امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

بررسی چالش های پیش روی کیش در نشست صمیمانه اعضای مجمع سازندگان کیش با نوایی لواسانی

اجتماعی , اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , صنعت و تجارت , عمران و شهرسازی تاریخ انتشار: 00/08/25 بدون نظر   1572 بازدید

اندازه فونت    
بررسی چالش های پیش روی کیش در نشست صمیمانه اعضای مجمع سازندگان کیش با نوایی لواسانی

بررسی چالش های پیش روی کیش در نشست صمیمانه اعضای مجمع سازندگان کیش با نوایی لواسانی

 

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش نشست صمیمانه اعضای مجمع سازندگان و نوآوران کیش با محمد رضا نوایی لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش جهت بررسی مباحث و چالش های پیش روی کیش برگزار شد.

طهمورث قاسمی دبیر کل مجمع سازندگان کیش در نشستی با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت :۷۰ تا ۸۰ درصد حجم سرمایه گذاری ساخت و ساز در کیش را انجمن سازندگان کیش انجام دادند اما از تمام ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده نشده است.
وی افزود : حضور انجمن سازندگان کیش بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب را محقق می‌کند.
قاسمی گفت: از الزامات شکل گیری گام دوم انقلاب توسعه زیرساخت هاست که اگر موانع توسعه را بررسی کنیم می توانیم آنها را برطرف کنیم.
وی گفت: آمادگی تکمیل پروژه ها و حمایت بخش خصوصی از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد وجود دارد.
قاسمی افزود: در مباحث فرهنگی اجتماعی و سلامت حمایت بخش خصوصی مشخص است و ارزش افزوده سرمایه گذاری انجمن سازندگان کیش با توسعه همه جانبه محقق می‌شود.
وی گفت: توجه به عدالت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی در انجمن سازندگان بسیار مورد تاکید است و یکی از مطالبات مردم عدم اجرای قانون است ماده ۱۲ مالیات بر ارزش افزوده کوتاه‌ترین راه عملیاتی برای حفظ مزایای مناطق آزاد است که بسیار مورد تأکید است.


نادرکشتکار سرمایه‌گذار مجموعه میکا مال هم در این نشست گفت: سرمایه‌گذاران کیش با راه‌اندازی طرح‌های عمرانی گردشگری و اقتصادی و اشتغالزایی مطلوبی ایجاد کردند.
وی افزود :تغییر مدیریت کلان سازمان مقارن با مشکلات انباشته شده است اما مدیران می‌توانند از تجربیات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بهره‌مند شوند
وی گفت: باید از پیش داوری پرهیز کرد، کیش اقلیم محدودی دارد و به راحتی می‌توان مشکلات را رفع کرد.
کشتکار گفت: شایعات بحران زا و ترس آور موجب دلسردی می‌شود و مدیران را از سیستم‌های نظارتی می‌ترساند دستورالعمل و آیین نامه ها تغییر کند و اصلاح شود روند توسعه کیش هم سرعت می‌گیرد عامه مردم از گرانی به ستوه آمدن به ویژه از گرانی مسکن به عامه مردم نمی توانیم اعلام کنیم کمیته نرخ‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش سالی دوبار نرخ‌ها را افزایش می دهد و همین موجب تورم می‌شود.
وی گفت :مهاجرت معکوس به صلاح کیش نیست و باید مشکلات را واکاوی بررسی و حل کنیم.
وی افزود :انجمن سازندگان آماده سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن است و می‌تواند مشکل مسکن را برطرف کند.
وی گفت آخرین مشارکت در نمایشگاه کتاب بود که با ۵۵% تخفیف کتاب به متقاضیان به ویژه دانش‌آموزان عرضه شد.

علیرضا نوری یکی از سرمایه‌گذاران قدیمی کیش و مالک پروژه های مریم در این نشست گفت با علاقه در کیش سرمایه‌گذاری کردیم و بخش دولتی جز هزینه و قوانین دست و پاگیر برای ما چیز دیگری نداشت.
وی افزود با تصویب مقررات پشت درهای بسته سرمایه‌گذاران را فلج کرده‌اند.
نوری با اشاره به شرایط کرونا گفت: سازمان در این شرایط کمکی به سرمایه‌گذاران نکرد.
اجازه بد گویی در خصوص مدیران قبلی ندهید و با تحقیق در خصوص عملکرد مدیران نتایج مطلوب را بدست بیاورید وی افزود :سرمایه‌گذاران در کیش نیاز به حمایت دارند اگر دچار مشکل اقتصادی شدیم سازمان منطقه آزاد کیش فشار نیاورد
و اجازه دهد کار پیش برود بروکراسی های دست و پاگیر اداری نیز شرایط فعالیت سرمایه‌گذاران را سخت کرده است.
وی گفت :فعالیت های ساختمانی با کوچکترین مشکلی از ریل خارج می‌شود و در اسفند و فروردین کارهای ساختمانی سست می شوند و تا اوایل اردیبهشت طول میکشد تا کار در مسیر خود پیش برود از سازمان منطقه آزاد انتظار داریم در قراردادها این دو ماه را محاسبه کنند تا شامل جریمه نشویم.

جواد سلماسی از مدیران سابق و ارشد سازمان و مدیر عامل کیش بتن در این نشست گفت اختیارات مدیران سازمان‌ در طول زمان کاهش یافته است

با اشاره به تجربه و سابقه‌ی خدمت در سازمان، گفت: اختیارات مدیران سازمان‌ در طول زمان کاهش یافته و این باعث شده است که مدیران نیز به این باور برسند که اصولا امتیازی هم موردنیاز جزیره نیست! و بسیاری تصمیمات به کمیسیون‌ها و شوراها ارجاع می‌شود.

سلماسی گفت مدیران اخیراً اختیارات زیادی ندارند و تصمیمی برای کیش گرفته نمی شود همه تصمیمات به کمیسیون ها و شوراها موکول می‌شود و این روند به صلاح کیش نیست وی گفت صدور مجوزها با تاخیر انجام می شود و رفته رفته این زمان هم بیشتر می‌شود

وی گفت رونق بازارها یکی از ابزارهای توسعه گردشگری است و ممنوعیت صادرات و واردات و محدودیت ها موجب کاهش سود فعالان اقتصادی است و تجار و بازرگانان آسیب می‌بینند وی گفت صنعت هتلداری نیز در شرایط کرونا آسیب جدی دیده است.

سلماسی با اشاره به زمان یک‌روزه‌ی صدور کارت مجوز فعالیت اقتصادی در گذشته، همین زمان را در دوره‌ی کنونی بیش از بیست روز عنوان کرد و گفت: عدم دریافت مجوز باعث مشمولیت مالیات بر درآمد می‌شود و سازمان همین بدیهی‌ترین حق را هم به دشوارترین حالت ممکن تبدیل کرده است.

 

وی همچنین به عدم لزوم تامین اجتماعی در کیش مطابق قانون تاکید کرد و آن را از مزایای مناطق آزاد نامید و با ذکر ماده۱۳ بر ممانعت دارایی و مالیات بر عملکرد، به چندین تبصره و ماده برای رهایی از آن اشاره کرد.

 

سلماسی ابزار گردشگری را، تجارت و رونق بازارها عنوان، و تصریح کرد: خدشه به فعالیت تجار، توسعه‌ی کیش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

وی افزود: هر قانونی مصوب می‌شود برای همه‌ی مناطق آزاد جاری می‌شود اما واقعیت آن است که هزینه‌های زندگی و فعالیت در کیش با مناطقی چون ارس و اروند قابل‌مقایسه نیست و این بر قیمت تمام‌شده‌ی هر کالایی تاثیر و ضریب افزایش خواهد داشت.

 

سلماسی با بیان این مطلب که سازمان برای جبران هزینه‌هایش، جرائم، عوارض و مجوزها را افزایش می‌دهد و این امر تنها باعث سخت‌تر شدن معیشت مردم و در نهایت ضربه به کیش می‌شود، به واگذاری شرکت آب و برق اشاره کرد و گفت: یکی از ابزار مهمی که برای رشد گردشگری در کیش وجود دارد، شرکت هواپیمایی است و باید شرایطی ایجاد شود تا مانع واگذاری این شرکت، و از ضربه‌ی اساسی به جزیره جلوگیری شود.

 

وی همچنین به مبحث تفویض اختیارات سازمان اشاره کرد و گفت: این قانون اجرا نمی‌شود و حتی شرکت‌های تابعه‌ی سازمان هم به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی تابع سازمان نیستند و برای هر فعالیتی تمامی حوزه‌ها دخیل می‌شوند که این آفت بزرگی است.

 

سلماسی در پایان با تاکید بر اینکه مقررات و قانون همگون نیستند، گفت: منظور قانون‌گذار همین بوده که همه‌چیز در اختیار سازمان باشد و نباید برای وصول مطالبات سازمان، مجوز فعالیت را منوط به همه‌ی حوزه‌ها کرد؛ این درآمد خوشایند برای سازمان، برای فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران مانع بزرگی است؛ و اصلاح این موارد، امری سهل و شدنی است.

هیراد غفوری مدیر پروژه دامون ساحلی ۲ و عضو مجمع سازندگان کیش در نشست سرمایه‌گذاران با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت خوراک سرمایه‌گذاران ساختمانی برای ادامه فعالیت مصالح ساختمانی است که با ۷۰ درصد افزایش قیمت نسبت به شهرهای دیگر به دست ما میرسد و ی افزود هزینه‌های سربار حدود ۱۰۰ درصد بیشتر است چندماه سیمان نداشتیم و به تبع آن بتن هم نداشتیم و این کمبودها کار را می خواباند.

غفوری از سرمایه گذاران کیش افزود، شرایط کرونا به ساخت و ساز لطمات فراوانی زد و به علت لغو مجوز فعالیت در شرایط کرونا شامل جریمه دیرکرد هم شدیم و این مقررات کار را دشوار می کند.

جباری یکی دیگر از سرمایه‌گذاران کیش در این نشست گفت مدیران باید با تعهد و قدرت اجرایی قوی کار را انجام دهند تا کیش خسارت نبیند.
وی گفت با ایجاد شاخص‌های کلی عملکرد معاونت‌ها را ارزیابی کنید و مدیری که ارزیابی نشود انگیزه فعالیت هم ندارد جباری گفت نیروی انسانی سازمان منطقه آزاد کیش بسیار زیاد است حدود ۴ هزار نیروی انسانی فعال در سازمان منطقه آزاد کیش هزینه‌های زیادی دارند و در تصمیم گیری ها هم وقفه ایجاد می‌کنند.


ارسلان قربانی یکی از مدیران و سرمایه‌گذاران قدیمی کیش هم گفت هر وقت سازمان منطقه آزاد کیش قوی بود بخش خصوصی هم تقویت شد.

وی گفت : قوانین مناطق ازاد کامل اجرا نمی‌شود و برای کیش مخاطره‌آمیز است حجم سازمان منطقه آزاد کیش هم در کاهش چابکی سازمان موثر است حاتمی یکی دیگر از سرمایه‌گذاران کیش در این نشست گفت نگرش ما به کیش نباید جزیره‌ای و کوچک باشد کیش برای کشور منافع زیادی دارد و با مدیریت قوی می‌توانیم از مزایای مناطق آزاد بهره ببریم وی گفت باید به راهبردهای کلان بیندیشیم مشکلات خرد هم کاهش می یابد امروز باید با انگیزه از امکانات بهره ببریم و با استفاده از تجربیات افراد متخصص و پیشکسوت موفقیت حاصل می‌شود وی گفت اگر حمایت‌ها قوی باشد سرعت فعالیت ها افزایش می یابد.

موسوی یکی از پیشکسوتان سرمایه گذاری کیش هم از ضعف قوانین مناطق آزاد گفت و این ضعف را مهم برشمرد و افزود سازمان منطقه آزاد کیش باید بازاریابی کند و سرمایه‌گذاران فعال و آماده به کار کیش کار سازمان منطقه آزاد را تسهیل کرده است
وی گفت مقررات دست و پاگیر کیش را ضعیف و سرمایه‌گذاران را بی انگیزه میکند مالیات مشکل اصلی مناطق آزاد است که باید در آن بازنگری شود .

احمد پور سرمایه گذار حوزه مسکن و مدیر عامل شرکت تجار کیش و پروژه دهکده ساحلی نیز در این نشست گفت توجه و اعتماد به مدیران جوان راهگشاست وی گفت تغییر مدیریت در سازمان را به فال نیک می‌گیریم و با تمام قوا برای توسعه کیش تلاش می کنیم.

وی افزود زمانی که فرمانده جنگ پیروزی بخواهد و بدنبال پیروزی باشد حتما موفق و پیروز خواهد شد آن اتفاقی که در زمان جنگ تحمیلی رقم خورد و امروز شما و ما در جنگ اقتصادی هستیم باید دست در دست هم فقط بدنبال پیروزی باشیم تا این خاک پر گهر را به سر منزل مقصود برسانیم.

در این نشست حاتمی سرمایه گذار مجموعه مالی اداری و هتل آنا ، جلالی سرمایه گذار برج های دوقلو و کیش مال ، شیخ محمدی سرمایه گذار پروژه های سارینا کیش صحت های مهمی را ایراد کردند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه