امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

سرگردانی ۶ ساعته مسافرین شیراز به کیش

اجتماعی , فرودگاه و بندرگاه , گردشگری , هواپیمایی کیش ایر تاریخ انتشار: 00/08/18 بدون نظر   1669 بازدید

اندازه فونت    
سرگردانی ۶ ساعته مسافرین شیراز به کیش

سرگردانی ۶ ساعتها پرواز شیراز به کیش و انتقال تنها بخشی از مسافرین به جزیره کیش

مسافران پرواز ۳۳۷۶ هواپیمایی ایران ایر که بنا بود ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه دوشنبه از فرودگاه شیراز به مقصد کیش پرواز کند با وجود گذشت بیش از ۶ ساعت از زمان پرواز، همچنان در فرودگاه مبدأ سرگردان شدند.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرگزاری ایرنا ، پورموحد یکی از مسافران این پرواز ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی شرکت هواپیمایی گفت: هیچ یک از مسئولان این شرکت حتی حاضر به حضور در بین مسافران و عذرخواهی بابت تاخیر چند ساعته و سپس ابطال پرواز نشدند.
وی افزود: در حالی که این شرکت علت لغو پرواز را شرایط نامساعد جوی فرودگاه کیش اعلام کرد، پروازهای دیگر شرکت‌های هواپیمایی از فرودگاه شیراز به مقصد کیش در حال انجام بود و فقط این شرکت هواپیمایی حاضر به انتقال مسافران خود نشد.
او ادامه داد: مسافران که عمدتا خانواده و دارای فرزند کوچک بودند چندین ساعت در فرودگاه شیراز بدون هیچ پاسخ روشنی سرگردان هستند و مشخص نیست چه کسی باید خسارت چند میلیونی رزرو هتل مسافران در جزیره کیش که بی هیچ دلیل قانع کننده‌ای به مقصد خود نرسیدند را جبران کند.
وی گفت: به خسارت مالی وارد شده به مسافران، آسیب روحی و روانی که بی تفاوتی مسئولان شرکت هواپیمایی  آنرا تشدید کرد را نیز باید اضافه کرد.
دیگر مسافر این پرواز که خود را برزگر معرفی کرد گفت: اینکه پروازی دچار تاخیر و مشکل شود در هر کجای دنیا می تواند روی دهد اما بعید است که مسئولان متعهد هیچ شرکت هواپیمایی به جای عذرخواهی و ارائه توضیح خود را از دید مسافر مخفی کنند.
وی گفت: شرکت هواپیمایی باید خسارت مالی و آسیب روحی ناشی از سرگردانی چند ساعته مسافران در فرودگاه شیراز را جبران کند و پاسخگو باشد.
خبرنگار ایرنا در تماس با مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر پیگیر موضوع شد که پس از به رغم قولی که برای پاسخگویی داد هیچ پاسخی ارائه نکرد و به تماس های بعدی نیز پاسخ نداد.

 مدیر شرکت هواپیمایی ایران ایر در استان فارس، ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز ۳۳۷۶ این هواپیمایی از شیراز به کیش که از رسیدن به مقصد بازماندند گفت: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد موفق شدیم حدود ۳۲ نفر از مسافران را با پرواز آسمان راهی این جزیره کنیم.

علی محبی در خصوص علت لغو این پرواز اظهار داشت: از آنجا که هواپیما ای تی آر (ATR) در هوای نامساعد، توان پرواز کردن در ارتفاع بالا و رفتن بر فراز ابرها را ندارد، تصمیم گرفته شد که در صورت تداوم شرایط جوی این پرواز لغو شود که چنین نیز شد.
وی ادامه داد: پس از اعلام تاخیر و سپس باطل شدن پرواز، با توجه به اینکه مسافران هزینه رزرو هتل در کیش را پرداخت کرده بودند تصمیم گرفتیم که در صورت امکان پرواز جایگزین گذاشته شود که این امر میسر نشد و در نهایت تعدادی از مسافران را با هواپیمای آسمان به مقصد کیش اعزام کردیم.
او اظهار داشت: حدود ۱۰ نفر از مسافران نیز انصراف دادند و آن تعداد نیز که باقیمانده‌اند (حدود ۱۹ نفر) با پرواز فردا سه‌شنبه به کیش اعزام خواهند شد.
وی گفت: فصل الخطاب کار عملیاتی ما در این اتفاق، دستورالعمل حقوق مسافری است که هواپیمایی کشوری صادر کرده که بر اساس آن زمانی که پرواز به دلیل بدی آب و هوا کنسل می‌شود به ایرلاین تکلیف شده که هزینه بلیت مسافران را بازگرداند.
محبی افزود: مجموعه هواپیمایی هما به منظور جلب رضایت مسافران و تکریم آنها تصمیم گرفت به هر شکل ممکن مسافران را به مقصدشان برساند که با مساعدت شرکت هواپیمایی آسمان تعدادی را امروز و سایر مسافران را نیز فردا به کیش خواهیم رساند.

مسافران پرواز ۳۳۷۶ هواپیمایی ایران ایر که بنا بود ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه از فرودگاه شیراز به مقصد کیش پرواز کند بعدازظهر دوشنبه با وجود گذشت چند ساعت از زمان پرواز در فرودگاه مبدأ سرگردان بودند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه