امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تاریخ دقیق روز جهانی پرستار در تقویم ایرانی سال ۱۴۰۰

بیمارستان کیش , پزشکی , سلامت , مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش تاریخ انتشار: 00/02/31 بدون نظر   3002 بازدید

اندازه فونت    
تاریخ دقیق روز جهانی پرستار در تقویم ایرانی سال ۱۴۰۰

تاریخ دقیق روز جهانی پرستار در تقویم ایرانی سال ۱۴۰۰

تاریخ دقیق روز جهانی پرستار در تقویم جهانی ” ۱۲ می ” می باشد و این روز در تقویم شمسی ۱۴۰۰ به این صورت می باشد که می خوانید :

 

در تقویم ۱۴۰۰ شمسی روز جهانی پرستار در روز ۲۲ اردیبهشت عنوان شده است .

 

در این مطلب با تاریخچه این روز مهم بیشتر آشنا خواهید شد .

 

پرستاری یکی از شغل های بسیار سخت و طاقت فرسا در کشور است و با توجه به سختی کار بالا این شغل هر شخصی قادر به انجام دادن آن نیست باید عاشق و علاقمند به این شغل باشد .

همه ما با این قشر زحمتکش حداقل برای یکبار برخورد داشتیم و تصور که از پرستاران داریم افرادی با روپوش سفید در بیمارستان های در حال رسیدگی به بیماران هستند اما به غیر بیمارستان ها در خانه سالمندان و پرورشگاه ها پرستارها در حال انجام وظیفه هستند.

 

در ایران درآمد پرستاران نسبت به دیگر کشور ها با توجه به سختی این شغل بالا نیست اما در بعضی از کشورها پرستاری شغلی پر درآمد محسوب می شود.

 

پرستاران در بین ایرانی های جایگاه ویژه ای دارند و دلیل زحمت و تلاش شبانه روزی آنها مردم همیشه قدردان انها هستند و برای تلاش آنها در تقویم روزی به نام پرستاران نامگذاری شده است.

 

در تقویم همه کشور ها روز پرستار برای قدردانی از آنها وجود دارد ولی تاریخ ان متفاوت است در کشور های اروپایی ۱۲ ماه مه روز پرستار است و در کشورهای آسیایی این روز تاریخ دیگری است.

 

تاریخ روز پرستار در ایران

نامگذاری روزها مهم در ایران بعد از انقلاب اسلامی با اعتقادات دینی ما همراه شده و بیشتر مناسبت ها با روز ولادت یا شهادت ائمه اطهار مصادف می باشد.

 

تاریخ دقیق روز جهانی پرستار در سال ۲۰۲۱

سازمان ملل یک روز را در تقویم به نام پرستاران ثبت کرده و بیشتر کشورها این روز را روز پرستار می دانند البته همانطور که اشاره شد در بعضی از کشورهای آسیایی و ایران متفاوت است

۱۲ دوازده ماه می هر سال به مناسبت تولد فلورانس نایتینگل پرستار انگلیسی روز پرستار نامگذاری شده است. در کشورهای اروپایی اعتقاد دارند خانم فلورانس نایتینگل بنیانگذار پرستاری نوین که امروزه در بیمارستان های جهان است می باشد.

 

خانم فلورانس نایتینگل مشهور بود به بانوی چراغ‌ بدست، به دلیل تحمل بی‌خوابی در تمام طول شب بر رسیدگی بیماران می‌گشت و ضمن درمان، به آن‌ها دلداری می‌داد.

 

فلورانس نایتینگل با فعالیت‌های مستمرش به شخصیتی مهم در بهبود وضعیت سلامتی سربازان در دوران جنگ بدل شد که تأثیری عمیق در سطح جهانی برجای گذاشت.

 

نام اولین پرستار ایرانی

فاطمه توانایی اهل رشت بود و در دوره پهلوی اول پرستار بیمارستان دکتر فریم آمریکایی وبعد ها پورسینا بود. در سال ۱۳۱۰ در آموزشگاه کوچک در شهر رشت نام نویسی کرد. او در سال ۱۳۱۴ در این رشته فارغ التحصیل شد

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه