امروز: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

امنیت قبل ، حین و بعد از انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است.

اجتماعی , انتظامی , حوادث , سازمان منطقه آزاد کیش , سیاسی , قضایی و انتظامی تاریخ انتشار: 00/03/26 بدون نظر   3712 بازدید

اندازه فونت    
امنیت قبل ، حین و بعد از انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است.

امنیت قبل ، حین و بعد از انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است.

سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از تلاش رسانه های کیش در انتشار اخبار دقیق و درست گفت: یکی از وظایف سنگین رسانه ها پیگیری مطالبات مردمی است.
وی افزود: اگر مسئولی هم کم کاری کند و یا موضوعات را فراموش کند تلنگر خبرنگاران به مسئولان موجب اصلاح امور است و خبرنگاران دغدغه خدمت به مردم را دارند.
سرهنگ جمالی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ۲۸ خرداد گفت: مردم در جمهوری اسلامی ایران در سرنوشت خود سهیم هستند و مردم سالاری دینی مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: یک رای هم اهمیت و جایگاه خودش را دارد و انتخاب اصلح در آینده کشور مهم است.
سرهنگ جمالی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات جمعه آینده ، برای تعیین سرنوشت کشور و اقتدار نظام بسیار اهمیت دارد.
سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی کیش گفت : در انتخابات به سه مولفه اساسی می پردازیم نخست مشارکت مردم که منشاء اقدامات مثبت برای نظام است و موجب سازندگی و آبادانی ایران اسلامی است.
وی افزود: مولفه دوم سلامت جامعه در شرایط کروناست ، علاوه بر حضور پرشور مردم باید به سلامت مردم توجه ویژه کرد و جلوی شیوع گسترده کرونا گرفته شود.
سرهنگ جمالی ادامه دارد مولفه سوم که بسیار مهم و اساسی است امنیت انتخابات است.
وی گفت: تامین امنیت بخش وسیعی از روند انتخابات بر عهده پلیس است که با تمهیدات لازم سعی در برقراری نظم و امنیت انتخابات دارد و این برنامه ریزی ها از یک سال قبل شروع شده است و تا بعد از انتخابات هم ادامه دارد.
وی افزود: از زمان نام نویسی داوطلبان تا روز برگزاری انتخابات نیروی انتظامی با تلاش و تعهد امنیت انتخابات را با دقت انجام می دهد.
وی گفت : یکی از موثرترین نهادها در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نیروی انتظامی بود و پس از آغاز تبلیغات رصد فضای مجازی و سلامت تبلیغات و یا بررسی تخلفات احتمالی هم بر عهده نیروی انتظامی است.
در کیش تا امروز تخلف انتخاباتی نداشتیم تنها یکی از حامیان نامزدها تخلفی در فضای مجازی داشت که بررسی و رفع شد.
سرهنگ جمالی گفت: نیروی انتظامی با تمام قوا برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم تلاش می کند.
با برنامه ریزی های انجام شده و آموزش های لازم ، همکاران نیروی انتظامی با آرامش امنیت انتخابات را تامین می کنند.
در حوزه امنیت پس از انتخابات هم نیروی انتظامی برنامه ریزی کرده است که از آراء مردم محافظت شود .
قرارگاه امام علی را تشکیل دادیم و تمهیدات در حوزه استحفاظی کیش برنامه ریزی شده است.
سرهنگ جمالی خاطر نشان کرد : ۲۶ صندوق در حوزه کیش در نظر گرفته شده است که ۲۴ صندوق در شهر کیش و ۲ صندوق هم برای جزیره لاوان و هندورابی است.
وی افزود: ۲۰ صندوق ثابت و ۴ صندوق سیار برای انتخابات ۲۸ خرداد در نظر گرفته شده است و نظم و امنیت صندوق های مستقر در کیش بر عهده فرماندهی انتظامی کیش و صندوق های لاوان و هندورابی بر عهده نیروی انتظامی بندر لنگه است.
وی افزود: سایر ماموریت ها نیروی انتظامی هم با جدیت پیگیری و انجام می شود.
وی از اجرای طرح رعد خبر داد و گفت: در دو عملیات جداگانه که هفته گذشته انجام شد ۴۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۶ نفر هم دستگیر شدند.
از ابتدای سال تا کنون ۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم .
وی این عملکرد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته این کشفیات نشان می دهد که بازار مواد مخدر در کیش کشش دارد و نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید ورود کنند تا با برنامه های ویژه جوانان و نوجوانان در کاهش تمایل آنان به مواد مخدر تلاش کنند.
نهادهای آموزشی و فرهنگی باید با جدیت بیشتری تلاش کنند تا مصرف مواد مخدر در جامعه کاهش یابد.
در حوزه کشف پرونده های فضای مجازی هم ۷ درصد افزایش کشفیات داشتیم .
مردم هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند تا در دام کلاهبرداران و شیادان نیفتند.
سرهنگ جمالی گفت: بیش از ۱۲۰۰ خدمت از ابتدای سال تا کنون در حوزه های مختلف به مردم ارائه شده است و امیدواریم پلیس رضایت مردم را کسب کرده باشد.
سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی کیش یک درخواست هم از مردم داشت و گفت: برای کاهش سرقت در کیش مردم باید خود مراقبتی بیشتری داشته باشند تا سرقت های خرد که شامل دوچرخه ، سیلندر گاز و کولر های گازی است کاهش یابد .
حضور افراد بیکار و لا مکان در کیش افزایش یافته است و از سازمان منطقه آزاد کیش تقاضا داریم به ورود این افراد نظارت کنند و با سرو سامان دادن به این موضوع امنیت و آرامش جزیره کیش حفظ شود.
سرهنگ جمالی یکی از موضوعات مهم در کیش را نصب دستگاههای پایش تصویر عنوان کرد: این طرح باید در کیش اجرا شود و با توجه به مصوبات جلسات شورای تامین مسئولان باید همراهی کنند تا این طرح با سرعت اجرا شود.
رصد و پایش جرایم الکترونیکی به کاهش حضور پلیس در جامعه کمک می کند .
دو دوربین که باید در مبادی ورودی کیش فرودگاه و بندرگاه نصب شود هنوز نصب نشده است .
سرهنگ جمالی گفت: دوربین های کنترل سرعت هم نیاز به بررسی دارد و انتظار داریم شرکت عمران ،آب و خدمات ساماندهی این حوزه را در اولویت قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه رئیس پلیس راهور کشور با ابلاغ دستورالعملی تعیین تکلیف خودروها و موتورهای توقیف شده را اعلام کرده است گفت:
فرمانده انتظامی کیش از مردم می خواهد چنانچه خودرو و یا موتورهای آنان در پارکینگ توقیف شده است هر چه سریعتر مراجعه کنند تا با شرایط آسان خودروها و موتورهای خود را تحویل بگیرند.
وی تاکید کرد هزینه پارکینگ هم برابر سال ۱۳۹۴ محاسبه می شود .
سرهنگ جمالی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر تعداد افرادی که از نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات مشارکت دارند گفت: از حدود ۷۰۰ نفر افراد مشارکت کننده در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۰۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی هستند.
فرمانده انتظامی کیش در خصوص سرقت و ساماندهی موتورهای شارژی و بیمه راکبان این موتورها که پرسش یکی از خبرنگاران بود گفت: در خصوص سرقت منازل امسال ۱۷ درصد کاهش نسبت به پارسال داشتیم البته باید مردم مراقبت بیشتری کنند که سرقت اتفاق نیفتد مثلا کلید منزل خود را در اختیار کسی قرار ندهند و طلا و جواهر و اشیاء قیمتی خود را به صندوق امانات بانک ها تحویل دهند تا امنیت اموالشان حفظ شود.
وی البته از شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات خواست در طرح های مختلف شهر سازی نظر پلیس برای امنیت ساختمان ها در نظر گرفته شود و ضریب امنیت شهر افزایش یابد.
سرهنگ جمالی در خصوص ساماندهی موتورهای شارژی هم گفت: از شورای ترافیک خواستیم عمر مفید باید برای موتورها در نظر گرفته شود ، برای موتورهای شارژی پلاک شناسایی و بیمه لحاظ شود .
وی گفت: البته آموزش فرهنگ ترافیک و قوانین رانندگی به راکبان موتورهای شارژی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و حوادث رانندگی موثر باشد.
سرهنگ جمالی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر ساماندهی افراد بیکار و لامکان و دوربین های پایش گفت: برخی سازمان ها وظایف خود را پشت گوش می اندازند همه مدیران باید در راستای اجرای وظایف خود با جدیت تلاش کنند.
وی افزود: ساماندهی افراد بیکار و لامکان در دوره معاونت سابق اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش پیگیری و عملیاتی شد و نتایج مطلوبی هم داشت اما مدیران بعدی آمدند و گفتند اجرای این طرح دست و پا گیر است و به این بهانه سیستم غیر فعال شد .
وی گفت: به تازگی در اداره کار پیگیری شده است و مجدد در حال راه اندازی است.
فرمانده انتظامی کیش گفت: مدیر جدید می آید و ممکن است این طرح در اولویت برنامه های او نباشد و مجدد به فراموشی سپرده می شود.
سرهنگ جمالی گفت: متاسفانه تغییر مدیریت سریع در همه حوزه ها در مناطق آزاد باعث شده است زیر ساخت های خوب ایجاد نشود و نیاز است برنامه راهبردی به جای برنامه های سلیقه ای و مقطعی تدوین شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه