امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

قطعی آب و برق کیش یک گام جلوتر از سراسر کشور

انرژی , شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش , عمران و شهرسازی تاریخ انتشار: 00/03/18 بدون نظر   1811 بازدید

اندازه فونت    
قطعی آب و برق کیش یک گام جلوتر از سراسر کشور

قطعی آب و برق کیش یک گام جلوتر از سراسر کشور

یکی از مناطق جزیره کیش روزهاست که آب ندارد و امروز هم برق منطقه وسیعی از کیش ساعت‌ها قطع شد.

 

قطعی آب و برق کیش یک گام جلوتر از سراسر کشوربه گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، ابتدا بررسی علت قطعی آب ۱۰ روزه مجتمع اقامتی صدف که یکی از ساکنان این منطقه به خبرگزاری صدا و سیما اطلاع داد.

 

این شهروند اعلام کرد دو ماه است بهای آب از حقوق آنان کسر می‌شود، اما قطعی مکرر آب دامنگیر ساکنان این منطقه است.

 

کارگران و کارمندان ادارات مختلف در مجتمع اقامتی صدف ساکن هستند و در این روز‌ها که هوا گرم است و کیش از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز به سر می‌برد قطعی آب، مردم این مجتمع اقامتی را کلافه کرده است.

 

علت را از شرکت آب و برق پیگیری کردیم که یدالله سلطانی مدیر عامل این شرکت گفت: بدهی ساکنان این منطقه که از سال ۹۴ عقب افتاده است بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است و در جلسه ۱۲ خرداد امسال با سازمان منطقه آزاد کیش مقرر شد یک سوم این بدهی معادل ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود، اما این مبلغ هم پرداخت نشد.

 

پس دلیل این قطعی آب بدحسابی سازمان منطقه آزاد کیش به شرکت آب و برق کیش است که مردم مجتمع اقامتی صدف را گرفتار کرده است.

 

موضوع را از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش پیگیری کردیم که به نقل از آقای ملانوری مدیر امور زیربنایی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: با توجه به بدهی، آب این مجموعه باید قطع می‌شد، اما در حال حاضر آب تا پشت کنتور وصل است و اشکالات شبکه داخلی مجموعه مسکونی صدف، موجب قطعی آب شده است.

 

به هر حال دود این من نبودم‌های شرکت آب و برق و سازمان منطقه آزاد کیش به چشم مردم رفته است.

 

خبرگزاری صدا و سیما همچنان این مشکل را تا رفع کامل قطعی آب پیگیری می‌کند.

 

اما بحران دیگری که امروز در کیش رخ داد و از حوالی ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تاکنون مردم را در گرمای هوا آشفته کرده است.

 

قطعی برق منطقه مسکونی یک و دو نوبنیاد که بیش از ۵ ساعت طول کشیده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش اعلام کرد: از ۶ کابل اصلی این منطقه ۵ کابل دچار قطعی شده است و کارشناسان و مهندسان برق در حال عیب یابی و رفع مشکل هستند.

 

قطعی برق هفته گذشته هم در کیش رخ داد که علت آن نفوذ حیوانات موذی در پست برق بود و حدود یک ساعت برق کیش قطع شد.

 

گرما و رطوبت بالا در کیش طاقت مردم را در بی برقی و بی آبی‌های طولانی کم می‌کند.

 

البته بار‌ها امام جمعه کیش و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در خصوص رفع مشکلات آب و برق تذکر داده اند، اما همچنان مشکلات باقی است.

 

پیش بینی‌های حوادث محتمل و مدیریت بحران به کاهش مشکلات آب و برق در کیش کمک می‌کند.

 

اینکه آب یک مجتمع اقامتی ۱۰ روز قطع باشد و برق یک منطقه مسکونی بیش از ۵ ساعت قطع شود مشکلی است که اگر در دیگر کشور‌ها رخ دهد مسئولان دچار چالش می‌شوند.

 

بهتر است در این روز‌های گرم و شیوع کرونا که البته هنوز تابستان آغاز نشده و مصرف به اوج خود نرسیده است فکری به حال ظرفیت تولید آب و برق، بدهی‌های معوق ادارات مختلف به شرکت آب و برق و مشکلات احتمالی پیش رو کرد.

 

مردم از ساعت‌ها قبل که برق منطقه مسکونی نوبنیاد قطع شده است بار‌ها با صداوسیما تماس گرفتند و در خصوص زمان وصل شدن برق پرس و جو کردند البته به این نکته هم اشاره کردند که هر چه با واحد اتفاقات آب و برق تماس می‌گیرند کسی جوابگو نیست.

 

مدیر عامل شرکت آب و برق کیش که در سفر کاری به سر می‌برد به رسانه ملی پاسخ داد و علت را هم برای مردم تشریح کرد، اما توقع مردم از مسئولان کیش به ویژه آب و برق و سازمان منطقه آزاد کیش این است که اتفاقات و حوادث با مدیریت صحیح به کمترین میزان خود برسد.

 

قطعی برق کار بسیاری از ادارات را که مشاغل حساس دارند و آزمون‌های اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان را مختل می‌کند و البته به دنبال قطعی برق پمپ آب منازل هم که با برق کار می‌کند مختل و عملا آب هم قطع می‌شود در این عصر پیشرفت و توسعه انتظار می‌رود جزیره ۹۰ کیلومتر کیش با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری از مدیریت بهتری برخوردار باشد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه