امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

۷ درصد قاچاق کل کشور از مناطق آزاد انجام میشود

اجتماعی , انتظامی , فرهنگی , قضایی و انتظامی , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/03/10 بدون نظر   1411 بازدید

اندازه فونت    
۷ درصد قاچاق کل کشور از مناطق آزاد انجام میشود

۷ درصد قاچاق کل کشور از مناطق آزاد کشور انجام میشود

 

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ۷ درصد قاچاق کل کشور مربوط به مناطق آزاد است.

 

 

 

به گزارش دولتخانه کیش،  عبدالله هندیانی افزود: این رقم نسبت به شهر‌های دیگر عدد قابل توجهی نبوده و برای جلوگیری از قاچاق کالا باید موارد غیر از مناطق آزاد را دنبال کنیم.

 

 

 

وی گفت: در حوزه ایجاد تفکرطراحی مفهومی، دبیرخانه باید راهبرد‌هایی در حوزه‌های مختلف ارائه دهد چرا که مناطق آزاد به تنهایی تصمیم گیرنده نیستند و این امر مهم در دبیرخانه قابل تعریف است.

 

 

 

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت تشکیل و اجرای کارگروه مبارزه با قاچاق تاکید کرد: بسیاری از موارد می‌تواند در این کارگروه مطرح شود و بررسی و اصلاح آن کارگشای فعالیت‌های دیگر باشد.

 

 

 

وی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنها ستادی است که ۲ ناظر از قوه مقننه و یک نماینده ثابت از قوه قضاییه دارد، همچنین نیرو‌های مسلح نیز عضو این ستاد هستند که این امر خود ظرفیتی بزرگ برای اجرایی شدن مصوبات با امضای رئیس جمهور محسوب می‌شود.

 

 

 

هندیانی با تاکید بر نام گذاری سال جدید با عنوان پشتیبانی‌ها و رفع موانع تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: ما در مناطق آزاد باید تلاش کنیم مشکلات برطرف شود و یا کاهش پیدا کند نه اینکه شاهد روند افزایشی معضلات باشیم بنابراین انتظار ما راه اندازی و استفاده منظم از این کارگروه و بهره وری از ظرفیت‌های مهم آن است.

 

 

 

وی کیش را از نظر فرایند امور در بحث قاچاق کالا شفاف‌ترین منطقه بین مناطق آزاد برشمرد و افزود: مناطق آزاد می‌توانستند در شرایط تحریم بیشترین سود را برده و با رشد خود رونق اقتصاد ملی را رقم بزنند، اما متاسفانه با غفلت از این موضوع نتوانستیم از چنین ظرفیت عظیمی استفاده کنیم.

 

 

 

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان بر بازبینی قوانین مناطق آزاد تاکید و از همکاری و همدلی مسئولان جزیره در پیگیری و اجرای امور به ویژه دکتر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تقدیر کرد.

 

 

 

سرپرست مدیریت توسعه صادرات و امور گمرکی و ارزش افزوده نیز گفت: استقرار گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد بر اساس رای دیوان حذف و سیستمی شد، کارگروه کالای همراه مسافر تشکیل، سهمیه‌ها ابلاغ و تعرفه‌ها به دلیل شیوع کرونا بر اساس سال ۹۹ در نظر گرفته شد.

 

 

 

موسوی افزود: نیاز‌های مناطق در حال بررسی است و تعرفه‌های جدید بر اساس نیاز بازار مشخص و ابلاغ می‌شود.

 

 

 

سرپرست مدیریت توسعه صادرات و امور گمرکی و ارزش افزوده همچنین با اشاره به موضوع ثبت سفارش نیز که بر اساس رای دیوان باطل اعلام شد اظهار داشت: مقرر شد با تشکیل کارگروهی متشکل از نماینده گمرک ایران، وزارت صمت و بانک مرکزی میزان مجوز ورود کالا به منطقه را مشخص کنند و سهمیه پوشاک نیز از این میزان مشخص و ابلاغ شود.

 

 

 

وی افزود: برخی واحد‌های تولیدی مناطق آزاد با چالش‌هایی رو به رو هستند که باید تمهیداتی برای آن در نظر بگیریم یکی از آن‌ها تخصیص ارز نیمایی یا کالای اساسی به اینگونه واحد‌ها می‌باشد.

 

 

 

موسوی با اشاره به تفاهمنامه‌های وزارت صمت و گمرک ایران، افزود: مشکلات ترانزیت کالا که منوط به ثبت سفارش بود و همچنین ترانزیت خودرو از منطقه‌ای به منطقه دیگر با امضا این تفاهم نامه حل خواهد شد که برای انتقال خودرو از منطقه به منطقه دیگر سه شرط، موافقت منطقه مقصد، موافقت منطقه مبدا و ثبت آماری به جای ثبت سفارش باید رعایت شود. ثبت سفارش ورود کالا نیز لغو شد و ورود کالا به مناطق تنها منوط به تایید و پذیرش سازمان منطقه مقصد خواهد بود.

 

 

 

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز گفت: کمترین فساد را در گمرکات مناطق آزاد شاهد بوده ایم، به ویژه منطقه آزاد کیش که با شفافیت تمام فعالیت می‌کند و مبادی ورودی و خروجی آن به همت فرماندهی انتظامی کیش به خوبی رصد می‌شود.

 

 

 

سادات نجفی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده بر ورود کالا به کیش بیان داشت: طبق مصوبه هیات وزیران واردات کالا‌های تجاری از مناطق آزاد به کشور مستلزم ثبت سفارش است و نباید واردات به مناطق شامل مالیات شود.

 

 

 

وی افزود: با توجه به حساسیت فعالیت مناطق آزاد، اگر سازمان امور مالیاتی بحث مالیات بر ارزش افزوده را به مناطق آزاد تفویض اختیار کند و مناطق مسئولیت این امر را خود متقبل شوند بسیاری از معضلات حل خواهد شد.

 

 

 

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش گفت: مناطق آزاد طرح‌های ملی هستند و هیچگاه در لیست تحریم نیستند و ما باید از این امکان برای دور زدن تحریم‌ها و کمک به اقتصاد ملی استفاده کنیم و این امر امکان پذیر نیست مگر با اجرای قوانین اصلی مناطق آزاد که موجب رونق اقتصادی و درآمد زایی خواهد شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه