امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نقش سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مصرف مواد مخدر

آموزشی , اجتماعی , سلامت , فرهنگی , قضایی و انتظامی تاریخ انتشار: 00/04/05 بدون نظر   1726 بازدید

اندازه فونت    
نقش سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مصرف مواد مخدر

نقش سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مصرف مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه ایفا می‌کنند.

به گزارش دولتخانه کیش، علی فائقی با اشاره به برگزاری برنامه های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در کیش گفت: بهره گیری از مشارکت عموم جامعه و دستگاه های اجرایی این منطقه در اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و مقابله با معضلات اجتماعی؛ تاثیر بسزایی در مهار اعتیاد دارد.

وی با بیان این که آسیب شناسی و آگاهی بخشی به عموم مردم از مولفه های پیگشیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در سطح جامعه است افزود: مشارکت مردمی و اهتمام ویژه به آگاهی بخشی از خطرات مواد مخدر در جامعه می تواند گام موثری در طرح ارزشمند مهار اعتیاد باشد

فائقی انسجام همگانی و استفاده از ظرفیت های موجود برای مبارزه با مواد مخدر را از ضرورت های ملی عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی با هدف فرهنگ سازی و ارائه بسته های آموزشی می توانند عموم جامعه را از خطرات مصرف و توزیع مواد مخدر آگاه سازند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر، برگزاری کلاس‌های آموزشی و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، تولید محتوا، الگوسازی و برگزاری گفتمان‌های دینی و معنوی را از مهمترین اقدامات این شورا برشمرد.

علی فائقی پیش نیاز جامعه توسعه یافته را وجود انسان های آگاه، با تقوا و آشنا به علوم روز معرفی کرد و گفت: با فرهنگ سازی و ایجاد زیر ساخت های لازم؛ شرایط پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر را فراهم خواهیم کرد که این مهم نیاز به عزم جدی در سطح جامعه دارد.

وی افزود: با توجه به‌ این که اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری قابل درمان است، اما آگاهی و شناخت بیمار و خانواده فرد معتاد از خطرات مواد خانمان‌سوز، یکی از ضرورت هایی است که باید به آن توجه کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش گفت: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها جامعه و فرد را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله رونق اقتصادی و گردشگری یک منطقه نیز تاثیر گذار است.

علی فائقی با اشاره به برگزاری برنامه های هفته مبارزه با موادمخدر کیش با رعایت ضوابط بهداشتی گفت: برای روز جمعه چهارم تیر شعار «یاریگران زندگی- مبانی دینی و معنویت- پیشگیری از اعتیاد» تعیین شده است.

وی شعار روز شنبه پنجم تیر را «یاریگران زندگی- همکاری‏ های فرابخشی و بین ‏المللی- پیشگیری از اعتیاد» عنوان کرد و گفت: نشست تخصصی به صورت سراسری در تهران با حضور دبیر کل ستاد و مسئولان دستگاه‏ های اجرایی به همراه میهمانان خارجی با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار خواهد شد.

علی فائقی گفت: حدود ۶۰ تُن مواد مخدر کشف شده غیر دارویی در دو استان کشور امحاء و از تعداد هفت خانواده معظم شهدا و نُه نفر از جانبازان و تعدادی از فعالان عرصه مبارزه و سفیران پیشگیری از اعتیاد تقدیر می‌شود.

وی افزود:شعار روز یکشنبه ششم تیر را «یاریگران زندگی- خانواده و محیط‏ های آموزشی – پیشگیری از اعتیاد» ،دوشنبه هفتم تیر «یاریگران زندگی- درمان‏های نوین و حمایت اجتماعی- پیشگیری از اعتیاد»، سه‏ شنبه هشتم تیر با نام «یاریگران زندگی- دیپلماسی مواد مخدر- پیشگیری از اعتیاد» چهارشنبه نهم تیر «یاریگران زندگی- مشارکت اجتماعی- پیشگیری از اعتیاد» پنج‏شنبه دهم تیر «یاریگران زندگی- فعالیت‏ های جایگزین- پیشگیری از اعتیاد» است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در روزهای این هفته با همکاری دستگاه ‏های اجرایی و سازمان‏های مردم‏ نهاد، برنامه‏ های متنوعی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد برگزار خواهد کرد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه