امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

راه اندازی چهارمین کارخانه تولید کننده مته های جراحی فوق تخصصی مغز دنیا در کیش

اجتماعی , بیمارستان کیش , پزشکی , سلامت , صنعت و تجارت , علمی , فناوری تاریخ انتشار: 00/11/02 بدون نظر   1652 بازدید

اندازه فونت    
راه اندازی چهارمین کارخانه تولید کننده مته های جراحی فوق تخصصی مغز دنیا در کیش

درصورت حمایت ، چهارمین کارخانه تولید کننده مته های جراحی فوق تخصصی مغز در کیش راه اندازی میشود.

قدم های بزرگ برای تکمیل و راه اندازی چهارمین کارخانه تولید کننده مته های فوق تخصصی جراحی مغز دنیا در جزیره کیش

به گزارش دولتخانه کیش،  دکتر سجاد خسروی نژاد مدیر عامل شرکت تولیدی طب و درمان کیش گفت این شرکت تجهیزات فوق تخصصی ، تخصصی و عمومی پزشکی تولید و راه‌اندازی می‌کند و پس از راه اندازی در سه فاز و هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد شد وی گفت در حوزه خدمات فوق تخصصی مته های مغزی تولید می‌شود که تنها در سه کشور دنیا قابلیت تولید دارد و در بخش اقلام تخصصی لوله های تنفسی و بیهوشی ونتیلاتور ، پمپ های ضد درد تولید می‌شود و در حوزه خدمات عمومی نیز ست سرم ، میکروست و دستکش های معاینه تولید می‌شود.
دکتر سجاد خسروی نژاد گفت :بهمن سال ۹۹ زمین کارخانه به ما تحویل شد این زمین پیش از این کار خانه مخروبه ای بود که بلا استفاده مانده بود و هیچ زیر ساخت و تجهیزاتی نداشت از ابتدای کار با سرعت شروع به ساخت و ساز کردیم و شهریور ۱۴۰۰ کار ساخت و ساز این پروژه پزشکی به اتمام رسید ، دهم آبان با همکاری شرکت عمران آب و خدمات و با رعایت تمام نکات ایمنی و آتش نشانی موفق به دریافت پایان کار شدیم. ( در این مورد از جناب اقای مهندس شرفی و هیئت مدیره محترم بابت همکاری تشکر میشود)
وی گفت : مطابق طرح اولیه مدت راه‌اندازی را ۱۲ ماه اعلام کردیم ولی با توجه به شیوع کرونا کار کمی عقب افتاد اما همچنان از تعهد اولیه جلوتر هستیم.
وی افزود: با بانکها وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم برای خرید تجهیزات ، تسهیلات دریافت کنیم اما هنوز بخاطر کندی روند بروکراسی اداری موفق به دریافت تسهیلات نشده ایم.

دکتر خسروی نژاد گفت: زمین این کارخانه ۶۷۰۰ متر مربع و سطح زیر بنای آن ۱۷۰۰ متر مربع میباشد و تاکنون از هیچ بانکی تسهیلاتی نگرفته‌ایم.
وی افزود : ان شاالله تا پایان سال افتتاح آزمایشی کارخانه انجام می شود و فاز اول کارخانه تا ابان ماه ۱۴۰۱ راه اندازی خواهد شد.

دکتر سجاد خسروی نژاد گفت :بخشی از هزینه ها بابت انتقال تکنولوژی انجام شده است اما شرکت هایی که این تکنولوژی را داده‌اند متعهد شده اندکه بخشی از تولیدات ما را خریداری کنند ، با صدور این تولیدات علاوه بر حدود ۱۵ملیون دلار ارز اوری به کشور در سال از خروج ۲۰ میلیون دلار ارز بابت واردات اقلام مشابه به کشور جلوگیری می شود.
وی همچنین افزود: با توجه به تغییر مدیریت ایجاد شده در سازمان مناطق ازاد کیش تقاضا داریم بیشتر از هر زمان دیگر تولید حمایت و رفع موانع شود.
دکتر خسروی نژاد گفت زمین را به صورت مشروط به ما واگذار کردند که پس از سه سال از راه اندازی طرح و تایید سازمان منطقه آزاد کیش ، زمین به صورت قطعی به شرکت واگذار شود . وی گفت برای خرید تجهیزات نیاز به ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی داریم که تا کنون دریافت نشده است و بانک ها اعلام می کنند باید سند قطعی زمین وجود داشته باشد تا بتوانند تسهیلات در اختیار ما قرار دهند.
وی گفت :سازمان منطقه آزاد کیش برای محاسبه اجاره سالانه محل پروژه را ۸ میلیارد تومان توسط کارشناس رسمی ارزش گذاری کرده وبابت آن از کارخانه تعهدمالی دریافت کرده است درحالی که شرکت تولیدی طب و درمان کیش تاکنون ۴۵ میلیارد تومان برای این کارخانه هزینه کرده است.
دکتر خسروی نژاد گفت: تاکنون ۱۸ دستگاه از ماشین‌آلات مورد نیاز را خریداری کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه تا پایان آبان ۱۴۰۱ فاز اول کارخانه را افتتاح خواهیم کرد گفت در افتتاحیه آزمایشی نیاز به ۴۰ نفرمیباشدتا در این کارخانه مشغول به کار شوند ، وی گفت :سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش هنوز برای بازدید از این کارخانه تولیدی تشریف نیاورده است البته توقعی هم نداریم چرا که ایشان مشغله های زیادی دارند اما اگر قوانین اصلاح شود و نحوه قراردادها نیز بازنگری شود پروژه هایی که بخشی از هزینه زمین را پرداخت می کنند بتوانند مالکیت زمین را در اختیار داشته باشند می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند و هر چه سریعتر به تولید و سودآوری و اشتغالزایی برسند.
دکتر سجاد خسروی نژاد گفت :بانک های مستقر در مناطق آزاد اختیار واگذاری تسهیلات در این سطح را ندارند و درخواستهای متقاضیان تسهیلات به پایتخت ارائه میشود و پس از اخذ مجوزهای لازم اجازه پرداخت تسهیلات به شعب بانکها در مناطق آزاد واگذار می‌شود این روند کار را طولانی کرده و امکان تولیدکارخانه‌ها را به تعویق می اندازد.
وی گفت: با توجه به اینکه تولیدات این کارخانه بسیار ظریف و حساس است مانند سراسر دنیا از کارکنان خانم در خط تولید کارخانه استفاده خواهد شد به طوری که از ۵۰۰ نفر نیروی مورد نیاز کارخانه ۴۰۰ نفر آنها خانم ها هستند.
وی افزود :برای کمک به اشتغال زایی بانوان بی سرپرست و یا خود سرپرست تصمیم داریم از این بانوان برای فعالیت در خط تولید استفاده کنیم تا به این بانوان کمک اقتصادی شود
در اخر از تمامی دوستان در قسمت های مختلف سازمان منطقه ازاد کیش بویژه معاونت اقتصادی و صنایع تشکر میشود و انشالا هرچی سریع تر شرایط واگذاری قطعی محل پروژه فراهم شود که با دریافت تسهیلات بانکی شرایط افتتاح فاز های پروژه فراهم شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه