امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

فدراسیون بادبانی و نوش دارو پس از مرگ سهراب

آموزشی , اجتماعی , فرهنگی , گردشگری , گزارش مکتوب , ورزشی تاریخ انتشار: 02/10/10 بدون نظر   306 بازدید

اندازه فونت    
فدراسیون بادبانی و نوش دارو پس از مرگ سهراب

فدراسیون بادبانی و نوش دارو پس از مرگ سهراب

 

یکسال پیش بود که بخش بادبانی از فدراسیون قایقرانی جدا شد و به یک فدراسیون مستقل تبدیل شد. هر چند انتظار می رفت این ساختار جدید با یک روش و شیوه تازه شروع بفعالیت کند، اما سجادی، وزیر وقت ورزش و جوانان عملاً یک انشعاب قدیمی از همان قایقرانی را بنیان نهاد و بازنشستگان و جاماندگان فدراسیون قایقرانی را بر مسند قدرت فدراسیون تازه تاسیس بادبانی نشاند تا هر چند که نام فدراسیون تغییر کرد اما مسلک و شیوه و نفرات همان باقی ماند و در بر همان پاشنه چرخید.
یکی از میراث های نامیمونی که از قایقرانی به فدراسیون بادبانی وارد شد، عدم اهمیت به قوانین و مقررات منظم فدراسیون جهانی بادبانی در خصوص پرداخت حق عضویت سالانه بود. موضوعی که در زمان گذشته سالها بی توجهی شده بود و فدراسیون قایقرانی که در واقع خود را صرفاً متولی کانو و رویینگ میدانست، یا حق عضویت های بادبانی را پرداخت نمیکرد یا با تاخیر و خارج از زمان قانونی و به شیوه های نامعمول آنرا انجام میداد و به همین دلیل بارها از سوی نهادهای بین المللی اخطار دریافت کرد و یا تحریم شد.
در حالیکه از پاییز سال گذشته بادبانی یک فدراسیون تخصصی شد، انتظار می رفت موضوعات بادبانی در اولویت قرار گیرد. اما با بی توجهی مطلق ابراهیمی نیا و امینی که از قایقرانی به فدراسیون تازه تاسیس آمده بودند این اتفاق نیفتاد.
اواخر آذر ماه بود که خبرگزاری ایرنا از وضعیت بغرنج ایران در فدراسیون جهانی و آسیایی بادبانی و بدهی های معوق چندساله پرده برداشت.
گزارش های منتشر شده نشان داد بادبانی ایران به تمامی نهادهای بین الملل بدهکار است. از بدهی معوق ۳ ساله ۲۴۸۰ پوندی به فدراسیون جهانی تا بدهی معوق ۴ ساله ۱۲۰۰ دلاری به فدراسیون بادبانی آسیا. موضوعی که علاوه بر ایجاد چهره نامطلوب از ایران در فضای بین الملل، منجر به عدم امکان حضور ایران در مسابقات بین المللی و همچنین حضور ایران در مجامع سالیانه فدراسیون جهانی و آسیایی و تعلیق حق رای ایران در جهان بادبانی شد.

*ارائه عکس یادگاری بعنوان سند تکذیب تعلیق*
در حالیکه خبرگزاری ایرنا در یک گزارش تحلیلی و بر پایه اسناد و مدارک و طبق ارجاعات دقیق وضعیت ایران را در فدراسیون جهانی بحرانی اعلام نمود که در کمال ناباوری، ابراهیمی نیا تنها به انتشار یک عکس یادگاری با یک مدرس بعنوان سند تکذیب تعلیق پاسخ داد و شرحی مبهم از ماجرا ارائه داد و هیچ سندی از تکذیب تعلیق ارائه نشد.

عضویت سال ۲۰۲۳ فدراسیون آسیایی در روز پایانی سال میلادی
بنظر می آید فدراسیون جهانی بادبانی و همچنین آسیایی و بسیاری از دلسوزان کشور و بادبانی کشور در طول یکسال گذشته بارها از طرق مختلف تذکرات جدی را به ابراهیمی نیا جهت عمل به تعهدات بین المللی اش داده بودند و ایشان حتی اندکی موضوع را جدی نگرفته است، اما پس از رسانه ای شدن موضوع، ایشان به ناگاه به تکاپو افتاده و مبلغ بدهی فدراسیون آسیایی را پرداخت نموده است.
در حالی سایت فدراسیون بادبانی ایران گواهی عضویت سال ۲۰۲۳ فدراسیون آسیایی بادبانی را در روز ۳۰ دسامبر دریافت نموده و در وب سایت خود منتشر کرده است که روز پایانی سال بوده و عملاً ایران بدلیل عدم انجام تعهداتش در زمان مناسب، اجازه حضور در مجمع عمومی قاره کهن ، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین مسابقات انتخابی المپیک را بدلیل این اهمال کاری دریافت نکرد و فدراسیون آسیایی این موضوع را بشکل مکتوب در طول سال به اطلاع فدراسیون بادبانی ایران رسانیده بود.

*فدراسیون بادبانی و سوالات بی پاسخ*
در گام نخست ابراهیمی نیا پاسخ دهد که وضعیت عضویت ایران در فدراسیون جهانی و بدهی ۲۴۸۰ پوندی به کجا انجامید؟
شاید ابراهیمی نیا و تیم اجرایی اش بهتر باشد بجهت شفاف سازی پاسخ دهد چرا در مدت یکسال گذشته از روی کار آمدن شان حق عضویت های جهانی و آسیایی را که براحتی قابل پرداخت بوده است را انجام نداده تا مجبور شود پول را بشکل دستی و به روش قرون وسطی جابجا کند!
حتی مشخص نیست اگر تنها راه پرداخت حق عضویت نهادهای بین المللی به روش چاپار عهد ساسانیان بوده، چرا در مرداد ماه امسال که همین مدرس مالزیایی در ایران بود اینکار را انجام نداده است؟
دقیقاً مشخص نیست در روزگاری که یک نوجوان ۱۰ ساله با تلفن همراه و از طریق کیف پول الکترونیک در بورس های معتبر جهان معاملات بین المللی و تراکنش انجام میدهد، چگونه یک فرد ۷۳ ساله که خود مدعی انواع سوابق مدیریتی است از پرداخت ۱۰۰۰ دلار به دهها روش ممکن عاجز و ناتوان است.
در نهایت تعلل و کوتاهی یکساله ابراهیمی نیا در اجرای تعهداتش به هر دو فدراسیون های جهانی و آسیایی ، منجر به عدم امکان حضور کشور در تعاملات بین المللی، حضور ورزشکاران در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین فرصت حضور در انتخابی المپیک ۲۰۲۴ بود که دود شد و پرداخت حق عضویت سال ۲۰۲۳ آسیایی در روز پایانی سال فقط نوشدارو پس از مرگ سهراب شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه