امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تعداد پروازهای خارجی در کیش پنج برابر شد

اجتماعی , اقتصادی , بین الملل , گردشگری , هواپیمایی کیش ایر تاریخ انتشار: 03/01/02 بدون نظر   101 بازدید

اندازه فونت    
تعداد پروازهای خارجی در کیش پنج برابر شد

تعداد پروازهای خارجی در کیش پنج برابر شد

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از رشد ۵ برابری پروازهای خارجی طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد پروازهای خارجی از اردیبهشت تا بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ به ۱۶۰ فقره رسید.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش مهدی ادیبان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ، اظهار کرد: تعداد مسافرهای جابه جا شده از طریق پروازهای خارجی نیز در این بازه زمانی از مرز ۱۶ هزار نفر گذشت.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه تا بهمن ماه سال سال ۱۴۰۱ فقط ۳۳ پرواز خارجی از کیش انجام شده بود.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه به دنبال برقراری روزانه پروازهای خارجی هستیم، افزود: در همین راستا رایزنی‌ها با عراق، کویت و کابل آغاز شده است؛ برای برقراری پرواز روزانه با عمان نیز مذاکرات نتیجه بخش بوده و منتظر عملیاتی شدن آن هستیم؛ امروز ظرفیت برقراری روزانه سه پرواز به کابل وجود دارد که در حال پیگیری برای تحقق آن هستیم؛ کابل بازرگانان و سرمایه گذاران توانمندی دارد که می‌تواند در توسعه منطقه نقش آفرینی کند.

نگاه سنتی به گردشگری در کیش باید تغییر کند

وی با اشاره به نگاه علمی سازمان منطقه آزاد کیش به توسعه گردشگری در این جزیره، گفت: گردشگری در جزیره کیش نباید درگیر مفاهیم جهانگردی شود؛ ما به دنبال تغییر نگاه سنتی به گردشگری در جزیره کیش به یک رویکرد علمی و نوین هستیم.

ادیبان یکی از راهکارهای حرکت به سمت گردشگری مدرنیته را انبوه سازی سرفصل‌های گردشگری عنوان کرد و افزود: حمل و نقل، اقامت، غذا و پذیرایی، تفریحات و سرگرمی، خرید و خدمات به عنوان ۶ اصل مهم گردشگری محسوب می‌شوند که در این بین انبوه سازی صنعت حمل و نقل و اقامت برای نیل به سمت گردشگری مدرن ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت فراگیر و فرابخش با حوزه‌های مختلف دیگر مرتبط است، اظهار کرد: باید اذعان کنیم که ما در این صنعت دچار یک پراکندگی هستیم؛ به عبارت دیگر اجزای صنعت گردشگری در کیش ارتباط درون مولفه‌ای با یکدیگر ندارند که تحقق آن می‌تواند یک ارزش افزوده قابل توجهی برای این صنعت ایجاد کند.

تعداد پروازهای خارجی در کیش پنج برابر شد

سفرهای دریایی به کیش ۲ برابر شد

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با معضل کاهش پروازها، بیان کرد: همانطور که همگی می‌دانیم این یک معضل کشوری است و مختص کیش نیست؛ رویکرد ما جبران آن با مسیرهای جایگزین بود که بر ۲ حوزه حمل و نقل دریایی و ترکیبی متمرکز شدیم.

وی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی و حمایت‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میزان سفرهای دریایی از اردیبهشت تا بهمن‌ ماه سال جاری تقریبا ۲ برابر و به ۲۰۶ هزار مسافر رسید؛ ما از سویی دیگر در حوزه سفرهای ترکیبی به کیش با آژانس‌های مسافرتی وارد مذاکره شدیم که امیدواریم به زودی نتیجه بخش شود.

«ادیبان» صنعت گردشگری را یک صنعت عرضه محور توصیف کرد و افزود: زیرساخت های گردشگری در کیش فراهم است و همین امر در افزایش تقاضای گردشگران برای سفر به این جزیره زیبا و خوش آب و هوا به خوبی نمایان می‌شود؛ اما نباید از توسعه بحث حمل و نقل و اقامتی در کیش غافل شویم.

آغاز استاندارد سازی هتل‌های کیش پس از ۱۰ سال وقفه

وی با تاکید بر ضرورت توسعه حوزه اقامتی در کیش گفت: متاسفانه یک باور اشتباه هر از گاهی مطرح می‌شود که ۵۲ هتل موجود برای جزیره کافی است و نیازی به توسعه آن نیست؛ اما باید اذعان می‌کنیم که جزیره کیش هنوز درگیر آفت محدودیت توسعه در هتلینگ است؛ اگر ظرفیت هتلینگ جزیره کیش ۲ برابر افزایش یابد، قطع یقین این جزیره مقری برای آشپزهای بین المللی خواهد بود که حوزه‌هایی همچون پذیرایی و رستورانی را نیز ارتقا خواهد داد.

وی با بیان اینکه پس از ۱۰ سال وقفه، موضوع استاندارد سازی هتل‌ها دوباره در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار گرفته است، افزود: با اتمام هتل‌های در دست احداث میزان تخت‌های هتلی در کیش به ۲۰ هزار خواهد رسید.

ادیبان با اشاره به ضعف جزیره کیش در حوزه صنعت پذیرایی، اضافه کرد: متاسفانه خدمات پذیرایی در کیش همگام با سایر حوزه‌ها نتوانسته رشد و انتظارات را برآورده سازد که در این حوزه نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

تعداد پروازهای خارجی در کیش پنج برابر شد

فرصت جذب گردشگران خارجی را نباید از دست داد

وی در رابطه با افزایش میل چشم گیر گردشگران عراقی برای سفر به کیش، گفت: به دلیل قرابت دینی و مذهبی عراقی‌ها، امروز گردشگران عراقی امروز استقبال خوبی از سفر به کیش دارند که برای تقویت آن نیازمند یک رویکرد تخصصی هستیم تا این فرصت گردشگری به سمت کشورهای منطقه هدایت نشود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: کارشناسان ما پس از بررسی‌های میدانی از آژانس‌های مسافرتی عراقی به این نتیجه رسیدند که نیازمند ایجاد یک سری رستوران برای پخت غذا با ذائقه مردم عرب هستیم؛ ما در حوزه تور لیدرهای عرب زبان نیز با مشکل مواجه هستیم که رفع آن به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد؛ حتی در مباحث فرهنگی جهت برگزاری کنسرت‌های عربی نیز مواردی مطرح شده که در دست بررسی است.

وی افزود: با کشورهایی همچون ازبکستان که اشتراکات فرهنگی مشترکی نیز داریم در حال رایزنی برای توسعه گردشگری هستیم؛ نگاه ما به جذب گردشگر صرفا معطوف به گردشگر داخلی نیست و ظرفیت‌های گردشگری کیش را در عرصه بین المللی عرضه می‌کنیم.

جوامع صنفی بازیگران اصلی صنعت گردشگری هستند

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه محدودیتی برای همکاری با جوامع صنفی در رونق صنعت گردشگری قائل نیستیم، اظهار کرد: جوامع بازیگران صنعت گردشگری هستند؛ سازمان منطقه آزاد کیش تمامی تلاش خود را برای برقراری همدلی بین جوامع مختلف به کار گرفته و جوامع نیز در همین راستا همکاری قابل تقدیری داشتند.

وی از تدوین سند توسعه گردشگری خبر داد و اعلام کرد که این سند توسعه در انتظار برای تصویب هیات مدیره است.

شرکت خدمات گردشگری احیا می‌شود

ادیبان همچنین از تلاش‌ها برای احیای شرکت خدمات گردشگری در کیش اشاره کرد و افزود: این شرکت که در سال ۱۳۶۹ تاسیس و در سال ۱۳۹۱ غیرفعال شده، می‌تواند در توسعه گردشگری کیش نقش موثری ایفا کند. ما با انحلال این شرکت مخالف بودیم و امروز در تلاش برای احیای دوباره و سپس عرضه آن به عنوان یک شرکت سهامی عام در بورس هستیم.

وی خاطرن نشان کرد: در صورت احیای این شرکت معاونت گردشگری نقش سیاست گذاری خود را حفظ و وظایف اجرایی به آن محول خواهد شد؛ معتقدیم که این پراکندگی حوزه گردشگری باید تعیین تکلیف و با یک مجموعه قدرتمند، شفاف و متمرکز اداره شود.

تعداد پروازهای خارجی در کیش پنج برابر شد

مجموع قنات‌های جزیره کیش ثبت ملی شد

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با بیان اینکه مجموع قنات‌های تاریخی جزیره به ثبت ملی رسیده است، گفت: تعداد اثرهای تاریخی ثبت ملی شده در کیش به هشت فقره رسید؛ این جزیره از پنج رشته قنات اصلی با مجموع طول بیش از ۲۵ کیلومتر برخوردار است که سه قنات آن قابل مشاهده و ۲ قنات دیگر قابل مشاهده نیست؛ در همین راستا با تلاش‌های انجام شده، هر سه قنات قابل مشاهده جزیره کیش به ثبت ملی رسید.

وی ادامه داد: قنات حریره، بیوت سالم، باغو، تنبون و سجم پنج قنات کیش است که در حال حاضر تنها سه رشته قنات حریره، بیوت سالم و باغو برجای مانده و سایر قنات‌ها قابل مشاهده نیستند؛ به عبارتی دیگر از ۲۵ کیلومتر غنات فقط ۱۰.۵ کیلومتر آن قابل اندازه گیری و مشاهده باقی مانده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه با ثبت این اثر ارزشمند و بر اساس ضوابط و مقررات حاکم بر آنها، در آینده امکان استفاده از این ظرفیت در قالب سایت گردشگری قنات‌های کیش فراهم می‌شود، افزود: در بحث ثبت ملی این قنات‌ها، بودجه اندک اختصاص یافته برای آن مهم نیست، بلکه تعریف ضوابط برای مشخص کردن محدوده جهت آغاز مرمت ارزشمند است.

۱۰ موزه در کیش احداث می‌شود

وی در ادامه به هدف گذاری برای احداث ۱۰ موزه در جزیره کیش تا سال ۱۴۰۵ اشاره کرد و گفت: پنج مورد آن در بناهای تاریخی و ۵ موزه دیگر نیز در قالب‌ زمین‌های مورد تایید معاونت عمرانی احداث خواهد شد؛ از مشاوران خوبی در بحث موزه استفاده کردیم که تخصص زبانزد دارند؛ نگاه ما به موزه حالت سنتی نیست و به دنبال درآمد زایی از موزه ها به طریق خدمات آموزشی، نمایشگاه، خدمات تفریحی و هنری هستیم تا سرمایه گذاری در آن توجیه پذیر باشد.

خود طراحان زیست شبانه، همکاری نکردند

وی از عدم همراهی با طرح زیست شبانه در کیش گلایه کرد و خاطرنشان کرد: برخی جوامع از ما درخواست راه اندازی زیست شبانه را داشتند؛ در همین راستا وارد عمل شده و پس از اعلام همکاری نیروی انتظامی، مجوز استارت ۲۰ روزه این طرح را به صورت آزمایش اخذ کردیم اما متاسفانه همان افرادی که درخواست آن را داده بودند، پای کار نیامدند.

تعداد پروازهای خارجی در کیش پنج برابر شد

دیدار با گروه دوستی ایران و عمان دستاوردهای خوبی برای کیش داشت

ادیبان در رابطه با حضور گروه دوستی ایران و عمان در جزیره کیش بیان کرد: این دیدار را بسیار ارزشمند تلقی می‌کنیم چرا که در همان روز نخست با پرواز روزانه عمان به کیش موافقت شد که تا هفته‌های آتی عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار بر این شد تا آموزش و پرورش عمان سفرهای معلمان، اساتید و کادر اداری خود را به سمت کیش سوق دهد که در این راستا در حال تعریف بسته‌های سفر لازم برای آنان هستیم؛ ما در رابطه با تجارت با عمان نیز به توافقات خوبی رسیدیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه