ورود کند لازم بذکر است بنده در  در روند رسیدگی قضایی برخلاف انتظارم متوجه شدم که دستگاه قضایی کیش برابر اعمال نفوذها ایستادگی کرده و حقوق بحق و قانونی مردم را ستانده و حکم منصفانه صادر میکند.

در پایان مهندس فرید موسی زاده از دستگاه قضایی و دادگستری و دادستان محترم کیش کمال تشکر و قدردانی را ابراز داشت.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (115) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه