امروز: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

داستان تلخ و پر ماجرای بیمارستان تعطیل شده ایرانیان کیش

اجتماعی , بیمارستان کیش , پزشکی , ستاد کرونا , سلامت تاریخ انتشار: 00/05/27 بدون نظر   5230 بازدید

اندازه فونت    
داستان تلخ و پر ماجرای بیمارستان تعطیل شده ایرانیان کیش

داستان تلخ و پر ماجرای بیمارستان تعطیل شده ایرانیان کیش

بیمارستان ایرانیان با تجهیزات به روز و همت عالی در حال خدمات رسانی بود اما کارشکنی ها و سنگ اندازی ها موجب دلسردی رئیس و بنیانگذار بیمارستان و تعطیلی آن شد.

دکتر کامیار دبیر اشرافی به در جمع اصحاب رسانه کیش گفت: ابتدا مسئولان وقت برای تاسیس بیمارستان از ما استقبال کردند و ما هم قصد توسعه توریسم سلامت را در کیش داشتیم.
وی افزود: بیماران می توانستند با توجه به شرایط مطلوب کیش از جمله هتل ها و موقعیت مطلوب گردشگری برای درمان به کیش سفر کنند.
دبیر اشرافی گفت : یکی از بنیان گذاران توریسم سلامت در ایران پدر بنده دکتر هرمز دبیر اشراقی بود.
وی افزود در سال ۸۱ زمین را خریداری کردیم و تا سال ۸۴ بنای فیزیکی بیمارستان ساخته شد.
پس از سال ۸۴ که قصد راه اندازی بیمارستان را داشتیم با عدم حمایت مسئولان جدید سازمان منطقه آزاد کیش روبرو شدیم
وی گفت: در آن مقطع بیمارستان کیش  در حد درمانگاه بود حد فاصل این سالها یعنی از سال ۷۷ تا سال ۸۶ کم کم توسعه یافت و خدمات آن بیشتر شد .
اما باز هم بیمارستان ایرانیان از نظر بنا و تجهیزات بسیار مدرن تر از بیمارستان کیش بود.
وی افزود: بیمارستان به شکل هتل بیمارستان ساخته شد تا توریسم سلامت جذب شود.
از سال ۸۴ تا سال ۹۲ دنبال اخذ مجوز فعالیت بودیم در صورتی که مسئولان وقت سازمان منطقه آزاد کیش قول داده بودند که ظرف مدت یک سال مجوز بهره برداری را صادر کنند اما مدام کارشکنی شد.
اوایل بیمارستان ایرانیان را مرکز ناباروری عنوان کردند ودلیل آن هم تخصص دکتر هرمز  دبیر اشراقی در حوزه زنان و زایمان بود اما بیمارستان ایرانیان یک بیمارستان جنرال بود و در بیمارستان جنرال باید گروهی از پزشکان متخصص به صورت دایم در بیمارستان حضور داشته باشند و ساکن منطقه باشند.
از سال ۸۴ تا ۸۷ با توجه به سخت گیری های زیاد به دنبال مجوز بودیم و در آن زمان بیمارستان کیش مجوز وزارت بهداشت را نداشت اما چون تنها بیمارستان کیش بود فعالیت می کرد.

وی گفت: مقررات سخت و دست و پا گیر سازمان منطقه آزاد کیش در آن مقطع و ایرادهای مختلفی که گرفته می شد عملا اجازه فعالیت به ما نمی داد.
وی گفت : تا سال ۸۷ تمام دستگاههای مدرن بیمارستانی و تجهیزات را از امارات وارد کردیم و بیمارستان مجهز شد اما باز هم با راه اندازی بیمارستان مخالفت شد و پس از اینکه مشخص شد تلاش ما در استان هرمزگان به نتیجه نمی رسد و تنها زمان را از دست میدهیم ترجیح دادیم از تهران موضوع را پیگیری کنیم.

وی گفت ،از سال ۸۷ تا سال ۹۲  دریافت مجوز بازگشایی طول کشید و در این مدت بسیاری از تجهیزات بیمارستان از بین رفت و به ناچار بخشی از تجهیزات را مجدد خریداری و وارد بیمارستان کردیم .
به افزود ، ساخت بیمارستان با هزینه شخصی انجام شد و وام دولتی هم نگرفتیم.
چون بیمارستان جنرال بود باید متخصصان اطفال ، زنان ، جراحی ،رادیولوژی ، آزمایشگاه و اورژانس ،داخلی و بیهوشی در بیمارستان مقیم می بودند.
اشرافی اظهار داشت ؛ اعتبار بخشی بیمارستان انجام شد اما تا آن زمان بیمارستان کیش هنوز نه مجوز داشت و نه اعتبار بخشی آن انجام شده بود.
رقابت بخش خصوصی با بخش دولتی تنها در صورت حمایت متولیان امر مقدور است چرا که بخش دولتی منابع دولتی دارد اما بخش خصوصی از این منابع بی بهره است.

وی با انتقاد از کارشکنی های صورت گرفته گفت : با رایزنی های زیاد پزشکان مختلف را به کیش دعوت میکردیم اما بیمارستان پزشکان ما را فرا می خواند و با وعده و وعید انگیزه کاری آنان را کم می کرد.
بسیاری از متخصصان بیمارستان کیش پزشکانی هستند که به دعوت ما وارد کیش شدند و اکنون در بیمارستان کیش فعالیت میکنند.
وی گفت: پرستارانی را هم که دعوت به کار می کردیم بیمارستان جذب می کرد و پس از یکی دوماه نمیتوانستند به تعهدات خود عمل کنند از بیمارستان می رفتند و زحمات ما هم که برای جذب کادر درمان کشیده بودیم هدر می رفت.
حتی سازمان منطقه آزاد کیش زمینی برای ساخت محل اسکان کادر درمان به ما اختصاص نداد .

وی افزود: شرکت های دارویی به دلیل اینکه بیمارستان کیش را هاب منطقه می دانستند از تحویل دارو به بیمارستان ایرانیان امتناع میکردند.
بانک خون به بیمارستان ایرانیان تعلق نمی گرفت و برای جراحی بیماران با مشکل رو به رو بودیم.

بازدید های سخت گیرانه و ایرادهای ساختمانی که موجب تعطیلی بیمارستان می شد و پس از سه سال با تحمل هزینه های بی اساس گرفتار مشکلات متعدد شدیم.
یکی از مشکلات ما این بود که بیمه با ما قرارداد تعرفه دولتی بست و با بیمارستان کیش تعرفه خصوصی و همین امر موجب تفاوت های فاحش شد.
در نهایت در سال ۹۶ بیمارستان فعال ایرانیان تعطیل شد و تمام اهداف توریسم درمانی هم محقق نشد.
اگر توریسم سلامت توسعه می یافت ارز زیادی وارد کشور می شد و حضور بیماران از عراق و امارات و کشورهای خلیج فارس موجب رونق اقتصادی زیادی در کیش می شد.

اشرافی افزود ، تفکر مسئولان باید اصلاح شود و رقابت بخش خصوصی با دولتی موجب رونق و پیشرفت می شود.
دکتر دبیراشراقی در حال حاضر قصد فروش بیمارستان را دارد و می خواهد بیمارستان رابه کسی تحویل دهد که با همین کاربری بیمارستان را اداره کند.
علت تعطیلی بیمارستان تصمیم فردی بود و دکتر هرمز  دبیر اشراقی انگیزه ای برای ادامه فعالیت ندارد.

وی در ادامه گفتگو عنوان کرد :ما تاجر پزشکی نیستیم و قصد کمک به اهالی کیش را داریم درمانگر هستیم و دیدمان سلامت محور است مردم وقتی از خدمات راضی باشند باز هم مراجعه می کنند.
بیمارستان کیش با همه تحول و توسعه ای که در این سالها داشته است اما همچنان نیاز به توسعه و پیشرفت دارد .
امسال هم حاضر هستیم در صورت نیاز مردم کیش در شرایط بحران کرونا بیمارستان ایرانیان را به صورت رایگان در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دهیم تا به سلامت و درمان مردم رسیدگی شود.
وی گفت: پارسال هم همین پیشنهاد را به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه کردیم اما استقبال نکردند.
وی افزود : الان تعطیلی بیمارستان هم ماهانه حدود ۳۰ میلیون تومان بابت آب و برق و سیستم سرمایش و دستمزد نگهبان برای ما هزینه دارد.

بیمارستان ایرانیان در لوپ دیدار در زمینی به مساحت ۲ هزار و۳۰۰ مترمربع در دو طبقه واقع شده است دارای موافقت اصولی و پروانه بیمارستان جنرال ۳۲ تخت خوابی است که قابلیت افزایش به ۵۰ تختخوابی را هم دارد.
بیمارستان ایرانیان دارای بخش های : زنان : شامل زایمان در آب ، بخش پره اکلامپسی ، کلینیک زنان با تجهیزات مورد نیاز ، سونوگرافی بخش نازایی : شامل دستگاه لاپاراسکوپی و هیستروسگوپی و کلیه تجهیزات بخش اطفال : شامل ۳ انکوباتور دستگاه ونتیلاتور و تخت های نوزاد و اطفال بخش پوست : شامل یک دستگاه لیزر دیود ، یک دستگاه لیزر زیبای جهت برداشت خال و غیره ( چند منظوره با پروب های مختلف ) ، میکرونیدلینگ ، مزوتراپی بخش قلب : دستگاه اکو کاردیوگرافی ، تست ورزش و کلینیک قلب بخش ICU و CCU: شامل کلیه تجهیزات و دستگاه ونتیلاتور و مانیتورینگ بخش دندانپزشکی : شامل دو یونیت دندانپزشکی با تمامی تجهیزات بخش جنرال بستری : شامل تخت های بستری و اتاق های vipاتاق عمل : دارای ۳ اتاق عمل که ۲ عدد از آنها کاملا تجهیز میباشد آمفی تئاتر : شامل ۵۰ صندلی و تجهیزات جهت برگذاری کنفرانسها داروخانه : شامل انبار و کلیه اقلام دارویی مورد نیاز بیمارستان آزمایشگاه : شامل کلیه تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستانی جهت تمامی آزمایشات
بخش رادیولوژی : شامل اتاق و دستگاه رادیولوژی زیمنس و سونوگرافی با انواع پروب ها جهت زنان گوارش و غدد کلینیک ها : شامل کلینیک های جنرال ، روانشناسی ، زنان ، اطفال اورژانس : شامل پذیرش و تریاژ و اتاق عمل اورژانس اتاق پزشک مقیم و تخت های تحت نظر و کلیه تجهیزات مورد نیاز است.

 

این رسانه بصورت بی طرف این گزارش را تهیه کرده و آماده شنیدن صدای مسئولین وقت در حوزه های مدیریتی و بهداشتی و درمانی استان و منطقه آزاد کیش جهت شفافیت بیشتر می‌باشد 

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (50) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه