امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

جزیره کیش می تواند میزبان گردشگران مکزیکی در جام جهانی قطر باشد

جزیره کیش می تواند میزبان گردشگران مکزیکی در جام جهانی قطر باشد

سفیر مکزیک در سفر به کیش:
جزیره کیش می تواند میزبان گردشگران مکزیکی در جام جهانی قطر باشد

وی در نشست مشترک با اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان جزیره کیش اظهار داشت: هم اکنون مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین ایران و مکزیک در مقایسه با قبل از دوران همه گیری ویروس کرونا کاهش پیدا کرده که در تلاش هستیم با افزایش همکاری های ۲ کشور این تراز به حالت قبل بازگردد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش،  گیرموآلخاندرو پونته ‌اوردوریکا اضافه کرد: در صورت تعاملات مختلف بین بخش خصوصی هر ۲ کشور می توان علاوه بر بازگشت به دوران قبل از همه گیری شاهد افزایش تبادلات نیز بود که به نظرم فعالان هر ۲ کشور در راستای منافع همدیگر خواستار این تحقق این هدف هستند.
سفیر ایالات متحده مکزیک یادآور شد: معتقد هستم پتانسیل های خوبی برای همکاری تجاری، سرمایه گذاری و گردشگری بین ایران به ویژه جزیره کیش و مکزیک وجود دارد اما تاکنون کمتر از آنها استفاده شده است.
وی اضافه کرد: در چند روز گذشته برخی اعضای اتاق های بازرگانی ایران و مکزیک در تهران باهم دیدار داشتند و ایده های خوبی برای ازسرگیری و تقویت ارتباطات تجاری ۲ کشور مطرح و بر روی آنها تفاهم شده است و در ماه سپتامبر مصادف با شهریور امسال یک هیات تجاری برای ادامه مذاکره ها از کشور مکزیک به جمهوری اسلامی می آیند.
گیرموآلخاندرو پونته ‌اوردوریکا در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جزیره کیش با اشاره به پیشنهاد اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش مبنی بر برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های اقتصادی در بین مناطق آزاد تجاری ۲ کشور افزود: در جریان سفر هیات تجاری مکزیکی به ایران در نظر دارم یکی از کارشناسان مناطق آزاد تجاری این هیات را جهت گسترش همکاری ها به هیات ایرانی معرفی کنم تا از پتانسیل های مناطق آزاد ایران به ویژه جزیره زیبای کیش برای افزایش تعاملات استفاده کنیم.
وی گفت: ارایه پیشنهادها از سوی مدیران و فعالان مناطق آزاد تجاری ایران از جمله اعضای جزیره کیش تا آن موقع می تواند برای به ثمر رساندن اهداف نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
وی تاکید کرد : باتوجه به امکانات جزیره کیش که به کشور قطر نزدیک است ظرفیت مناسبی برای پذیرش مسافران جام جهانی دارد .
گیرموآلخاندرو پونته ‌اوردوریکا با اشاره به راهیابی تیم ملی کشور مکزیک به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: پیش بینی می شود ۷۰ هزار نفر از هموطنان من برای تماشای بازی ها به کشور قطر سفر کنند و بدون شک فوتبال تنها هدف این افراد برای سفر به کشور میزبان جام جهانی نخواهد بود.
وی اضافه کرد: گردشگری در کشورهای حاشیه خلیج فارس از دیگر اهداف این مسافران است و با توجه به اعلام امادگی ایران برای پذیرش برخی از مسافران، می توان با برنامه ریزی مناسب برخی از این مسافران را در این کشور و جزیره کیش جذب کرد.
سفیر ایالات متحده مکزیک در تهران افزود: اما شفافیت در اعلام نرخ خدمات از جمله هتلینگ در ایران، حمل و نقل مسافران بین ایران و قطر و اعلام دقیق برنامه های پروازی به صورت برنامه نهایی، لازمه برنامه ریزی تورهای گردشگری از مکزیک به ایران است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های جزیره کیش گفت: با توجه به نزدیکی این جزیره، امکانات و خدمات هتلی، جذابیت های گردشگری و تشابه آب و هوایی آن با کشور میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر انتظار می رود اطلاعات جامع خدمات این جزیره به همراه نرخ نامه نهایی برای این سفارتخانه به جهت اعلام به دستگاه های مربوطه مکزیک اعلام شود.

**کیش ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد

دراین دیدار که جمعی از نمایندگان اصناف ، جوامع و سرمایه گذاران وفعالان اقتصادی حضور داشتند، سینا زحمکتش از فعالان اقتصادی جزیره کیش با بیان اینکه بخش خصوصی که میزبان سفر هیات مکزیکی به جزیره کیش بوده از ظرفیت ها و آمادگی خوبی برای تعاملات گردشگری واقتصادی برخوردار است .
زحمتکش افزود: جزیره کیش به واسطه امکانات در دست توسعه و تلاشهای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و بخش های دولتی و خصوصی می تواند مقصد خوبی برای گردشگران مکزیکی به ویژه در زمان برگزاری جام جهانی قطر باشد .
ناصری رییس هیئت مدیره جامعه پذیرایی نیز تبادل دانش دو کشور در زمینه های اقتصادی و گردشگری را ارزشمند برشمرد و سفر سفیر مکزیک را مقدمه ای برای انتقال اطلاعات و آمادگی بخش خصوصی کیش جهت برنامه ریزی برای حضور گردشگران مکزیکی دانست.
دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش نیز اظهار داشت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته با وزارتخانه های مختلف برنامه های ایران برای میزبانی از گردشگران جام جهانی هم اکنون در مرحله نهایی و جمع بندی برای اعلام عمومی قرار دارد.
محسن غریب افزود: طبق گفته وزیر امور خارجه کشورمان رایگان شدن روادید برای مسافران در طول ایام برگزاری جام جهانی و افزایش تعداد پروازهای ایران – قطر از ۳۶ به ۱۰۰ پرواز در هر هفته طبق تفاهم نامه وزرای راه ۲ کشور از جمله مسائلی است که هم اکنون نهایی شده است.
وی با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان محوریت برنامه ریزی ایران در میزبانی از گردشگران جام جهانی است یادآور شد: انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان این جزیره متشکل از عمده سرمایه گذاران کیش نیز به عنوان منسجم ترین نهاد غیردولتی جزیره در حال برنامه ریزی برای برگزاری رویدادهای مختلف است.
غریب در خصوص توانمندی های جزیره کیش به عنوان قدیمی ترین منطقه آزاد تجاری ایران افزود: این جزیره به دلیل برخورداری از مزایای مناطق آزاد از جمله نوویزا (عدم نیاز به روادید برای اتباع خارجی) و معافیت های مالیاتی ۲۰ ساله برای سرمایه گذاران قادر به پذیرش سرمایه گذاران خارجی است.
وی یادآور شد: با توجه به این مزیت ها می توان با توسعه جنبه های علایق مشترک هر ۲ کشور علاوه بر پذیرش گردشگران مکزیکی در کیش شاهد برپایی همایش ها و نمایشگاه های مشترک مکزیک و ایران در در این جزیره باشیم.
رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان و تجار کیش نیز در این دیدار با بیان اینکه این جامعه در جزیره کیش وظایف اتاق بازرگانی را بر عهده دارد افزود: لازم است با همکاری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و سفارت مکزیک در تهران نیازهای مشترک ۲ کشور برای توسعه روابط اقتصادی در مناطق آزاد بررسی و برنامه ریزی شود.
احمد کتابفروش رییس سندیکای صاحبان صنایع کیش هم گفت: انتظار می رود رایزن بازرگانی سفارت مکزیک در تهران برای بررسی علایق مشترک کشور جهت توسعه مناسبات اقتصادی در مناطق آزاد نشست های مشترک با نهادهای مناطق آزاد ایران از جمله انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش داشته باشد.
گفتنی است سفیر مکزیک در سفر دوروزه خود به جزیره کیش از پروژه های بخش خصوصی، مراکز گردشگری، هتل ها ، مراکز تفریحی و پذیرایی و نمایشگاه کیتکس نیز در جزیره کیش دیدن کرد.

صاحبان صنایع کیش هم گفت: انتظار می رود رایزن بازرگانی سفارت مکزیک در تهران برای بررسی علایق مشترک کشور جهت توسعه مناسبات اقتصادی در مناطق آزاد نشست های مشترک با نهادهای مناطق آزاد ایران از جمله انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش داشته باشد.
گفتنی است سفیر مکزیک در سفر دوروزه خود به جزیره کیش از پروژه های بخش خصوصی، مراکز گردشگری، هتل ها ، مراکز تفریحی و پذیرایی و نمایشگاه کیتکس نیز در جزیره کیش دیدن کرد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه