امروز: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

صنعت هتلداری به عنوان یکی از سه پایه اصلی صنعت گردشگری در توسعه کشور نقش اساسی دارد 

اجتماعی , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , گردشگری تاریخ انتشار: 00/11/15 بدون نظر   1625 بازدید

اندازه فونت    
صنعت هتلداری به عنوان یکی از سه پایه اصلی صنعت گردشگری در توسعه کشور نقش اساسی دارد 

صنعت هتلداری به عنوان یکی از سه پایه اصلی صنعت گردشگری در توسعه کشور نقش اساسی دارد

نشست هم اندیشی اعضا و سرمایه گذاران جامعه هتل‌داری کیش با سرپرست و معاونین سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ،مسیح الله صفا مدیرعامل جامعه هتلداران کیش در نشستی با محمد رضا نوایی لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان وی و جمعی از فعالان عرصه هتلداری گفت: خوشبختانه بعد از حدود سه ماه موفق شدیم با آقای نوایی لواسانی دیدار کنیم .

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ هتل در جزیره وجود دارد که ۴۸ هتل فعال هستند ، ۵ هزار اتاق و ۱۸ هزار تخت برای خدمات رسانی به گردشگران و مسافران فعال هستند .
وی افزود: دو هتل پنج ستاره هم تا یک ماه دیگر به بهره برداری می رسد .
مسیح الله صفا گفت : ۵۵ درصد از ظرفیت کیش برای صنعت گردشگری است ، گردشگری در کیش بدون هتلداری معنا و مفهومی ندارد .
وی گفت: مشکلاتی در این حوزه داریم که خدمات رسانی را به چالش می کشاند .
مسیح الله صفا از نوایی لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش خواست بروکراسی های اداری کم شود تا فعالان عرصه هتلداری بتوانند به نحو مطلوب خدمات‌رسانی کند .
وی گفت: ۱۰ هزار نیروی کار در هتل ها مشغول به فعالیت هستند و مهمترین مسئله جامعه هتل‌داران اسکان کارکنان هتل هاست .
وی گفت : حتماً برای اسکان کارکنان هتل ها باید فکر اساسی شود تا این صنعت در جزیره کیش آسیب نبیند .
مسیح الله صفا با اشاره به اینکه به ازای ورود هر مسافر به جزیره کیش بیش از ۱۳ فرصت شغلی ایجاد می‌شود گفت: ۳ هزار پرسنل برای خدمات‌رسانی کم داریم که باید در هتل های کیش خدمت کنند .
وی گفت : برای جذب این تعداد نیروی انسانی ، باید شرایط مناسبی برای اسکان و رفاه آنان در نظر گرفته شود .
مسیح الله صفا با اشاره به اینکه کرونا ضربه سختی به گردشگری و هتلداری در کل دنیا از جمله کشورمان و جزیره کیش زده است گفت : بیش از سه ماه یک مسافر هم وارد جزیره کیش نشد و از خدمات هتل ها استفاده نکرد .
وی گفت : خانه های شبانه غیر مجاز فعالیت هتل های کیش را با چالش روبرو کرده است .
مسیح الله صفا با اشاره به پلمپ شدن ۴۷۵ واحد خانه شبانه گفت : این خانه ها ۴۸ ساعت بعد از پلمپ شدن ، فک پلمپ می شوند و مجدد مسافر می پذیرند .
وی گفت: ساماندهی خانه های شبانه که حدود ۱۴۰۰ خانه هستند باید در دستور کار قرار گیرد تا به صنعت هتلداری آسیب نرسد .
مسیح الله صفا به کمک های مالی بانکها و موسسات مالی به هتل ها نیز اشاره کرد و گفت : اختصاص وام با بهره ۲۸ تا ۳۰ درصد برای توسعه هتلداری تعریف درستی نیست و در هیچ کجای دنیا وام با نرخ تسهیلات ۳۰ درصد به کارآفرینان در حوزه هتلداری اعطا نمی شود.
وی گفت : بخشودگی جریمه دیرکرد ساخت هتل ها با توجه به شرایط کرونا می تواند به فعالان عرصه هتلداری کمک کند .
مسیح الله صفا مدیرعامل جامعه هتلداران کیش با اشاره به جام جهانی ۲۰۲۲ گفت : این رویداد ورزشی فرصت مناسبی برای پذیرایی از گردشگران ورزشی است که باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد .
وی افزود : با اختصاص ۳ هزار اتاق جدید برای پذیرایی از گردشگران ورزشی می توانیم مدت اقامت این گردشگران را در جزیره کیش افزایش دهیم و حضور این گردشگران در کیش گردش مالی و توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت .

 

سید حسین خوابنما نایب رئیس جامعه هتلداران کیش نیز در این نشست حضور داشت و با اشاره به نقش هتل ها در توسعه صنعت گردشگری گفت : شرکت‌های هواپیمایی می توانند ظرفیت پروازی خود را افزایش دهند و با توسعه هتلهای کیش گردشگران بسیاری به جزیره کیش سفر کنند .
وی گفت : اختصاص یک پرواز از استانبول به جزیره کیش موجب شد اجناس ترکیه ای وارد کیش شود و بازارهای کیش که مملو از اجناس چینی بود جای خود را به اجناس ترکیه‌ای دادند و همین در جذب مسافر تأثیر مهمی داشت .
وی با اشاره به اینکه جامعه هتلداران ساختمان مناسبی برای ارائه خدمات ندارد از سازمان منطقه آزاد کیش خواست ، ساختمان مناسب در اختیار جامعه هتلداران قرار دهد و یا زمینی را اختصاص دهد تا جامعه هتلداران بتواند در این زمین بنایی بسازد و در آن کلاس‌های آموزشی برای تربیت نیروی انسانی برگزار کند.
وی گفت : هتل های نیمه تمام که ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به دلیل مشکلات مالی و شرایط کرونا متوقف شدند و اکنون با مساعدت سازمان منطقه آزاد کیش و دریافت تسهیلات از بانک ها میتوان این هتل های نیمه تمام را به سرانجام رساند .
سید حسین خواب نما با اشاره به اینکه جامعه هتلداران در فرودگاه کیش مکان مناسبی برای ارائه خدمات به مسافران ندارند گفت : یک مکان بسیار کوچک برای جامعه هتلداران اختصاص داده شده است که در این فضای فیزیکی امکان ارائه خدمات مطلوب به مسافران وجود ندارد.

نصرالله حاتمی یکی از فعالان عرصه هتلداری نیز در این نشست با اشاره به اینکه کیش قطب گردشگری کشورمان است گفت : ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در جزیره کیش وجود دارد .
وی افزود : برای توسعه گردشگری و هتلداری کیش باید زیرساخت ها توسعه پیدا کند .
وی گفت : امکانات فیزیکی خوبی در جزیره کیش وجود ندارد و جزیره کیش نسبت به کشورهای همسایه در گردشگری عقب مانده است .
حاتمی با اشاره به اینکه کارکنان هتل ها باید ترغیب به اقامت ۱۵ تا ۲۰ ساله در جزیره کیش شوند گفت : وقتی اسکان کارکنان هتلها با مشکل رو به روست قطعاً پرسنل هتل ها تمایلی به حضور طولانی مدت در جزیره کیش ندارند .
حاتمی با اشاره به اینکه واگذاری مالکیتی به صورت قطعی به هتل‌ها انجام شود گفت : اگر هتل ها بتوانند یک طبقه از هتل خود را برای اختصاص خدمات گردشگری واگذار کنند بخشی از درآمد حاصل از این اقدام برای توسعه هتل ها به کار می رود و این ایده هیچ بار مالی برای سازمان منطقه آزاد کیش و یا بانک ها نخواهد داشت .
وی گفت: دو نهاد می توانند به ساخت هتلها کمک کنند ، یک بانک ها و دیگری صندوق توسعه ملی ، اما دریافت تسهیلات از این دو نهاد هم با مشکلات بسیاری روبرو است .
حاتمی گفت : اگر شهرک برای کارکنان هتل ها در نظر گرفته شود که در سه مقطع به پرسنل خدمات ارائه دهند بسیاری از مشکلات جامعه هتلها برطرف می شود .
وی با اشاره به اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری کیش است گفت : از این ظرفیت غفلت شده است و باید پیش از اینها برای توسعه گردشگری کیش اقدام می شد.
وی گفت : هم اکنون هم با برنامه ریزی صحیح می توان از حضور گردشگران ورزشی در کیش بهره برد و با توسعه زیرساخت‌های ورزشی میزبان خوبی برای تیم ملی کشورمان باشیم .

صدوق سرمایه گذار هتل ترنج کیش و یکی دیگر از فعالان عرصه هتلداری نیز در این نشست با اشاره به ممنوعیت واردات خودرو به جزیره کیش و مشکلاتی که برای صنعت گردشگری ایجاد کرده است گفت : یک پیشنهاد مطلوب برای رفع مشکل وجود دارد و آن این است که جزیره ی کیش با موافقت سازمان منطقه آزاد یکصد خودرو به صورت گذر موقت از امارات متحده عربی وارد کیش کند و پس از یک سال اگر مشکلات واردات خودرو برطرف شد این خودروها در کیش پلاک گذاری شود ، اگر نشد که به امارات بازگردانده شود .
وی گفت : با اجرای این طرح می‌توان به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و ظرفیت حمل و نقل هتلها کمک قابل توجهی کرد .

کلینی یکی دیگر از فعالان عرصه هتلداری نیز در این نشست به تعویض پی در پی مدیریت در سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت : این ضعف باعث می‌شود ضربه بسیار سنگینی به گردشگری از جمله هتل داری در جزیره کیش وارد شود .
وی گفت : به منظور حفظ موقعیت گردشگری جزیره کیش باید تمهیداتی برای ورود مسافران به کیش در نظر گرفته شود تا اینکه هر خودرویی با هر کیفیتی وارد جزیره کیش نشود .
وی معتقد بود با توجه به اینکه هتل ها ستاره بندی هستند خودروهایی هم که وارد جزیره کیش می‌شوند باید استانداردهای خاص خود را داشته باشند و اگر افراد مختلف می‌خواهند در سواحل چادر بزنند می توانند از سواحل جنوبی کشورمان استفاده کنند ، جزیره کیش برای چادر زدن و اقامت های ساحلی مکان مناسبی نیست و به موقعیت گردشگری جزیره کیش لطمه وارد می شود .

سلیمی نیا یکی دیگر از فعالان عرصه هتلداری نیز در این نشست با توجه به افزایش قیمت دلار در سال های اخیر و شیوع گسترده کرونا گفت : بیش از ۵ سال دنبال تسهیلات بودیم تا بتوانیم به صنعت هتلداری کیش کمک کنیم اما بروکراسی های اداری کار را به تعویق ‌انداخت .
وی گفت : تسهیلاتی که پنج سال پیش برای توسعه هتل ها نیاز بود اکنون به سبب تورم گره از کار مشکل هتلها باز نمیکند .
وی افزود : زمان شروع کرونا برای پرداخت حقوق کارکنان هتل ها مجبور به دریافت وام شدیم این مقاومت ها انجام گرفت تا صنعت هتلداری و گردشگری جزیره کیش پا برجا باقی بماند .
وی افزود : بخشودگی جرایم دیرکرد و مطالبات شهرسازی می‌تواند صنعت هتلداری جزیره کیش را متحول کند.
مهرداد تاوتلی دبیرکل جامعه هتلداران کیش نیز در این نشست با اشاره به افزایش بیش از پیش بروکراسی اداری در سازمان منطقه آزاد کیش گفت : دریافت مجوزها بسیار زمان بر است و همین به صنعت گردشگری کیش صدمه وارد می کند .
وی گفت : خودروهایی که در ایام نوروز وارد جزیره کیش می شوند حتماً باید در بندرگاه و ورودی جزیره کیش با شرایط فرهنگی و ترافیکی کیش آشنا شوند تا مشکلات ترافیکی در ایام نوروز پیش نیاید .
وی گفت : تأمین مسکن و خانه های اقامتی برای کارکنان هتل ها یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد .
وی با اشاره به اینکه کیش قطب گردشگری کشور است و می‌تواند در میزبانی جام جهانی نقش موثری داشته باشد گفت : بهتر است ابتدا جلوی خروج ارز گرفته شود و سپس به فکر ارزآوری برای جزیره کیش و کشورمان باشیم.

در این نشست سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به همراه کلیه معاونین سازمان و سرپرست شرکتهای تابعه حضور داشتن.

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (50) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه