امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تعالی جامعه مدنی کیش با تشکیل شورای اجتماعی

اجتماعی , سلامت , فرهنگی تاریخ انتشار: 00/01/29 بدون نظر   3413 بازدید

اندازه فونت    
تعالی جامعه مدنی کیش با تشکیل شورای اجتماعی

تعالی جامعه مدنی کیش با تشکیل شورای اجتماعی

ملک بهمن شیردل مدیر امور اجتماعی و بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد کیش خبر از تشکیل شورای اجتماعی کیش با هدف آسیب شناسی و برطرف کردن معضلات اجتماعی داد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصاد ملی و دولتخانه کیش بهمن شیر دل گفت: یکی از اقدامات حوزه معاونت اجتماعی تشکیل شورای اجتماعی است و تمام سازو کار آن پیش بینی شد اما با توجه به پایان سال ۹۹ و تغییرات مدیریتی در سازمان منطقه آزاد کیش وقفه در کار ایجاد شد.

وی گفت: در اردیبهشت امسال با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش جلسات این شورا برگزار می شود و علاوه بر مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ، مدیران دستگاههای مختلف نیز در این شورا حضور دارند ، کارگروه آسیب های اجتماعی نیز به منظور شناسایی و رفع معضلات اجتماعی در شورای اجتماعی کیش تشکیل می شود.

مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش با اشاره به افزایش ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد ، طلاق و بیکاری که البته بسیار کم است گفت:

در کیش بعضا اتفاقاتی می افتد که قبلا نبوده این اتفاقات به عواملی از جمله اعتیاد ، طلاق بستگی دارد.

شیردل گفت : مواردی مانند دست فروشی و کارتن خوابی بسیار محدود است تنها دو مورد کارتن خوابی داشتیم که با نظارت همکاران برطرف شد .

در حوزه دست فروشی نیز دو مورد ثبت شد که اطلاعی از شرایط جزیره نداشتند و تصور می کردند در این شهر هم می توانند همانند شهرهای دیگر اقدام به دست فروشی کنند.

یک مورد هم عرضه سبزی و میوه به صورت حرکت با ماشین در کوچه ها و خیابان ها بود که این مورد هم با تذکر رفع شد.

مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد با توجه به شرایط گردشگری جزیره کیش وجود چنین معضلاتی موقعیت کیش را خدشه دار می کند به همین علت با دقت و حساسیت این موارد پیگیری و رفع می شود.

وی گفت: کیش جزیره گردشگری است و هر چه این آسیب ها کمتر باشد احساس امنیت و آرامش بیشتری برای ساکنان و گردشگران وجود دارد

 

ساماندهی اتباع بیگانه یکی از اقداماتی بود که در سال ۹۹ با موفقیت انجام شد .

وی افزود: از پارسال ثبت کلیه اطلاعات  اتباع خارجی که در کیش سکونت و فعالیت دارند را آغاز کردیم و با طراحی سامانه ویژه اتباع خارجی و درج اطلاعات در این سامانه اکنون اطلاعات کامل این افراد در سامانه ثبت شده است و کاملا مشخص است اتباع خارجی از کجا و به چه منظور وارد کیش شده و در کدام پروژه فعال هستند اند.

شیرد دل در خصوص کارگرانی که در پروژه های مختلف کیش مشغول به کارهستند نیز گفت : باید کرامت انسانی کارگران حفظ شود و به همین منظور محل اقامت و اسکان و حتی میزان درآمد و مطالبات آنان بررسی و پیگیری می شود.

وی افزود: در سال ۹۹ با مراکز مشاوره کیش نشست های مشترکی داشتیم و مقرر شد هر دو ماه یک جلساتی پیرامون رسیدگی به مسایل روحی و روانی افرادی که تنها در کیش زندگی می کنند و یا با معضل خاصی رو برو هستند برگزار شود.

شیردل گفت: امور بانوان به منظور توانمند سازی بانوان با اولویت توانمند سازی بانوان بومی کیش و پارلمان زنان نیز که در آستانه انتخابات هیئت رئیسه می‌باشد زیر نظر امور بانوان کیش فعالیت می کند

وی گفت: بیش از ۵۰ مورد وبینار در جهت تحکیم خانواده سال ۹۹ در کیش برگزار شد .

مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص نظارت بر مواد پروتئینی و محصولات خام دامی گفت: این بخش هم زیر نظر معاونت اجتماعی فعالیت می کنند و با همکاری دامپزشکی بر مواد پروتئینی و فرآوردههای دامی کاملا نظارت می شود ، مواد پروتئنی رستوران ها را قبل از پخت بازرسی می کنیم .

حدود ۸۰۰ بازدید در سال ۹۹ به منظور کنترل مواد پروتئینی در کیش انجام شد.

وی به برگزاری جلسات مختلف در خصوص شورای سلامت ، ترافیک ، سوخت هم اشاره کرد و گفت: بررسی مشکلات سوخت کلوپ داران جزیره نیز انجام و مشکل آنان به صورت موقتی برطرف شد .

وی خاطر نشان کرد ، ۶۰۰ شناور در کیش وجود دارد که فقط ۲۵۰ شناور در کلوپ های دریایی فعالیت می کنند این شناورها باید سند دار شوند شماره ثبت داشته باشند تا هم نظارت جدی روی آنان صورت گیرد تا هم بتوانند از مزایای قانونی خود بهره مند شوند.

مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ورود دام زنده به کیش گفت: ورود دام به کیش ممنوع است ، افزایش جمعیت گوسفند داریم و در منظر شهری جالب نیست . وی گفت: منطقه ای را شرکت عمران ،آب و خدمات برای دام ها در نظر گرفته بود که نواقصی دارد پس از بازدید از این منطقه و اعلام نواقص آن ، اعلام شد که مشکلات برطرف شود تا از این مکان برای نگهداری دام ها استفاده شود.

البته باید صاحبان دام ها را هم مجاب کنیم که از دام های خود بیشتر مراقبت کنند تا در فضای عمومی شهر رها نشوند. شیردل در حوزه نانوایی ها و عرضه نان نیز گفت: علاوه بر بازدید های بهداشت محیط و اداره آرد و غله ما نیز به نانوایی ها سرکشی می کنیم و در سال ۹۹ ، ۱۲۳مورد تست کرونا گرفتیم ، ۱۵۵ مورد تست انگشت گرفتیم که میزان رعایت بهداشت فردی را بسنجیم و ۷۸ مورد سطوح نانوایی ها آزمایش شد .

وی در خصوص کیفیت آرد کیش هم گفت: پیش از این می توانستیم از استان های دیگر آرد خریداری کنیم اما به دستور استاندار هرمزگان و به منظور کمک به تولید کنندگان استان مقرر شد آرد نانوایی های استان فقط از کارخانه های مستقر در استان تامین شوند و اکنون سازمان منطقه آزاد کیش مجاز است از ۴ کارخانه صدف ، مروارید ، گوهر و خاتم که در استان مستقر هستند آرد تهیه کند البته این آرد از کیفیت مطلوبی برخوردار است و استاندارهای لازم را دارد.

شیر دل گفت :اکنون ۲۴ نانوایی سنتی و ۳ نانوایی صنعتی در کیش فعال اند که با توجه به تعطیلی دو نانوای گلدیس و دو نانوایی فاز خدماتی گلستان تعداد نانوایی های کیش برای جمعیت کیش کافی نیست .

وی گفت: متقاضی تاسیس نانوایی در فاز های ۷ ، ۵ و ۳ وجود دارد و حتما در این مناطق باید نانوایی راه اندازی شود.

شیر دل گفت: در سال ۹۹ ، ۹۴۹ نمونه آزمایش جوش شیرین ، گلوتین (چربی) ، نمک و سبوس آرد از نانوایی های کیش بررسی شد.

وی در خصوص انبارهای نگهداری آرد هم گفت: این انبارها با نظارت دقیق بررسی می شوند و با توجه به شرایط آب و هوایی کیش ، آرد ذخیره شد باید شرایط مطلوبی داشته باشد تا بتوان در نانوایی ها استفاده کرد.

وی گفت: روزانه ۴۸۰ کیسه معادل ۱۹ تن آرد در کیش مصرف می شود و در مواقع حضور گردشگران و شلوغی کیش این میزان به ۲۴ تن در روز هم می رسد.

وی افزود: مسئولیت ورود آرد بر عهده اداره غله است و معمولا برای یک ماه آرد در انبارها ذخیره می شود که به صورت دوره ای این آرد تعویض می شود تا تازه و با کیفیت باشد.

شیردل گفت: کیفیت نان به آب مصرفی هم بستگی دارد و چون آب کیش در نیمه اول سال گرم است حتما باید آب سرد شود تا قابل استفاده در تهیه نان باشد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه