امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

کیش نیاز به رویکرد های فرهنگی، ملی، هویت دینی و گردشگری دارد

آموزشی , اجتماعی , جشنواره , علمی , فرهنگی , گردشگری , هنری تاریخ انتشار: 02/08/28 بدون نظر   243 بازدید

اندازه فونت    
کیش نیاز به رویکرد های فرهنگی، ملی، هویت دینی و گردشگری دارد

در نشست خبری جشنواره ملی کیش بهشت خانواده مطرح شد.

کیش نیاز به رویکرد های فرهنگی، ملی، هویت دینی و گردشگری دارد

 

سید علیرضا فاطمیان پور با تاکید ویژه بر سه محور مهم “محتوا، قالب و مخاطب”در برگزاری رویدادهای فرهنگی؛ رویکرد های گردشگری، ملی، هویت دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی را در کیش ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش، فاطمیان پور با اشاره بر اهمیت هویت دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در جزیره کیش،گفت: باید بر یک شعار، محتوا و محور تمرکز داشته باشیم و همه فعالیت ها در راستای شعار و محتوای تبیین شده طراحی و اجرا شود.

وی با بیان این که برای انتقال پیام تاثیرگذار در برگزاری رویدادهای فرهنگی باید بر سه رکن اساسی”محتوا، قالب و مخاطب” اهتمام ویژه داشت، افزود: شناخت جامعه هدف لازمه طراحی همه جانبه و برنامه ریزی مدون در این حوزه فرهنگی از اولویت های نخست کاری ما است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: رویدادهایی که بر اساس برنامه مدون در جزیره کیش برگزار می شود به طور حتم حوزه فرهنگ جزیره و یا ارتقاء نشان زیبای کیش را به دنبال خواهد داشت.

سید علیرضا فاطمینان پور در رابطه با پاسداشت جایگاه ویژه خانواده در سطح کشور و دنیا، بیان داشت: بیشتر معضلات و مشکلات و نا هنجاری ها با توجه به حوزه خانواده حل می شود از این رو باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

به گفته فاطمیان پور، در این زمینه از ظرفیت هنر و هنرمندان جزیره کیش بهره لازم را خواهیم برد و با تولید محتوا زمینه ارتباط دو سویه و گفتمان با با نسل جدید از طریق زبان روز فراهم می شود و در این میان هنر می تواند بهترین روش برای انتقال مفاهیم درست به نسل جدید باشد و نیاز است هنرمندان در این حوزه قلم بزنند.

فاطمیان پور با بیان این که “رویداد کیش بهشت خانواده” در سه حوزه”عکس، پوستر و فیلم ۱۰۰ ثانیه” طراحی شده است، گفت: تلاش کردیم سطح طراحی پوستر این جشنواره فرهنگی در قالب یک رویداد ملی باشد که در سطح کشور دیده شود تا تمام هنرمندان کشور در این رویداد بزرگ فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی های لازم برای برگزاری رویدادهای فرهنگی در طول سال، خاطر نشان کرد: اختتامیه هر رویداد هنری همچون “کیش بهشت خانواده” در قالب دیگر حوزه هنری برگزار خواهیم کرد و این رویدادها به صورت پیوسته در طول سال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، رفتارهای فرهنگی و اجتماعی را از نگاه صاحب نظران حوزه فرهنگی کشور مثبت ارزیابی کرد و افزود:رفتار ترافیکی مناسب و منحصربفرد در سطح شهر و همچنین از نظر محیط زیستی و ایجاد یک فضای دلچسب در کنار سواحل کیش و … حاصل تلاش گذشتگان در این منطقه قابل تقدیر می باشد.

فاطمیان پور، تصریح کرد: فرهنگ مناسب جزیره یکی از جذابیت های بالای کیش است و اگر طراحی هوشمندانه ای نداشته باشیم فرهنگ این منطقه دچار آسیب می شود از این رو با تدوین طرحی به نام صدف که در آن “کیش بام و کیش مهر” پیش بینی شده است؛ از مشارکت عمومی استفاده می کنیم تا فضای خوب، امن و بهشت خانواده برای کیشوندان فراهم شود.

گفتنی است این رویداد فرهنگی به دبیری بابک عامل برگزار می شود و احکام این رویداد بزرگ فرهنگی صبح یکشنبه ۲۸ آبان در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش به اعضای سیاست گذاری و دبیران این جشنواره اهدا شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه