امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

 رونمایی از سه دستاورد بومی سازی شده شرکت نفت ستاره خلیج فارس

استاندارد , اقتصادی , انرژی , تجاری , تفاهم نامه , نمایشگاه بین المللی تاریخ انتشار: 00/12/05 بدون نظر   1363 بازدید

اندازه فونت    
 رونمایی از سه دستاورد بومی سازی شده شرکت نفت ستاره خلیج فارس

 رونمایی از سه دستاورد بومی سازی شده شرکت نفت ستاره خلیج فارس

سه دستاورد فناوری و نوآوری بومی سازی شده صنعت پتروشیمی در سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، چهارشنبه شب در حاشیه برپایی نمایشگاه صنعت پتروشیمی کیش و همزمان با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، سه دستاورد فناوری و نوآوری بومی سازی شده شامل سانتریفیوژ دکانتر واحد SPVC ، ترانسمیتر دما و فشار مبنی بر پروتکل ارتباطی هارت و فیلد باس و ترانسمیتر با پروتکل ارتباطی فیلدباس مبتنی بر ارسال دیجیتال و قابلیت اتصال به تمام سیستم های کنترل معرفی شد.

مدیرعامل همگام صنعت ایستا اهواز در بازدید معاون اقتصادی رییس جمهور از نخستین سانتریفیوژ دکانتر واحد SPVC ساخت ایران اظهار داشت: این سانتریفیوژ بعنوان یک تجهیز استراتژیک در گروه تجهیزات جداساز قرارگرفته و در واحدهای فرآیندی شرکتهای پتروشیمی تولیدکننده SPVC و HDPE وظیفه جداسازی فاز مایع از جامد را برعهده دارد و با ساخت آن تا ۵۰ درصد از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

علی داودی با اشاره به اینکه این تجهیز صنعت پتروشیمی در دومین روز نمایشگاه رونمایی شده است گفت: پیش از این دانش ساخت این دستگاه در انحصار سه کشور بود که با حمایت از کارشناسان ایران موفق شدیم که علاوه بر بومی سازی آن، شرکت های پتروشیمی تولیدکننده SPVC  و HDPE   با استفاه از این سانتریفیوژ بطور کامل خودکفا شدند.

معرفی ترانسمیتر دما

مسوول کارگاه الکترونیک ابزار دقیق نفت ستاره خلیج فارس نیز در معرفی ترانسمیتر دما و فشار مبنی بر پروتکل ارتباطی هارت و فیلد باس افزود: این ترانسمیتر در حین تعمیرات و بهره برداری پالایشگاه های این شرکت طراحی و ساخته شده که به میزان زیادی د هزینه های ارزی پتروشیمی کشور را کاهش داده است.

مهدی عباسی با بیان اینکه خود کفایی صنعت پتروشیمی از مهمترین نتایج این ساخت این ترانسیمتر است گفت: این دستاورد فناوری یک رابط در اتاق کنترل است که پارامترهای فیزیکی را در بخش های مختلف همچون اندازه، فشار دما و میزان جریان تنسفیتر دما را با سنسورهای مختلف سنجش و تظیم می کند.

وی یادآور شد: هم اکنون۱۰ مورد از این دستگاه در پالایشگاه مورد استفاده قرار گرفته و کاملا قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد و با یک سوم قیمت آنها ساخته می شود.

ترانسمیتر دما، دما را اندازه گیری کرده و آن را متناسب با دمای اندازه گیری شده تبدیل می کند و به سیستم کنترل ارسال می‌کند. سنسور دما در بیرونی ترین قسمت ترانسمیتر دما قرار دارد و به صورت مستقیم با محیط اندازه گیری دما در ارتباط است به این صورت که تغییرات دمای محیط سبب تغییر در دمای حسگر می شود.

معرفی ترانسمیتر با پروتکل ارتباطی فیلدباس

کارشناس تعمیرات ابزار دقیق شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در معرفی ترانسمیتر با پروتکل  ارتباطی فیلدباس مبتنی بر ارسال دیجیتال اظهار داشت: این ترانسمیتر قابلیت اتصال به تمام سیستم های کنترل دنیا و انواع کالیبراتوها و امکان نصب انواع سنسورهای استاندارد رایج دما از جمله ترموکوپل و RTD دمای محیط کاری منفی ۴۰ درجه تا مثبت ۱۲۰ درجه سانتی گراد فشار  را دارد.

احمد دهقان گفت: این ابزار دقیق سال گذشته  پس از عدم پشتیبانی شرکت تولید کننده خارجی به دلیل تحریم ها به عنوان یکی از نقطه های ضعف پالایشگاه شناسایی شد تا بتوان با تمرکز بر روی کشور را در ساخت اینگونه قطعات خودکفا کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون با ساخت این قطعه علاوه بر ارز آوری برای کشور، توانسته ایم با اتکا به دانش بومی، تحریم ها را بی اثر کنیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه