امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ثبت اطلاعات ۴۵ درصد کارگران کیش در سامانه هوشمند اشتغال

اجتماعی , استاندارد , بیمه و بانک , حوادث , سلامت تاریخ انتشار: 00/06/01 بدون نظر   1067 بازدید

اندازه فونت    
ثبت اطلاعات ۴۵ درصد کارگران کیش در سامانه هوشمند اشتغال

ثبت اطلاعات ۴۵ درصد کارگران کیش در سامانه هوشمند اشتغال

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش از ثبت اطلاعات ۴۵ درصد کارگران کیش در سامانه هوشمند اشتغال خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، محمدعلی جلایر با بیان اینکه جزیره از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های قابل توجهی برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و جذب نیروی کار از نقاط مختلف کشور است، گفت: نرخ بیکاری در کیش از کمترین میانگین کشور، زیر چهار درصد برآورد می‌شود.

 

جلایر با بیان این که اکنون ۳۵ هزار نفر در تامین اجتماعی کیش بیمه شدند، افزود: از این تعداد ۳۲ هزار نفر بیمه شده اجباری در واحد‌های ساختمانی، شرکت‌های سرمایه گذاری و واحد‌های خدماتی و گردشگری مشغول به کار هستند.

 

وی بر اهمیت ثبت اطلاعات ۴۵ درصد کارگران کیش در سامانه هوشمند اشتغال اشاره داشت و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش به منظور حمایت از جامعه کارگری در راستای دستیابی به اهداف و سیاست‌های کلان این سازمان در بخش‌های مختلف از جمله حمایت از حقوق کارگران و ارتقای سطح رفاه آنان سامانه هوشمند اشتغال را راه اندازی کرده است.

 

جلایر گفت: سامانه هوشمند کار و اشتغال با هدف استانداردسازی شرایط کسب و کار، صیانت از حقوق کارگران و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران راه‌اندازی شده است.

 

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش از ثبت ۴۵ درصد از اطلاعات و قرارداد‌های ۳۲ هزار نفر از بیمه شدگان اجباری جامعه کارگری در سامانه هوشمند اشتغال که تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر است خبر داد و تصریح کرد: پس از گذشت ۷ ماه از راه اندازی سامانه هوشمند اشتغال، شمار زیادی از کارگران و کارفرمایان از این طرح استقبال کردند.

 

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش افزود: این اقدام مهم در حذف قرارداد‌های سفید امضا تاثیر گذار بوده چرا که کارگران می‌توانند در قالب خدمات این سامانه از کارت اشتغال بهره‌مند شود.

 

وی با بیان اینکه احصا حقوق کارگران از کارفرمایان از دیگر مزایای سیستمی شدن فعالیت‌های کارگری و کارفرمایی در جزیره است، افزود: در خصوص ارتقای رفاه کارگران علاوه بر تشکیل و تجهیز کمپ‌های کارگری، افرادی که نقش مهمی در توسعه جزیره دارند از برخی امتیازات برخوردار خواهند شد.

 

محمدعلی جلایر در خصوص سازش ۲۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در کیش، گفت: امسال ۱۶۱ پرونده در اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل و پس از رسیدگی به تمام پرونده ها، حکم نهایی آن‌ها صادر شده که ۲۵ درصد این پرونده با سازش طرفین خاتمه یافته است.

 

جلایر افزود: با رسیدگی به دعاوی این پرونده‌ها هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از حقوق کارگران از کارفرمایان احصا شده و علاوه بر آن ۴۱ مورد از این پرونده‌ها با همکاری کارگر و کارفرما به سازش منجر شده است.

 

وی با بیان اینکه برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان با هدف سازش، یکی از مهم‌ترین سیاست ‎های اتخاذ شده این اداره است افزود: اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر ناشی از اجرای مقررات قانون کار، سایر مقررات تبعی، موافقتنامه‌های کارگری است.

 

وی گفت: با اتخاذ تمهیدات لازم اطاله دادرسی به اختلافات کاگری و کارفرمایی در این جزیره به کمتر از یک ماه کاهش یافته و سعی می‌شود با حداکثر رعایت عدالت، نسبت به این اختلافات در واحد کار و خدمات اشتغال کیش رسیدگی شود.

 

جلایر افزود: از ابتدای مرداد به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه، ثبت شکایات کارگری سامانه‌ای شده و کارگران می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند کار و اشتغال به آدرس الکترونیکی job.kish.ir نسبت به ثبت دادخواست خود اقدام کنند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه