امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی و مدت زمان گذر و تردد در سرزمین اصلی از کیش تسهیل می‌شود  َََ

اجتماعی , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , ناوگان حمل و نقل شهری کیش تاریخ انتشار: 00/04/04 بدون نظر   3935 بازدید

اندازه فونت    
خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی و مدت زمان گذر و تردد در سرزمین اصلی از کیش تسهیل می‌شود  َََ

خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی و مدت زمان گذر و تردد در سرزمین اصلی از کیش تسهیل می‌شود  َََ

پنجمین جلسه شورای رفع موانع تولید و حمایت و پشتیبانی و تسهیل کسب و کار با محوریت رفع موانع خروج گذر موقت خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی و افزایش مدت زمان تردد از کیش به سرزمین اصلی برگزار شد.

 


به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرنگار اقتصاد ملی و‌ حمایت معراج نادری فصیح دبیر کارگروه رفع موانع تولید و حمایت و پشتیبانی و رونق کسب و کار در این جلسه گفت: برنامه ریزی کرده ایم با مقامات تاثیر گذار در جهت تصمیم گیری و تغییر مصوبه قبلی ممنوعیت خروج خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی و افزایش مدت زمان تردد و ماندگاری خودروهای کیشوندان  از جمله وزیر محترم اقتصاد دارایی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ریاست گمرگ جمهوری اسلامی ایران رایزنی کرده و در جهت رفع مشکل و اصلاح مصوبه هیئت وزیران و تفاهم و توافق مجدد فی مابین دبیرخانه مناطق آزاد کشور و رئیس گمرگ ایران و پلیس راهور گام برداریم

وی گفت اگر لازم باشد مسئولین مربوطه را به کیش دعوت کرده و یا شخصا به همراه مدیرعامل محترم سازمان خدمت وزیر و رئیس گمرک ایران و فرماندهی پلیس راهور ناجا خواهیم رسید و درخواست تغییر و اصلاح مصوبه قبلی جناب آقای مهندس ترکان دبیر مرحوم و سابق شورای عالی مناطق آزاد و رئیس سابق گمرگ ایران جناب آقای کرباسچیان را داشته باشیم.

وی افزود امیدواریم ضمن انجام اقدامی مناسب در جهت آزادی خروج خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی (بجز خودروهای آمریکایی و خاص)  مدت خروج موقت خودرو از جزیره کیش را از یک ماه حداقل تا ۳ ماه افزایش دهیم وی گفت خوشبختانه برابر فرموده سردار هادیانفر فرماندهی کل پلیس راهور کشور ممانعتی از جانب پلیس راهور وجود ندارد و مورد تایید و موافقت ایشان قرار گرفته است اما لازم است با پیگیری مکرر سازمان منطقه آزاد کیش و همکارانمان در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مجددا با گمرگ جمهوری اسلامی مذاکره و تفاهم سه جانبه در جهت لغو مصوبه قبلی اصلاح و بروز کردن موضوع بر آیم.

لینک آخرین مصاحبه رئیس پلیس راهور ناجا www.irna.ir/news/83432375/

وی در ادامه گفت جهت تسهیل شرایط دریافت ضمانت نامه خروج موقت خودرو یکی از  بانکهای جزیره  را مرجع قرار خواهیم داد که مردم بتوانند در یک سامانه اعلام شده ثبت نام کنند و متقاضیان خروج موقت خودرو با مراجعه به سامانه همه موارد و مراحل دریافت مجوز خروج موقت را استعلام گرفته و بدین صورت مراحل خروج موقت خودرو در مدت زمانی کوتاه و آسان انجام خواهد شد.

محمد پازوکی رییس مرکز توسعه تجارت کیش:
در خصوص خروج موقت خودرو از کیش به شهرهای دیگر گفت:

اولا موضوع تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی باید بر اساس ماده ۱۶ آیین نامه شماره گذاری باشد و این مصوب هیات وزیران است اینکه آقای ترکان و رییس وقت گمرک کشور تفاهم نامه ای برای تررد خودروهای مناطق در سرزمین اصلی منعقد کنند نباید ناقض مقررات باشد

ثانیا به استناد بند ۲-۳ آیین نامه اخذ عوارض که مصوب هیات وزیران می‌باشد خودروهای پلاک ملی اجازه دارند تا یکسال در مناطق آزاد تردد نمایند ما در مناطق نمی توانیم بابت تردد این خودروها نه کمتر و نه بیشتر از آنچه در آیین نامه مذکور ذکر شده محدودیت تردد ایجاد کنیم

که هردو مورد اخیرا برای هیات مدیره سازمان طرح موضوع شده و مدیر عامل محترم دستور دادند موضوع هم لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار گیرد و هم از لحاظ ترافیکی توسط شورای ترافیک ترتیب قانونی تردد خودروهای پلاک ملی از جنبه بار ترافیکی مورد بررسی قرار گیرد

ماده ۱۶ آیین نامه شماره گذاری خودرو مناطق آزاد می گوید مدت ماندگاری خودرو در شهرهای دیگر مانند ترانزیت خودروهای خارجی است. که می‌توانند شش ماه وارد کشور شوند و ذکر نشده است که خودرو آمریکایی یا بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است .
وی گفت: چند سال پیش شائبه ای به وجود آمد که خودرو از مناطق آزاد بیرون می رود و باز نمی گردد و در آن برهه از تاریخ گمرگ تصمیم گرفت خروج موقت خودرو از کیش را ممنوع کند.
آقای ترکان دبیر شورایعالی وقت مناطق آزاد با گمرک تفاهم نامه منعقد کردند و خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی و غیر آمریکایی  مناطق آزاد را فقط یک ماه مجاز به خروج موقت اعلام کردند.
وی افزود جلسات مکرر برگذار کردیم و درباره قانون شماره گذاری خودرو در مناطق آزاد بحث کردیم .

وی گفت متاسفانه گمرک و پلیس راهور بر اساس تفاهم نامه مرحوم ترکان دبیر سابق مناطق آزاد کشور با گمرگ مجوز تردد خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی جزیره کیش در شهرهای دیگر را ممنوع  کرده است.

پازوکی رییس مرکز توسعه تجارت کیش اظهار داشت :در سال های گذشته خودروهای زیادی وارد کیش می شد به منظور جلوگیری از انباشت خودرو پلاک ملی در کیش و به دلیل نبود امکان تعمیر و نگهداری خودرو، مسئولان وقت ماندگاری خودرو را محدود کرده بودند و با دریافت جریمه مانع حضور طولانی مدت خودروهای پلاک ملی در کیش می شدند.

پازوکی گفت: از دی سال ۹۶ ورود خودرو خارجی به مناطق آزاد ممنوع و بهای حمل و نقل عمومی هم گران شد. وی افزود مقرر و مصوب شد خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی در کیش افزایش یابد که متاسفانه مصوبه اسیر برخی مشکلات و سنگ اندازیهای مختلف شد و این مصوبه مهم عقیم ماند و اجرایی نشد.
وی افزود: کمبود خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی از دو سال پیش با توجه به افزایش جمعیت ساکنان کیش و افزایش مسافران و توسعه کیش در منطقه نوبنیاد دو و سه ، منطقه اف ۲ و دهکده ساحلی و شهرک رز و سایر نقاط جزیره بسیار مشهود است.

سرهنگ ایمانی نسب رئیس پلیس راهور کیش نیز در این نشست گفت:  هدف از تشکیل این جلسات رفع معضلات و مطالبات مردمی است اما قانون مرجعیت دارد و پس از آن مصوبه هیئت وزیران مورد احترام است.
وی افزود: ورود خودرو با توجه به شرایط ترافیکی کیش و فرهنگ بالای ترافیکی باید خودروهایی وارد شود که برند کیش حفظ و این توازن برهم نخورد.
وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران گفت: خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نمیتوانند از مناطق آزاد به صورت موقت خارج شوند.
سرهنگ ایمانی نسب گفت: شرایط تردد خودروهایی که در کیش و مناطق آزاد شماره گذاری شدند در کشور، مانند خودروهای خارجی که از خارج کشور وارد می شوند است بطوری که این خودروها مجازند شش ماه در شهرهای دیگر تردد کنند ولی مصوبه هیات وزیران و توافق گمرگ با دبیر سابق شورای عالی مناطق آزاد مانع آن شده است
رئیس پلیس راهور کیش گفت: ممنوعیت گذر خودوری بالای ۲۵۰۰ سی سی را باید با توافق و تفاهم چند جانبه و صد البته همکاری گمرگ حل نمایم تا مشکل و نیاز مردم هم برطرف گردد.
وی گفت: قانون هر چه مصوب کند پلیس راهور با جدیت مُر قانون را اجرا می کند.


عبداله کریمی رئیس گمرگ نیز در این جلسه گفت: چندین بار با رئیس محترم گمرگ جمهوری اسلامی ایران و معاونت های تخصصی گمرگ برای دریافت مجوز خروج خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی مکاتبه شده و مذاکره کرده ایم ولی مصوبه یاد شده مانع بوده و همچنان خروج خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی و زمان تردد و ماندگاری بیش از ۱ ماه در سرزمین اصلی ممنوع است .
کریمی گفت: میزان زمان ماندگاری خودرو پلاک مناطق آزاد در سرزمین اصلی هم بر اساس مصوبات هیأت وزیران اجرا میشود که ابلاغ و بخشنامه شده است و اگر اصلاح شود گمرک همکاری می کند.

وی افزود اگر قرار باشد توافقی صورت پذیرد بهتر است همزمان گمرگ و راهور و سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با هم توافق و موضوع را تصویب کنند که ضمانت اجرایی داشته باشد.


مهدی اطیابی عضو کارگروه رفع موانع تولید، حمایت و پشتیبانی و رونق کسب و کار در این جلسه گفت: هم اکنون بعلت ممنوعیت واردات خودرو قیمت انواع خودرو و حتی تاکسی به علت تورم از شهرهای دیگر و حتی پایتخت بسیار گران تر است .
اطیابی در خصوص علت افزایش بهای خودرو در کیش گفت: به دلیل ممنوعیت واردات و بر اساس اصل عرضه و تقاضا بهای خودرو از دو سه سال گذشته تا کنون در کیش افزایش چشم گیری یافته است.

وی گفت واقعا با این ممانعت و وجود تناقض در قوانین و مصوبات در حق مردم کیش اجحاف شده امیدواریم مسئولین محترم در وزارت اقتصاد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و پلیس راهور ناجا ضمن اصلاح مصوبه مغایر با اصل قانون گذر موقت خودرو بزودی ممنوعیت خروج خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی برداشته و مدت زمان تردد و حضور خودرو در سرزمین اصلی افزایش مناسبی داشته باشد.

سلیم پور عضو  کارگروه رفع موانع تولید و حمایت و پشتیبانی و رونق کسب و کار در پایان پنجمین جلسه این کارگروه صورت جلسه را تنظیم و ابلاغ کرد .

مقرر شد بابت دریافت مجوز و تغییر مصوبه خروج خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی و افزایش مدت ماندگاری خودروهای مردم جزیره کیش در سرزمین اصلی از روز شنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۰ اعضای کار گروه با فوریت و اولویت پیگیر موضوع بوده و تا حصول نتیجه ای مناسب در جهت رفع دغدغه و نیاز مردم کیش پیگیر موضوع باشند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه