امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

سرمایه گذاری ۵۴۰۰ میلیارد تومانی در مناطق آزاد برای اشتغال ۵۰۴۲ نفر

کیش , گردشگری , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/01/05 بدون نظر   2935 بازدید

اندازه فونت    

سومین رویداد افتتاح طرح های عمرانی مناطق آزاد با حضور رئیس جمهور برگزار شد .

در این رویداد مهم که طرح های اقتصادی و گردشگری به دست رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد با قدردانی از خدمات مرتضی بانک دبیر سابق گفت: به توسعه اجتماعی و فرهنگی در مناطق آزاد اهتمام ویژه شده است و با این رویکرد کمک به فعالیت های دینی و قرآنی در ۱۲۰۰ مسجد ، حمایت از طرح نهضت ملی قرآن کریم و وجود بیش از ۴۹۰۰ حافظ قرآن در مناطق آزاد ، ایجاد شهرهای شاخص قرآنی مانند قشم ، با بیش از ۳ هزار حافظ قرآن پشتیبانی خدماتی و فرهنگی از یک میلیون زائر اربعین در مرز بین المللی شلمچه ، تامین بیش از ۶۰ میلیارد تومان بودجه برای رفاه اجتماعی و اقتصادی ، تاسیس بیش از ۱۰ مرکز توانمند سازی زنان و صنایع دستی حمایت سالیانه بیش از هزار مدرسه و تحت پوشش قرار دادن بیش از ۷ هزار دانش آموز روستایی و کتابخانه ها از اقدامات فرهنگی مهم در مناطق آزاد است.

وی افزود: رشد ۷۰ درصدی تعداد مجموعه های ورزشی و ساخت و تجهیز ۲۸ مجموعه ورزشی حرفه ای برای ایجاد شرایط میزبانی از اردوهای ملی از دیگر اقدامات مهم زیر ساختی در حوزه ورزش در مناطق آزاد است.

سرمایه گذاری ۱۸۷ میلیارد تومانی سازمان های مناطق آزاد برای افزایش و جذب گردشگران سلامت از کشورهای هم جوار ، با توسعه زیر ساخت های گردشگری و رشد ۶۵ درصدی هتل ها و مراکز اقامتی موجب شده است که سالانه پذیرای ۱۰ میلیون گردشگر در مناطق آزاد باشیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: بیش از ۸۰ هتل در مناطق آزاد در حال ساخت است که این نشان از جذب سرمایه گذاری قابل توجه در این مناطق است.

مومنی خاطر نشان کرد : از ابتدای کار دولت ۱۶منطقه ویژه اقتصادی به بهره برداری رسیده که با رشد ۱۰۰ درصدی در حال حاضر ۳۲ منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در کشور داریم .

وی گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲ یک طرح جامع مورد تصویب شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفت اما در طول خدمات هشت ساله دولت تدبیر و امید ۲۳ طرح جامع در دبیر خانه به منظور کمک به اقتصاد مناطق آزاد تصویب شد.

مومنی گفت: از ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی ۲۱ منطقه با سرمایه گذاری و مسئولیت سازمان های غیر دولتی و بخش خصوصی ایجاد و اداره می شود.

وی تاکید کرد : به طور مثال زیر ساخت های فاز اول توسعه مناطق گرمسار و جهرم با اعتبار ۲۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط سازمان گسترش و نوسازی آماده بهره برداری است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این مراسم گفت: ۳۹ پروژه امروز با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای بیش از ۵ هزار نفر در مناطق آزاد بهره برداری شد.

مومنی گفت: از دی ۹۸ تا انتهای دولت مجموعا ۶۰۰ پروژه سرمایه گذاری به ارزش ۵۵ هزار میلیارد تومان و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو و اشتغالزایی برای ۱۰۹ هزار نفر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بهره برداری رسیده و خواهد رسید .

تا کنون بیش از ۳۵۰ پروژه به ارزش ۳۵ هزار میلیارد دلار و ایجاد اشتغال برای ۴۴ هزار نفر در مناطق آزاد به بهره برداری رسیده است .

۱۵۷ پروژه طی سه رویداد توسط رئیس جمهور افتتاح شده است .

منابع مالی بیش از ۹۵ درصد از پروژه های به بهره برداری رسیده توسط بخش خصوصی تامین مالی و ۵ درصد باقی مانده در حوزه زیر ساختهای مناطق آزاد توسط دولت انجام شده است .

مناطق آزاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از اهداف ابلاغیه موفق بوده است.با تشکیل ستاد جهش تولید نسبت به شناسایی موانع و رفع چالش های تولید اقدام کردند .

در سال جاری با بهره مندی از قوانین خاص و تهسیل کننده تولید از طریق برنامه جامع اقتصادی و تکیه بر زیر ساخت های اقتصادی تلاش می شود برای شکوفایی ظرفیت های سرزمینی و انسانی با هدف تقویت بازار داخلی و استفاده از سرمایه طبیعی برنامه ریزی و اقدام شود.

رئیس جمهور نیز در این نشست پس از پایان سخنان دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تبریک سال جدید و انتصاب حمید مومنی در روزهای پایانی سال ، گفت: امروز خوشحالیم که بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که برای ۵ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

عباسیان سرپرست منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم گفت: ۱۲ پروژه زیر بنایی و اقتصادی جدید با مجموعه ۳۱ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال و ۲۰ میلیون دلار سرمایه گزاری و ایجاد ۴ هزار و ۱۲۲ فرصت شغلی به بهره برداری رسید که ۸۵ درصد سرمایه گذاری این طرح ها متعلق به بخش خصوصی و ۱۵ درصد مربوط به سازمان منطقه آزاد قشم است.

عباسیان در پاسخ به رئیس جمهور در خصوص سفرهای نوروزی گفت: امسال حدود ۷۰ هزار نفر به کیش سفر کردند که ۱۰ درصد ایام مشابه در سال های قبل از کرونا هست .

جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت: با سابقه فعالیت ۳۰ساله درمناطق آزاد شهادت می دهم اقدامات انجام شده در مناطق آزاد که در دولت تدبیر و امید صورت گرفت دوران طلایی را در مناطق آزاد رقم زد.

کارآمدی سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه مدیریت منابع سبب رونق کیش شده است .

کیش با آمار سالانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ گردشگر که قرار است در طرح توسعه پایانه فرودگاهی کیش این آمار به ۶ میلیون نفر افزایش یابد و به لحاظ موقعیت استثنایی در خلیج فارس در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری یکی از مناطق ویژه در کشور است و ظرفیت بالایی در اقتصاد دارد.

برای تبدیل کیش به شهر هوشمند مرکز فناوری های صنایع خلاق توسط پارک ملی صنایع فرهنگی وابسته به جهاد دانشگاهی در فضایی بالغ بر بیش از ۵ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

با ایجاد زیر ساخت های لازم موفق به سرمایه گذاری ریالی ۲۶ هزار میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی ۱۱۰ میلیون دلار و اشتغال برای ۵ هزار و ۵۰۰ نفر شده است .

کیش در ماههای باقی مانده دولت می تواند همچنان به سمت توسعه و پیشرفت گام بردارد.

جعفر آهنگران در خصوص طرح هایی که امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید گفت: یکی از مجموعه ورزشی و تفریحی در کیش مجموعه ورزش های زمستانی پنگوئن است که یکی از جلوه های تعامل با بخش خصوصی است .

گردشگران می توانند در گرمای تابستان یک روز برفی را در مجموعه پنگوئن تجربه کنند.

مساحت این مجموعه ۸۵۰۰ متر مربع است و با هزینه ۲۳۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۳۰ به بهره برداری رسید.

آهنگران گفت: فاز ۲ مجموعه مسکونی پرشین ، طرح دیگری است که به علت به کار گیری شیوه های مدرن در مهندسی و معماری یکی از طرح های ماندگار در حوزه مسکن است این مجموعه ۲۱ طبقه ای در ۳۳ هزار متر مربع در شمال جزیره احداث شده است و با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

سرپرست سازمان منطقه آزاد یش در پاسخ به رئیس جمهور در خصوص آمار مسافران نوروزی گفت: امسال کیش با ۵۰ درصد ظرفیت نسبت به سال ۹۸ کار مسافر پذیرفت .

وی افزود: بدون ممنوعیت ولی با محدودیت ستاد ملی کرونا کار را پیش بردیم .

وی افزود: کیش در محدوده آبی قرار دارد اما محدودیت های منطقه زرد در منطقه اعمال می شود تا کرونا شیوع پیدا نکند.

رئیس جمهور از این اقدام سازمان منطقه آزاد و شورای سلامت قدردانی کرد و در خصوص موقعیت گردشگری کیش گفت: کیش بسیار زیبا برای مردم ایران و گردشگران خارجی است جاذبه بسیار خوبی است برای تجارت ، تولید ، صادرات و گردشگری است.

رئیس جمهوری بر اجرای طرح هایی که موجب ماندگاری مسافر در کیش می شود تاکید کرد و گفت: هر چه مسافران بیشتر در کیش اقامت کنند به اقتصاد کمک و صنعت گردشگری و هتلداری تقویت می شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه