امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

(بازنگری، باز آفرینی و ترمیم) شعار امسال سازمان ملل برای روز جهانی محیط زیست

آموزشی , اجتماعی , اخبار جهان , بین الملل , تاریخ و فرهنگ , سلامت , علمی , فرهنگی , گردشگری , محیط زیست تاریخ انتشار: 01/03/15 بدون نظر   1979 بازدید

اندازه فونت    
(بازنگری، باز آفرینی و ترمیم) شعار امسال سازمان ملل برای روز جهانی محیط زیست

(بازنگری، باز آفرینی و ترمیم) شعار امسال سازمان ملل برای روز جهانی محیط زیست

روز جهانی محیط زیست

محیط زیست زادگاه تمام عوامل محیطی طبیعی است که جانوران در آن زندگی می کنند و برای ما انسان ها بسار اهمیت دارد. در ادامه تاریخ دقیق روز جهانی محیط زیست را در تقویم شمسی، میلادی و قمری ارائه داده ایم. با ما همراه باشید

محیط زیست چیست

در هر محیطی که زندگی جریان داشته و جانوران و انسان ها در این محیط زندگانی داشته باشند را محیط زیست می گویند. به گونه ای دیگر می توان گفت دور هم جمع شدن عوامل فیزیک خارجی و موجودات و جانوران زنده که نسبت به هم در کنش هستند، محیط زیست را تشکیل داده و نقش بقا و زندگی بر روی رفتار این موجودات تاثیرات بسزایی نیز گذاشته.

تاریخچه روز جهانی محیط زیست

سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد جلساتی با موضوع انسان و محیط زیست برگزار کرد، که این جلسات در سال  ۱۹۷۲ به یک نتیجه کلی ختم شد. نتیجه کلی هم این بود که در تاریخ ۵ ام ماه ژوئن، روز محیط زیست را در تقویم جهانی ایجاد کرد.

هدف کلی سازمان ملل این بود که در روز محیط زیست مسئولان، شرکت ها، افراد و جوامع مختلف اهمیت محیط زیست را دانسته و روشنفکرانه برای حفظ و تقویت محیط زیست تصمیماتی بگیرند تا از بین نرود.

هدف نامگذاری روز محیط زیست

هدف UNEP یا همان برنامه محیط زیست ملل متحد، بخشیدن چهره انسانی به محیط زیست بخاطر حفظ محیط زیست و تشویق مردم و توانمند سازی برای فعالیت توسعه پایدار و رواج شدن مشارکت مردم نسبت به هدف این سازمان برای حفاظت از محیط زیست و برخورداری همه جوامع در دنیا برای حفاظت از آینده و محیط زیست، امن تر و زیبا تر می باشد.

شعار روز جهانی محیط زیست در سال ۲۰۲۲

شعار امسال روز جهانی محیط زیست، بسیار بر حفظ و فعالیت مردم برای نگه داری محیط زیست تاکید دارد. (بازنگری، باز آفرینی و ترمیم) شعار امسال سازمان است. به این نکته نیز باید اشاره کنیم که افراد باید تصمیمات خود را بگیرند تا تغییرات بسیار جزئی در سبک زندگی خود بدهند چرا که برای حفظ محیط زیست این تغییرات لازم است.

وظایف انسان در حفظ محیط زیست

مهم ترین وظیفه هر انسان برای حفظ محیط زیست کشور خود، جلوگیری و برخورد با تخریب زمین و طبیعت است باید در صورت دیدن همچین مواردی اقدامات فوری و لازم را انجام دهند. نتیجه یکی شدن و دست به دست دادن همه تغییرات بسزایی در محیط زیست و از بین نرفتن آن بوجود می آورد

هفته محیط زیست در ایران
در ایران هر ساله ۱۵ خرداد روز جهانی محیط زیست نام گذاری شده ولی هفته محیط زیست، از ۱۶ خرداد تا ۲۲ خرداد است که هر ساله بسیاری از مردم کمک هایی به پاکیزگی محیط زیست در این روز ها می کنند.

انواع محیط زیست
در کل محیط زیست را به سه نوع تقسیم بندی می کنند که در زیر توضیحاتی راجب به آن ها خواهیم داد:

محیط زیست طبیعی:

به قسمتی از محیط که انسان ها در آن دستکاری نکرده باشند و بطور طبیعی در آن جا زندگی و زندگانی وجود داشته باشد را محیط طبیعی گویند. به عنوان مثال محیط هایی مانند: کوه ها، جنگل ها و حیات وحش، دشت ها و دریا ها و … انواعی از محیط طبیعی هستند.

محیط زیست مصنوعی:

به قسمتی از محیط زیست که انشان ها تخریب کردن و پروژه هایی در آن جا بنا کرده اند تا برای خود محیطی برای زندگی بسازند را محیط زیست انسان ساخت یا مصنوعی گویند.

این نوع محیط زیست بیشتر بخاطر روابط بین انسان ها و نزدیکی به یکدیگر بوجود آمد. از انواع محیط زیست مصنوعی می توان به مدرسه، خانه، فرودگاه، آلودگی آب و هوا، کثیف بودن شهر و خیابان ها و کارخانه جات و … اشاره کرد.
محیط زیست اجتماعی:

این نوع محیط زیست بیشتر زندگی در یک جامعه و رفتار و ارتباطاتی که با هر نفر از افراد جامعه داریم را نشان می دهد. به اصطلاحی دیگر زندگی با انسان هایی که دور اطراف ما هستند را می توان موردی از محیط زیست اجتماعی دانست. از نمونه های محیط زیست اجتماعی می توان به همکار، همسایه، رهگذر، فروشنده در هر شهر یا کشور یا روستا اشاره کرد.

سخن آخر

محیط زیست در دنیا بسیار پر اهمیت بوده و چون بسیاری از کربن دی اکسید هوا را درختان جذب و به اکسیژن تبدیل می کنند یکی از کاربرد های محیط زیست است. امیدواریم از این مطلب استفاده های لازم را برده باشید و مورد پسندتان قرار گرفته باشد.

Close up of senior hands giving small planet earth to a child over defocused green background with copy space

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه