امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

واردات خودرو‌های حمل و نقل عمومی از ماه آینده به کیش

واردات خودرو‌های حمل و نقل عمومی از ماه آینده به کیش

واردات خودرو‌های حمل و نقل عمومی از ماه آینده به کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از واردات خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی از ماه آینده به کیش خبر داد و گفت: خط مونتاژ خودرو هم پس از آن وارد کیش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش ، رحیم سرهنگی با حضور در برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه کیش یکی از چالش‌های ابتدایی تیم مدیریتی خود را سردرگمی بسیاری از رویه‌های اداری سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد و گفت: حل مشکلات بر زمین مانده مردم و برنامه ریزی برای حل پرونده‌های مسکوت مانده در دستور کار قرار گرفت و با مسائل و مشکلات کیش هم آشنا شدیم.

وی گفت: کمبود پرواز، نبود بلیت هواپیما و حذف بلیت چارتری از مواردی بود که در ابتدای کار، تیم مدیریتی را در حوزه گردشگری با چالش‌هایی روبرو کرد و باید طرح‌های مناسب میان مدت و طولانی مدت را در تعامل با شرکت‌های هواپیمایی برنامه ریزی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: جذابیت پرواز‌ها به کشور‌های همسایه موجب شد برخی از شرکت‌های هواپیمایی در شرایطی که تعداد هواپیما در کشور محدود است، مسیر‌های بین المللی را به مسیر‌های داخلی ترجیح دهند و این یکی از چالش‌های جدی صنعت گردشگری کشور و به ویژه مناطق گردشگری ایران و جزیره کیش است.

رحیم سرهنگی افزود: در شرایطی که شرکت هواپیمایی کیش در مالکیت جزیره کیش نیست و در مسیر خصوصی سازی قرار دارد و مشوق‌های سازمان منطقه آزاد هم برای برخی از شرکت‌های هواپیمایی جذاب نیست، باید طرح‌هایی مانند سرمایه گذاری شرکت‌های هواپیمایی، خرید شرکت هواپیمایی توسط سرمایه گذاران کیش و ارائه مشوق‌های تعاملی را در دستور کار قرار داد.

وی با تبریک روز کیش به ساکنان و گردشگران کیش، گفت: هفته کیش فرصت مناسبی برای بازاریابی طرح‌های گردشگری کیش است و می‌تواند رونق گردشگری کیش را با کمک بخش خصوصی افزایش دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه درگیر کردن بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری با کمک حاکمیت در تکمیل زیرساخت‌ها یکی از الزامات امروز گردشگری است، گفت: در اجرای برنامه‌های مناسبتی متعدد این شیوه را اجرا خواهیم کرد.

سرهنگی در خصوص واردات خودرو به مناطق آزاد و به ویژه جزیره کیش گفت: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های دولت مبنی بر ورود خودرو‌های برقی و هیبریدی تا سقف ۲۰ هزار دلار به چالش تبدیل شد و منجر به پیگیری‌های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در دستورالعمل جدید تلاش شد اختیار واردات خودرو را براساس قوانین مناطق آزاد به دست بگیریم، گفت: برای واردات خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروی ون مجوز دریافت شده است و باید با اجرای طرح‌های لیزینگ سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی کیش را نوسازی کنیم.

رحیم سرهنگی افزود: تا ماه آینده خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی وارد جزیره کیش می‌شود و پس از آن خط مونتاژ خودرو هم وارد جزیره خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: راه حل جهانی در حوزه مسکن، انتقال ندادن مالکیت منازل برای اجاره دادن از طرف دولت است و مسکن سایه سار یکی از طرح‌هایی است که در جزیره کیش اجرا می‌شود.

رحیم سرهنگی افزود: طرح شهرک سایه سار نهایی شده است و قرار است در ساخت آن از فناوری ساخت سریع با ارائه طرح‌های هوشمند بهره بگیریم و به شکل اجاره در اختیار اصناف قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن در بندر آفتاب و چارک نیز یکی دیگر از طرح‌ها است و نیازمند مطالعات بیشتر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه شرکت آب و برق کیش در حال خریداری است، گفت: شرکت‌های خصوصی در تولید آب دخیل می‌شوند، اما شبکه توزیع در اختیار حاکمیت قرار خواهد گرفت.
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه