امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

میزبانی میکامال کیش از بزرگترین مسابقه جایزه بزرگ بولینگ کشور/ ۱۰۰ بولینگ باز به جزیره آمدند

آموزشی , اجتماعی , اقتصادی , علمی , فرهنگی , گردشگری , مناطق آزاد , ورزشی تاریخ انتشار: 02/11/08 بدون نظر   201 بازدید

اندازه فونت    
میزبانی میکامال کیش از بزرگترین مسابقه جایزه بزرگ بولینگ کشور/ ۱۰۰ بولینگ باز به جزیره آمدند

میزبانی میکامال کیش از بزرگترین مسابقه جایزه بزرگ بولینگ کشور/ ۱۰۰ بولینگ باز به جزیره آمدند

 امروزه صنعت گردشگری در ابعاد گوناگون آن در حال پیشرفت و گسترش سریع است؛‌ در این بین نیز گردشگری ورزشی به معنای تجربه‌ سفر برای شرکت یا تماشای رویدادها و فعالیت‌های ورزشی، به بخش مهمی از بازار این صنعت تبدیل شده است.

زیرساخت‌های مهم ورزشی در کیش در کنار سایر ظرفیت‌های گردشگری همچون محل‌های اقامتی سبب شده تا این جزیره زیبای مرجانی امروز به عنوان میزبان بسیاری از رویدادهای ملی و بین المللی ورزشی تبدیل شود.

پس از دی ماه طلایی جزیره کیش در حوزه ورزش که با افتتاح اولین زمین چمن هیبردی کشور و میزبانی از اردوی تیم ملی فوتبال تا برگزاری مسابقات جهانی تنیس همراه بود، اینبار این جزیره از بزرگترین مسابقه جایزه بزرگ بولینگ کشور میزبانی می‌کند.

در این رابطه به سراغ «مجید طاهرخانی» مسوول برگزاری مسابقه جایزه بزرگ بولینگ کیش و عضو تیم ملی رفتیم تا مصاحبه‌ای در این رابطه داشته باشیم.

 مسابقات جایزه بزرگ بولینگ کیش در حال برگزاری است. در این رابطه توضیح بفرمایید.

پاسخ: بزرگترین مسابقه جایزه بزرگ تاریخ بولینگ کشور در جزیره کیش و با حمایت بخش خصوصی در حال برگزاری است؛ این تورنمنت به مدت یک هفته برگزار و مراسم اختتامیه نیز ۱۳ بهمن‌ماه با معرفی نفرات برتر به پایان خواهد رسید.

– این جایزه بزرگ چه میزان است که از آن به عنوان بزرگترین مسابقه جایزه بزرگ بولینگ ایران یاد می‌شود؟

۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این تورنمنت جایزه در نظر گرفته شده که برای نفر اول پاداش یک میلیارد ریالی خواهد داشت؛ باید اذعان کنیم که جایزه این مسابقه یک انگیزه برای بولینگ بازان سراسر کشور شده و فضای بی نظیری رقم زده است.

– چند ورزشکار در مسابقات بولینگ کیش رقابت می‌کنند؟ استقبال چگونه بود؟

نزدیک به ۱۰۰ ورزشکار از سراسر کشور در کیش حضور دارند تا در این مسابقه شرکت کنند؛ استقبال بی نظیر بود و در هر ۶ لاین باشگاه ظرفیت تکمیل شده است.

– از اعضای تیم ملی بولینگ کشورمان نیز حضور دارند؟

بله؛ ۱۰ نفر از اعضای تیم ملی در مسابقه جایزه بزرگ بولینگ حضور دارند که سطح رقابت‌ها را ارتقا بخشیده است.

– از شرایط کیش برایمان بگویید؛ آیا این جزیره ظرفیت میزبانی از مسابقات بین المللی بولینگ را دارد؟

کیش می‌تواند قطب برگزاری مسابقات بین المللی در منطقه باشد؛ آب و هوای پاک، مراکز اقامتی مناسب، دریای زلال و شهری بدون ترافیک در کنار زیرساخت‌های حرفه‌ای ورزشی و پای کار بودن بخش خصوصی و اسپانسرهای قوی یک نقطه قوت برای کیش محسوب می‌شود.

وضعیت سوق الجیشی کیش سبب می‌شود که این جزیره نه تنها به عنوان یک میزبان از رویدادهای بین المللی کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح شود بلکه برخلاف کشورهای منطقه می‌تواند از مسابقات بین المللی سراسر جهان نیز میزبانی کند. قطع یقین به زودی کیش گوی سبقت در گردشگری ورزشی را از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد ربود.

تمامی ورزشکاران حاضر در در همین مسابقات بولینگ کیش کاملا با هزینه شخصی به این جزیره سفر کرده‌اند و خودشان پرواز و محل‌های اقامتی را تامین می‌کنند که تحقق گردشگری ورزشی را در آن به وضوح می‌توان دید.

– کیفیت محل برگزاری مسابقات را چطور می‌بینید؟

باشگاه میزبان این مسابقات از بهترین برند تولید خطوط بلوینگ در جهان استفاده کرده و ظرفیت میزبانی از مسابقات بین المللی را دارد؛ البته این باشگاه باید به سیستم روغن کاری اتوماتیک نیز مجهز شود.

– رشته ورزشی بولینگ کشور در چه شرایطی قرار دارد؟

متاسفانه در یک دوره خاص به این رشته ورزشی در کشور بی توجهی شد که در نهایت ورزشکاران خوبی پرورش نیافت؛ امروز شرایط کمی متفاوت‌تر شده است؛ طی تعامل فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان قرار بر این شد تا باشگاه انقلاب تهران برای ایجاد استانداردهای روز بولینگ به صورت مزایده ۱۵ ساله به بهره بردار واگذار شود؛ پس از مهیا شدن شرایط سخت افزاری به دنبال جذب مربی خارجی جهت پرورش و استعداد یابی در این رشته ورزشی خواهیم بود.

فدراسیون جهانی هیچ منعی برای حضور با حجاب بانوان بولینگ باز در تورنمنت‌های بین المللی ندارد که در این راستا می‌توانیم میزبان مسابقات بین المللی کشورهای اسلامی نیز باشیم.

البته بولینگ در المپیک ۲۰۲۸ به عنوان یکی از رشته‌های المپیکی نیز تعیین شده که در تلاش برای افتخار آفرینی برای کشور عزیزمان خواهیم بود؛ ایرانیان ظرفیت بالایی در رشته ورزشی بولینگ دارند و ما با کمترین امکانات در مسابقات کویت بر قهرمان کانادایی جهان به پیروزی رسیدیم.

– نقطه نظر پایانی؟

متاسفانه ورزش بولینگ همچون فوتبال در کانون توجه رسانه‌ها قرار ندارد که در این راستا اگر یک مجموعه‌ای از این رشته حمایت می‌کند، نشانگر دید مثبت آنان به ورزش حرفه‌ای است که قابل تقدیر است. از حضور در کیش زیبا خوشحالیم؛ فشرده بودن زمان برگزاری مسابقات سبب شده تا فرصت بازدید از نقاط دیدنی کیش را نداشته باشیم اما همین سبب می‌شود که به زودی بار دیگر به این جزیره زیبا سفر کنم.

به گزارش ایرنا، بزرگترین مسابقه جایزه بزرگ بولینگ کشور در کیش به میزبانی میکامال برگزار می‌شود

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه