امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مسئولین نحوه عرضه و فروش ماهی در جزیره را مدیریت بکنند

اجتماعی , سلامت , شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش , محیط زیست , مذهبی تاریخ انتشار: 99/11/24 بدون نظر   1559 بازدید

اندازه فونت    

مسئولین نحوه عرضه و فروش ماهی در جزیره را مدیریت بکنند

امام جمعه کیش افزود: محصولات دریایی سهم ساکنان جزیره کیش است و در الویت اول باید با قیمت‌های مناسب در اختیار ساکنان قرار گیرد.
 
به گزارش دولتخانه کیش حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع شیلات و دریا در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: در دو، سه سال اخیر ساکنان جزیره کیش گلایه‌های زیادی در خصوص این موضوع که ما در کنار دریا هستیم، ولی از نعمت‌های خدادادی دریا ومحصولات دریایی بی بهره هستیم عنوان کرده اند.
وی افزود: محصولات دریایی کیش در دیگر شهر‌ها فروخته می‌شود و چنانچه بخشی هم وارد کیش شود با قیمت‌های بالا فروخته می‌شود و این موضوع ظلم به ساکنان این جزیره است.
امام جمعه کیش، افزود: محصولات دریایی سهم ساکنان جزیره کیش است و این محصولات در الویت اول باید با قیمت‌های مناسب در اختیار ساکنان قرار گیرد و مازاد این محصولات به دیگر شهر‌ها فروخته شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده همچنین به اهمیت حفاظت از دریا و ذخایر دریایی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته به حفظ ذخایر دریایی توجه نشده است و افراد سودجو با صید‌های غیرقانونی ذخایر آبزیان در این منطقه را از بین برده اند.
وی همچنین بر لزوم بهره برداری بیشتر از دریا و تولیدات دریایی در کیش تاکید کرد و گفت: مسئولان با حفظ ضوابط و قوانین زیست محیطی باید با فراهم کردن زمینه ها امکان ساخت و راه اندازی مزارع پرورش ماهی و میگو جهت تولید هرچه بیشتر محصولات دریایی در دریای پیرامون کیش فراهم سازند.
 
سیاست قطعی ایران درباره برجام و تحریم‌ها
 
امام جمعه کیش با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرماندهان نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قاطعانه و روشن، بدون هیچ ابهامی نقشه راه نظام را در مقابله با آمریکا و اروپا در خصوص موضوع برجام بیان کرده اند، افزود: امروز همه باید بدنبال تحقق این نقشه راه باشیم.
وی افزود: تنها راه تحقق این نقشه این است که تنها یک صدا از ایران اسلامی بلند شود و تمام مسئولان ارشد نظام اسلامی باید یکصدا و این کلام و این سیاست رادنبال کنند.
خطیب جمعه کیش در تشریح سیاست‌های قطعی نظام در خصوص برجام گفت: ایران اسلامی در طول ۷ سال از امضای قرارداد برجام تنها کشوری است که به تمامی تعهدات خود عمل کرده است، اما در مقابل این آمریکایی و اروپایی‌ها بودند که به تعهدات خود عمل نکرده اند و امروز بایدبه تعهدات خود عمل کنند.
وی افزود: اینکه ایران اسلامی طلبکار آمریکا و اروپاست، آن‌ها به دلیل آنکه به تعهدات خود عمل نکرده اند به تعبیر رهبر معظم انقلاب بدهکار هستند و حق شرط گذاری برای ورود مجدد به برجام را ندارند.
امام جمعه کیش گفت: چنانچه موضوع شرط گذاشتن است ایران باید شرط بگذارد و مشخص کند با چه شرطی آن‌ها باید دوباره به برجام برگردند.
و‌ی با اشاره به اینکه سیاست و حرف قطعی و برگشت ناپذیر ایران اسلامی در این سه جمله خلاصه می‌شود، گفت: مسئولان ارشد نظام باید این موضوع را با بیانی قاطعانه و بدون ترس در مذاکرات بیان کنند.
 
لغو تحریم ها اولین شرط بازگشت به برجام
 
خطیب جمعه کیش افزود: اولین شرط ایران این است که چنانچه کشوری قصد بازگشت به برجام را دارد باید تحریم‌ها را لغو کند دوم اینکه ما لغو تحریم‌ها را روی کاغذ نمی‌پذیریم، تنها چیزی که می‌تواند مورد اعتماد ایران باشد این است که ایران راستی آزمایی کند در عمل ببیند تحریم‌ها برداشته شده است و اثرات خود را گذاشت است چنانچه به این نتیجه رسید که برداشته شدن تحریم اثر گذار است، آن زمان زمان بازگشت ایران به تعهدات برجامی است.
 
امام جمعه کیش در پایان فرارسدن ماه مبارک رجب را به تمامی مسلمانان تبریک گفت و افزود: به فرموده رسول خدا (ص) رجب ماه خداوند متعال و ماه ریزش رحمت الهی است.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه